Belgacom Internet Favorite is het nu onbeperkt of 500GB?

  • 1 September 2011
  • 28 reacties
  • 2651 Bekeken

Belgacom Internet Favorite is het nu onbeperkt of 500GB?

This topic has been closed for comments

28 reacties

zover ik weet onbeperkt, maar werkt dit altijd in blokken van 500Gb.
yep, op moment dat die 500GB opgebruikt is kan je blokken aankopen van 20GB aan de ronde prijs van nul euro

mvg
Beste François 14610,

Xenne heeft gelijk : op moment dat die 500GB opgebruikt is kan je blokken aankopen van 20GB aan de ronde prijs van nul euro


Met vriendelijke groeten,

Eva
Hier leert men dat in tegenstelling tot het normale leven bij Belgacom verschillende interpretaties van "unbeperkt" zijn. Knipogen

"Onbeperkt" - zeker, maar ... noch niet echt zonder controle. Boven de 500 GB komt dan na elke 20GB-fase de wijsvinger. Wenkbrauw ophalen

en elke blok wil dus in principe zeggen -> connectie herstarten.
Nannying at its best! Afgesloten
je kan honderden gratis packs tegelijk aankopen, er zijn zelfs scriptjes voor Knipogen

mvg
is dat zo xenne?

dat maakt de situatie wel wat anders.
Maar toch blijft blokken van 20Gb belachelijk eh.
Ik snap wel dat ze blokken willen gebruiken, maar blokken van 200Gb ofzo lijken me meer logisch.
het is inderdaad een nogal vreemde manier van werken, vooral omdat je nog op smalband gezet wordt na 500GB - als je dan gratis volume bij 'koopt' ben je terug van de smalband verlost. laat ons zeggen dat belgacom op die manier toch het downloaden wat onder controle wil houden. veel klanten zullen denken dat 500GB de limiet is van de FUP, wat niet zo is.

de Intense meter is sinds vandaag standaard verhoogd naar 1000GB, maar ook daar kan je nadien gratis volume bijbestellen. zo is er op papier toch een verschil tussen het onbeperkte van Favorite en dat van Intense, in praktijk niet echt

mvg
Bedankt iedereen, dat Eva het wist kan ik begrijpen maar hoe de andere aan die informatie zijn gekomen lijkt al meer een raadsel en zoals eerder gezegt onbeperkt of "unbeperkt" zoals sommige het noemen is bij mij onbeperkt en dan moet de informatie wat vollediger vanwege Belgacom bij hun is 40 euro 40 euro niet 30 euro + 2 x 5 euro. Groetjes
...het is inderdaad een nogal vreemde manier van werken, vooral omdat je nog op smalband gezet wordt na 500GB ...

Dit is precies het punt. Ik vind het belachelijk om te adverteren met "onbeperkt", maar uiteindelijk de gebruiker altijd obstakels in de weg te leggen. Net als bij kleine kinderen die keer op keer toestemming vragen moeten ......


P.S.: wanneer is er eindelijk een citaat-functie?
Niks onbeperkt !

Zojuist een mail gekregen dat de limiet overschreden is en dat ik 20GB packs kan KOPEN voor 5 euro.
Ik vind dat als ze onbeperkt zeggen, het ook onbeperkt moet zijn. Na 500Gb val je terug op smalband en moet je 20Gb bij "kopen". Geraak dan maar eens op e-services om die koop te doen.

Hiervoor heb ik niet betaald

Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet Fibernet staan volgende kleine lettertjes:
(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. "Vrij downloaden" mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Belgacom is dus zeker niet de enige. En het is idd. nogal egoïstisch om buitensporige volumes te downloaden.






Ja Sinjoor ik heb dit hier ook al inderdaad op het forum tot vervelens toe al dikwijls herhaald
dat het op een ander altijd beter is tot dat je op een ander bent.

Trouwens de één leert de trucken van de ander.

Wat niet wil zeggen dat je het niet moogt aanklagen hé.

Groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Klopt. Maar 1TB downloaden; 't is nogal wat hé.
Hoe kom je aan die 1TB Sinjoor, want op http://community.belgacom.be/posts/3a6bb45f16 staat

2 Onbeperkt volume: uitsluitend voor persoonlijk gebruik en conform de algemene voorwaarden van Belgacom.


Elsa
Het is ook geen 1TB, de 'onbeperkte' limiet is 500GB.

500GB veel? Wellicht wel, maar ik weet nog goed dat 1G geheugen in een PC ook onzinnig leek :)

Trouwens onbeperkt is onbeperkt en dat is bij mijn weten geen 500GB.
Wat ik nu nog altijd niet begrijp is of je nu bedoelt dan je gratis volumes kunt bijbestellen tot een limiet van 500 GB en staat die limiet dan ergens op de bgc site vermeld ?


2Onbeperkt volume: uitsluitend voor persoonlijk gebruik en conform de algemene voorwaarden van Belgacom.


of staat dit dan ergens in " de algemene voorwaarden van Belgacom" mss zoals het op hun site vermeld staat of staat het ergens anders !!??

Groetjes,

Elsa

Badge
Ze zouden moeten doen. Wat je niet hebt verbruikt gewoon meenemen naar de volgende maand.

wat volume betreft is het bij belgacom veel beter dan bij telenet...

bij belgacom kan je na 500GB kan je gewoon (nagenoeg?) onbeperkt gratis blokken aankopen van 20GB



in praktijk zijn er mij geen gevallen bekend van mensen die gecontacteerd zijn door belgacom, ook niet na gebruik van verschillende TB per maand

bij telenet moet je dat alvast niet proberen

mvg
nee hoor, niks gratis

dit krijg je dan in je mail: "Als u toch wilt genieten van de gebruikelijke snelheid van uw internetverbinding, kunt u kiezen voor de optie Volume Pack 20 GB.

Met een Volume Pack 20 GB krijgt u, voor slechts 5 EUR (BTW inbegrepen*) immers 20 Gbyte extra internetvolume. Na de bevestiging van uw bestelling, kunt u binnen de dertig minuten weer surfen aan uw gebruikelijke snelheid. "
Dat was het waar ik op zoek was en nergens vond op de site van BGC,

Bedant voor de info

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Da's dan dezelfde prijs als vroeger met de lagere volumes. Toen ik nog 50GB had heb ik ook eens een aantal extra blokken bijbesteld voor 5€, maar dat was toen voor 5GB geloof ik.
Als dat zo is, dan hebben de kritikasters gelijk en is (gratis) onbeperkt eigenlijk maar 500GB (wat niet weinig is natuurlijk).
Badge
Bij mij bij e-services staat er toch wel pack 20GB gratis (zie afbeelding)

Dit zie je in het menu: mijn producten dan internet aanklikken en dan bij internetdiensten tabblad beschikbaar.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, ben nog nooit over mij 500GB gegaan.