Beste forumgebruikers,
/
Ik heb hier al menig relaas gelezen over de instabiliteit van het ganse Belgacom-netwerk en ik kom mijn steentje bijdragen... jammergenoeg.
De situatie hier thuis: Belgacom internet+telefonie+tv en die eerste twee reeds vele jaren.
Twee kamers, twee tv's, twee decoders, verbinding met behulp van PLC-adapters. Daarnaast draadloos internet voor twee computers.
De problemen:
- blokjesvorming zodra beide decoders aanstaan en iemand een internetverbinding maakt. Gewoon de verbinding maken is al genoeg, je hoeft hiervoor niet aan het downloaden te zijn en dergelijke. Het meeste problemen zijn er bij de HD-zenders.
- plotselinge terugval in de internetsnelheid bij het surfen
- op één tv is het niet mogelijk te pauzeren en terug te spoelen, de tv-gids is wel beschikbaar
- bij dezelfde tv is ook geen klok-logootje en record-logootje terug te vinden wanneer een opname gepland/bezig is. Deze opname is ook slechts terug te vinden wanneer de decoder eens uitgeschakeld wordt.
Nu zou ik toch graag eens weten waarom Belgacom soms wel werkt en soms niet. Ik heb al de nodige resets gedaan met de PLC-adapters en kabels trekken is absoluut uitgesloten. Op gegeven ogenblikken lukt het wel degelijk om te surfen en tv te kijken... dus als het dan lukt, ligt het niet aan de instellingen/situatie thuis, als ik er logisch over nadenk. Een uur later stuikt het ganse boeltje als een kaartenhuisje in elkaar.
Verbetering zal er blijkbaar enkel komen bij een overstap naar Ruckus, maar dat zal terug handen vol geld kosten.
(of een volledige switch naar Fibernet van Telenet )
Graag uw comments op bovenstaande problemen.
Gegroet
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.