Belgacom HD TV?


Geachte,


Ik ben al bijna 3 jaar trouwe klant bij Belgacom.

Toen ik destijds mij aansloot voor zowel TV, internet en vaste telefoon was er nog geen HD beschikbaar maar dit zou binnen de 3 à 6 maanden normaal in orde moeten zijn. Later hebben we dan nog eens gekeken op de website voor de beschikbaarheid maar geen HD. Mijn vrouw is dan ook eens gaan informeren in een belgocom center en daar zagen ze niet onmiddellijk iets op de planning om dit in orde te brengen.

Tot op vandaag heb ik nog altijd geen HD, vind het wel zeer spijtig want iedereen in mijn omgeving heeft HD en als ik hen dit vertel staan ze perplex. Ook betaal ik hetzelfde als alle andere klanten van Belgacom.

Ik woon in Brussel en spijtiggenoeg zijn er niet veel alternatieven, Telenet is hier niet beschikbaar.Moest dit wel zo zijn was ik zeker overgeschakeld.

Graag had ik een compensatie voorgesteld gekregen van Belgacom, niet eenmalig maar een compensatie totdat HD wel beschikbaar is voor mij.

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

Dimitri

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het is alleszins een raar verhaal dat ze in jouw buurt wél HD zouden hebben van Belgacom? want das is er toch glasvezelinfrastructuur daar waarop je kunt aangesloten worden ? Of ligt het aan de binnenbekabeling ? Best je gegevens (lijnnummer en login) eens in een privébericht aan Eva doorgeven.
Geachte heer/mevrouw

Graag bevestig ik het bovenstaand bericht met een bijna identiek verhaal hier.

Wij zijn al een decennia lang klant bij Belgacom TV en zijn dus nog nooit overgestapt naar een concurrent, wel eens bijna. Hopeloos wachtend op een positieve evolutie in de aangeboden kwaliteit van de Belgacom diensten. Het ontbreken van Digitale HDTV is niet de enige doch wel grote ergenis in dit huis maar tevens ook de vele storingen op ons net alsook onze Digitale TV zorgen voor een vorm van terechte ergernis.

Bij ons zou Digitale HDTV sinds november 2011 beschikbaar zijn maar ondertussen zijn we al weer 8 maand verder. Dhr. Dimitri hierboven haalt dan ook een sterk punt naar voren: de ongelijkheid ten opzichte van concurrenten maar vooral andere Belgacom klanten onderling is van dermate orde dat deze als een vorm van consumentenbedrog kan beschouwd worden. De prijs die wij betalen is dan ook zeker niet gerechtvaardigd gezien de aangeboden diensten niet voldoen aan de reeds aangekondigde beloftes en aan de noden of wensen van de consument, wij dus in dit geval.

Een bedrijf als Belgacom zou al lang moeten weten dat klanten steeds assertiever worden en steeds meer pro-actief zaken ondernemen om hun eigen rechten sterker te laten gelden of om zelfs nieuwe vereiste rechten te verwerven. Op korte termijn maakt zo'n bedrijf dan ook woekerwinsten door een niet zo evenredig verdeelde prijssetting van hun producten, een niet altijd even transparant tarievenstelsel en een oneerlijke klantenbehandeling als het om prijs-kwaliteit gaat. Maar op lange termijn dreigt zo'n bedrijf zichzelf ernstig pijn te doen. Nieuwe wetten om een eerlijkere consumentenbehandeling te bekomen resulteert dan op lange termijn vaak in massale overstappen zoals het geval in de energiemarkt als pijnlijk begin en in een hertekende telecommarkt als nog pijnlijker eindpunt. Voor sommige bedrijfsleiders/managers/medewerkers bij Belgacom kan dit misschien een ver-van-mijn-bedshow lijken te zijn maar wel bittere realiteit indien je geen andere koers vaart.

Met veel pijn in het hart groeit onze ontevredenheid steeds meer samen met dat van vele andere klanten. Onderschat deze aanvankelijk individuele gevallen niet, samen vormen ze de aanzet van een nog grotere ontevredenheid op grote schaal bij heel veel klanten. Of anderzijds misschien wel een nog sterkere motivatie voor andere (toekomstige) sterke spelers op de markt om het klantenbestand van Belgacom in grote aantallen af te snoepen.

Hopelijk kan Belgacom zeer spoedig uit pakken met een verbeterd aanbod en klantvriendelijkere aanpak of het zal zelf wel merken dat het ooit in de toekomst verliezen gaat maken en zichzelf dus pijn gaat doen. Dit jammer genoeg dan ten koste van jobs en vaak niet de grote verdieners!

Groeten

Een steeds ontevreden wordende klant
tsja, geen hd omdat er nog geen vdsl2 technologie beschikbaar zal zijn op jullie locatie

en voor vdsl2 moet er een glasvezelkabel getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk. in de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open.
die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten/steden & meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen. zeker in een grootstad als brussel is dat wellicht allemaal zo evident niet ....

begrijp wel jullie frustratie maar er zullen altijd wel goeie redenen zijn waarom vdsl2 voor jou niet beschikbaar is... en je moet het gegeven voorlopig aanvaarden en dan is het aan jou om te beslissen of je wil blijven wachten of niet.

mvg
Beste Xenne

Ik kan mij grotendeels vinden in wat je zegt. Maar niettemin kan Belgacom wel een eerlijke prijssetting voorzien en een verminderde prijs aanrekenen voor klanten die nog niet diezelfde mogelijkheid hebben als een groot aantal anderen. Dat men soms beperkt is in middelen kan begrijpelijk zijn maar daar tegenover beschikken ze over genoeg andere mogelijkheden om die (tijdelijke) tekortkomingen te compenseren. Op die manier kunnen ze de frustratie voor een groot deel al wegnemen en klanten een blijk van goede wil tonen.

Groeten
beste

van mij mogen jullie die compensatie gerust krijgen, maar in praktijk zie ik dit niet gebeuren.... want dan moeten ze ook de mensen die nog op adsl zitten surfen gaan compenseren. belgacom garandeert geen internetsnelheden, belgacom garandeert geen hd tv. persoonlijk zou ik het eerlijker vinden moest men het aanbod opsplitsen in adsl/vdsl, maar dit heeft men nooit gedaan en dat zal nu ook wel niet meer gebeuren...

ik hoop in ieder geval dat jullie binnenkort van hd tv kunnen genieten

mvg
Beste Xenne

Het gaat hem hier voor mij persoonlijk dan eerder over wezenlijke verschillen met andere concurrenten maar vooral andere Belgacom klanten. Ook bij andere ISP's zijn er onderling verschillen in snelheden. Belgacom echter rekent eenzelfde tarief aan voor iets wat wel degelijk een grote kloof blijkt te zijn in de aangeboden kwaliteit met name HDTV of SDTV. Daarnaast komt er ook nog het aspect bij van aanpak en communicatie: wanneer zij beloven dat je rond een bepaalde periode wel over het product/dienst zal kunnen beschikken dan kunnen ze op zijn minst positief en spontaan communiceren wanneer dit uitzonderlijk niet doorgaat zoals voorzien.

Het verschil tussen een klant met HD en zonder HD is te groot om als klantrespecterend bedrijf dit niet te compenseren in vergelijking met wie op ADSL en VDSL surft.

Groetjes
Als je uw lijnnummer eens doorgeeft aan mij in een private message zal ik eens nakijken waneer HD voor u beschikbaar is.

Mvg,

Thyssen Davy

Technicus BGC
Reputatie 7
Badge +1
Da's een interessante interventie Davy ! Nu gaan we nagels met koppen slaan !Lachen Ik ben ook heel benieuwd wat de achtergronden zijn..
Badge +1
Hier vind je een link waar je zelf kan testen of vdsl2 beschikbaar is (HD tv) en daar vind je ook als VDSL2 dan beschikbaar is hoe je de splitter aansluit die je zult moeten plaatsen.

In bijlage de huidige beschikbaarheid van HDTV. Ik zoek nog het meegekregen document van het Belgacom verkooppunt met de toen aangekondigde beschikbaarheid van HDTV voor onze lijn.

Met vriendelijke groet
Davy, lijnnummer heb ik u reeds gemaild in privé bericht :-)
Linton, check even je inbox :)
Dag allemaal,

Amai ik ben verschoten van al de reacties.

Davy, heb je mijn lijnnummer dorgegeven, hopelijk staat er iets op de planning om dit in orde te brengen. Denk niet dat hiervoor de straat opengebroken moet worden, mijn straat is zo'n 8 jaar geleden aangelegd en is dus nog recent.

Had wel al eens bij de buren geïnformeerd die belgacom TV hebben en zij habben ook nog geen HD.

Hopelijk komt het allemaal in orde, ook voor jou Linton!

Mvg,
Davy

Bedankt voor je snelle respons. Dit is inderdaad positief nieuws... Dat was het heel lang geleden ook reeds maar ik begrijp enerzijds ook wel natuurlijk de beperktheid in middelen en de afhankelijkheid van bijvoorbeeld lokale instanties e.d. Niettemin wijzigt dit natuurlijk niets aan mijn eerdere berichten over compensatieregelingen e.d.

Dankzij dit nieuws zullen wij onze dalende trend in tevredenheid even staken 😉 en afwachten...

Met vriendelijke groet

Linton

Reageer