Belgacom geeft geen service meer. Alternatieven gezocht

  • 31 May 2012
  • 3 reacties
  • 514 Bekeken


Hallo


Na een moeilijke overgang van mijn ISDN lijn met 3 lijnnummers en internet uiteindelijk toch min of meer gekregen wat ik wou.

Eerste bestelling dateerde van 20 maart.

Ik ging een offerte krijgen via mail.

Ik had een offerte gevraagd om mijn ISDN om te schakelen naar een classic lijn met Belgacom TV, mijn internet naar Internet favorite en mijn 2 gsm nummers naar Belgacom.

Offerte nooit ontvangen, wel bericht van overschakeling, ze hadden dus direct mijn bestelling geplaatst.

Wel moeten terugbellen, want ze hadden het verkeerde lijnnummer behouden.

Nogmaals offerte gevraagd, niet gekregen.

Moeten wachten tot 2 mei om aangesloten te geraken.

En vanaf dag 1 problemen met belgacom TV.

Geen HD, geen synchroon beeld/klank, slechte ondertiteling.


Op 12/5/2012 nam ik via email contact met de helpdesk.

Ik werd keurig teruggebeld op 14/5/2012.

Van alle problemen die ik gemeld had is tot op heden niets opgelost.


1° ik had activatie “weergave oproeper” gevraagd, nu blijkt dat ze “signaal 2de oproep” geactiveerd hebben. (Geen probleem, mag actief blijven).

(Ik had ook Internet favarite gevraagd, zie nu op factuur dat het Maxi is)


2° van alle technische problemen is NIETS opgelost, ze hebben me na gebeld te hebben om te meer uitleg te vragen over deze problemen niet meer teruggebeld of iets gedaan.


Hieronder mijn problemen.


1 ° Wanneer ik iemand wil opbellen krijg ik een kiestoon, ik vorm mijn nummer en dan hoor ik mijn nummer vormen . Dit had ik niet met mijn vorige lijn. (Was een isdn centrale, maar er hing aan de analoge kant ook een siemens gigaset aan en dat is het toestel dat ik nu gebruik).

Is dit normaal ?

2° Bij tv, loopt het geluid niet altijd synchroon met de mensen hun mond.

Dit is soms maar een paar seconden, maar is enorm storend.

(Een analoge tv ernaast heeft dit niet, dus is zeker niet zender gebonden).

Soms is het ook gedurende de volledige programmaduur.


3° Bij tv, wanneer ik de audio out van de decoder gebruikt en via een audio versterker naar luidsprekers stuur, is er een tijdverschuiving tussen tv en audio out. Hierdoor krijg ik een echo waardoor dit niet bruikbaar is.


4° Ondertiteling via teletekst.

Heel regelmatig komt er tussen de ondertiteling een andere pagina tussen, heel kort.

(Een daarnaast aangesloten analoge tv heeft dit niet. Dus ook niet zendergebonden).


5° Teletekst.

Ook gebruik van teletekst als gewoon info medium is niet bruikbaar, heel regelmatig krijg ik andere pagina”s dan degene die ik gevraagd heb.


6° Decoder maakt irriterend geluid (denkelijk harde schijf).


7° Bij aanzetten (uit standby) regelmatig vertical groene strepen op de linkerzijde van het scherm. Is splinternieuwe tv, Philips heeft hem omgewisseld in garantie.

Nog steeds zelfde probleem. Kom dus van decoder.



Ik ben jaren zeer tevreden Belgacom klant, zowel privé als professioneel, wat ik echter nu als ervaring opdoe doet me een heel ander beeld krijgen.

Voor mij is er van services naverkoop helemaal geen sprake meer.

Het product en de services stellen me zeer erg teleur.

Als mijn problemen normaal zijn voor het product is het product verre van productieklaar.

Nu heeft belgacom het contactformulier van de site gehaald.

Een telecombedrijf die je niet kan contacteren via mail !!!!

De wachttijd voor de telefonische helpdesk is veel te lang.

Ook rekenen ze 3 x leveringskosten aan voor 2 netwerkkabels die ik niet gevraagd heb.

Ik ben it-er en stik in de netwerkkabels.

De netwerkkabels zaten in 1 grote doos samen met de decoder/modem toch moet ik 3 x 6,67 euro leveringskosten betalen.

Betaalde vroeger +- 300 /maand aan proximus en +- 200/2 maand aan belgacom.

Als privé-persoon is dit vind ik al vrij veel.

Maar ik heb er nooit problemen mee gehad omdat de services perfect was.

Nu is er echter GEEN service meer en ben dan ook op zoek naar alternatieven, want Belgacom doet toch niets voor hun trouwe klanten, dus gaan ze eruit.

Iemand ervaring met een goed alternatief voor Belgacom?



Groeten


Analoogje


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo Analoogje,

Wat had je gedacht van een goeie oude brief aan Belgacom ? Je kan dit adres gebruiken dat ook op de website te vinden is.

Belgacom - Residentiële klantendienst- Boulevard Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel

Of je kan naar een teleboetiek gaan, of je kan de klantendienst (080022800) bellen of bij technische problemen (080022700).

Behandel wel elk probleem apart, want zoals in je post hierboven, wil niemand eraan beginnen. Ieder heeft zijn eigen specialisatie en dus kan je best bij de specialist terzake aankloppen. Als je de klantendienst belt, kunnen zijn een "case" per onderwerp maken, die dan door de achterliggende administratieve diensten worden behandeld.

Een alternatief voor Belgacom kan ik je niet geven, want wees eerlijk, het hangt er toch altijd een beetje vanaf bij wie je terecht komt en mensen zijn nu eenmaal mensen, ook bij de alternatieve aanbieders. Ook zij hebben hun problemen en ook bij hen werken er mensen en mensen kunnen nu eenmaal fouten maken. De voordelen van Belgacom zijn wel dat je hen altijd gratis kan bereiken, dat zij al hééééééééééél lang ervaring hebben en ook de opbouw van telecommunicatie in de praktijk hebben meegemaakt (daar leer je heel erg veel van).

Offertes zijn echter niet meer van deze tijd met een beschikbaar call center. De operatoren leiden je bestelling on line in, maar jij hebt hierdoor wel wettelijk het recht om binnen een bepaalde periode je bestelling te wijzigen of te annuleren. Tijdens het inleiden van je bestelling kan de operator wel de globale som doorgeven die het je zal kosten (eenmalige kost en huurgelden). Maar een offerte maken kunnen ze niet doen, dat kost teveel tijd en andere klanten moeten dan wachten. Wil je toch een "offerte" ga dan best naar een teleboetiek waar het niet te druk is. Maar een offerte kan je ook perfect vervangen door de prijslijst eens te bekijken, daar staat alles in.

Ook moet je het altijd zeggen als je een binnenhuiscentrale op je telefoonlijn hebt staan, (zowel ISDN als analoog), want als je daarop internet en/of TV neemt, moet een technieker langskomen met een speciale adaptor om alles aan te sluiten (maar dat wist je waarschijnlijk al, als IT'er.)

Hier enkele tips van mij over enkele bovenstaande problemen:

De decoder die zoemt: als je TV kijkt, hoor je dat normaal niet en als je niet kijkt, kan je hem perfect af zetten of, als je niet opneemt op de lokale harde schijf, zelfs de stekker uittrekken (doe ik al jaren met de decoder in de slaapkamer).

Leveringskosten: als je teveel betaald hebt, bel dan gewoon 080022900 (facturatie) en ze zullen je het teveel betaalde bedrag crediteren. Belgacom gaat hier niet moeilijk over doen wat je niet altijd kan zeggen van de alternatieve operatoren. Het pakket dat men je opstuurde is een standaardpakket (zoals overal tegenwoordig als je een elektrisch toestel koopt, daar zitten ook alle kabels bij, gelukkig maar). In dat pakket zitten een modem, een decoder en de nodige kabels en enkele meters verlengkabels om zelf alles aan te sluiten. Dit pakket krijg je alleen als je een zelfinstallatie hebt gevraagd (er mag dan geen centrale op je lijn hangen !).

Telefonische helpdesk niet snel bereikbaar: ik bel altijd in de "kalme" uren. Niet 's morgens vroeg bij het begin van hun dienst, ant dan bellen er teveel die dringend geholpen willen worden. Ook niet in het midden van de morgen en namiddag, want dan bellen er ook teveel. Waarom niet eens rond 18u proberen, dan eten de meeste mensen en heb jij sneller contact.

Tot slot nog 1 advies die altijd goed helpt: Als je mondeling contact neemt met iemand van Belgacom (of iemand anders in andere gevallen), wees dan steeds kalm en rustig. Niemand helpt graag iemand die staat te schreeuwen of ongeduldig is. Ik zou het ook niet graag hebben dat men mij zo behandeld. De persoon met wie je contact hebt, zal het zeker appreciëren als je even geduld en tijd maakt om je problemen uit te leggen en zal zijn/haar best doen om van jou een tevreden klant te maken, want wat helpt het hem/haar om jou boos te maken, daar worden zij ook niet beter van en er is al stress genoeg in het bedrijfsleven. Geef ze dus de kans om het op te lossen, want wees eerlijk, op een ander is het precies hetzelfde (ik spreek uit ervaring).

Een gepensioneerde, die al die stress niet graag ziet in het bedrijfsleven en al jaren Belgacom TV kijkt.
Beste Analoogje

Ik vrees dat 'gepensioneeerde' op één punt gelijk heeft. Het zal overal wel hetzelfde zijn. Ook ik word niet geholpen door Belgacom. Maar veranderen is voor mij een principskwestie geworden. We hoeven het als klant immers niet te nemen dat Belgacom elke service schrapt. Ik heb al sinds 25 mei geen digitale TV meer. Ik krijg telkens de boodschap we bellen u terug. Ik vrees intussen dat ik tot Sint-Juttemis op een telefoontje van Belgacom kan wachten en dus op een oplossing voor mijn digitale TV.

Als iedereen braaf blijft wachten tot Belgacom toch eens in actie schiet, en intussen zijn facturen betaalt, zal Belgacom zich nooit genoodzaakt voelen ook maar ietwat van service te bieden.

Ik wens je veel succes met je zoektocht. Hopenlijk krijg je na je overstap een betere service.

Groeten

Annelies

Ik heb ondervonden dat het overal hetzelfde is. Bij deze krijg je die problemen, bij gene krijg je andere problemen. Heb je dus een probleem, dien dan best een schriftelijke klacht in, dat is nog altijd iets tastbaars waar ze op moeten reageren. Dat is mijn principe en ik geef ze 14 dagen de tijd om te reageren. Geen reactie dan bel ik en vraag hoever het ermee staat.

Bij Belgacom kan je schriftelijke klacht ook opvolgen via de E-services. Je kan dus meekijken hoever het al staat. Geef de mensen wel de tijd om het probleem te analiseren en een oplossing te zoeken.

Reageer