Belgacom is snel met deurwaarder, reageerd niet op klacht of meld dat klacht is afgesloten

  • 30 June 2013
  • 3 reacties
  • 1610 Bekeken





Klant nr 000354657





Belgacom en haar gerechtsdeurwaarder zijn bureaucraten pur sang.

Wat is het geval na overlijden van mijn moeder de internetbox ingeleverd en laten uitschrijven.

gevraagd om eindfactuur, facturen op te sturen naar nieuwe adres.



Dat gebeurde niet ( waarschijnlijk naar oude adres gestuurd.

Plotseling weet men mij via grechtsdeurwaarder wel op juiste adres te vinden ?



Als men klaagt over de gang van zaken, krijgt men slechts te horen: zaak is gesloten.



zie bijgaand:









Geachte,



Het dossier werd inmiddels afgesloten.







Hoogachtend,



Gerechtsdeurwaarderskantoor

De Proost-Van Deun-Vandensavel-Brosens-Hannes

Otterstraat 179 - 2300 Turnhout

29/12/2012 10:08











Aan

<belgacom@gdwdeproost.be>

Cc

Onderwerp

RE: dossier 1234233 belgacom 000354657









Van uw zijde heb ik nog geen antwoord ontvangen.

Ontbreekt elke fatsoensnorm ?



Hoogachtend,



paul mesters





From:

To: belgacom@gdwdeproost.be

Subject: dossier 1234233 belgacom 000354657

Date: Fri, 2 Nov 2012 20:58:26 +0100



Geachte,



Met verbazing volg ik de handelwijze van Belgacom in deze zaak.

Mijn moeder is in maart overleden en mijn vader (helaas dement) heb ik naar Nederland gehaald en uitgeschreven op zijn oude adres.

Vervolgens heb ik mij bij een belgacom winkel laten uitschrijven (box ingeleverd) met de vraag eventuele nog openstaande facturen op te sturen naar mijn adres.

Wel ontving ik op 8 augustus (ref SUP_DEF 1/189718131/1) een belgacom brief op mijn adres dat per 3 augustus de opzegging wordt uitgevoerd.

Verder heb ik geen facturen of herinneringen meer ontvangen totdat de brief van de gerechtsdeurwaarder wel weer mijn adres weet te vinden (terwijl dit al lang bekend is bij belgacom).





Rekening is betaald, maar de handelwijze van Belgacom en uw bedrijf in deze is niet correct en weining klant vriendelijk.



Mer vriendelijke groet,



Paul Mesters

Namens mijn vader Mathias Mesters












3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ja dat is natuurlijk NIET aanvaardbaar. Dit wijst op een gebrek aan communicatie van deze dienst met de facturatiedienst (boekhouding?). Dat gebeurt al wel eens meer, ook als je van pack verandert bv.. Toen ik mijn oud pack met TV Favorite omzette in een nieuw Pack Comfort, werd eerst gewoon alles apart afgerekend, met een paar correcties in de factuur, maar het was een draak met vijf koppen. Ik heb dat toen met de Evadienst opgenomen en ik werd dan telefonisch gecontacteerd door de facturatiedienst, die heel vriendelijk (ik kon het schaamrood op haar wangen door de telefoon horen...) was, onmiddellijk een creditnota genereerde, maar mij wel verwittigde, dat het kon zijn dat de volgende factuur ook nog fout zou zijn, maar zij beloofde dat mee in het oog te houden. En ja hoor, bij de volgende factuur was ineens al een cr.nota gemaakt...De daaropvolgende was dan juist, maar omdat ze het voorwerp van een klacht uitmaakte, werd de domiciliëring geblokkeerd totdat de klacht afgehandeld was. Gevolg, de rekening werd niet betaald, en dus werd mijn internet op 6Mbps gezet. Gevolg: geen HD meer op mijn TV. Direct gebeld en ze gingen mijn internet direct terug upgraden. Ik moest dan onmiddellijk de factuur manueel voldoen, wat ik deed. Ook de volgende maand moest ik dan in het oog houden of de domiciliëring zou werken...En ja hoor, ik moest weer manueel betalen. Ik heb dan voor alle zekerheid de lopende domiciliëring geannuleerd en een nieuwe gemaakt. Toen was het in orde.



Ik kan dus iedereen maar aanraden bij een klacht over facturatie de factuur toch maar zo vlug mogelijk manueel te betalen als de domiciliêring geblokkeerd is.



Maar bij een sterfgeval worden de rekeningen van de overledene geblokkeerd en moeten de meeste betalingen door de notaris gebeuren. In die omstandigheden heb je inderdaad wel wat anders aan je hoofd dan contracten opzeggen. Bovendien moet je dan dikwijls nog een bewijs van overlijden geven.



Dat moet de juridische dienst van die bedrijven toch ook weten?

Beste Paul,

Zoals telefonisch besproken stuurden wij op 07/01/2013 een e-mail om ons te verontschuldigen voor het feit dat de communicatie tussen onze diensten onderling niet optimaal verliep.

Dossier 17151480is intussen opgemaakt voor verder nazicht betreffende de administratiekosten. De bevoegde dienst zal u zo snel mogelijk informeren.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste Pico,

Er is momenteel in dossier in behandeling. De dossierbeheerder zal zelf
contact met u opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer