Belgacom Fon: veel frustratie, weinig verbinding

  • 23 August 2012
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

Gisteren ben ik met de trein van Antwerpen-Berchem naar Turnhout gereden. Dit is de balans:

Op de trein: geen verbindingsmogeljkheid (waarom sluit Belgacom geen overeenkomst met de NMBS?)

Station Berchem (toch geen klein station): geen Belgacom Fon aangeboden

Station Lier: idem

Station Herentals: idem

Station Tielen: idem

Station Turnhout: wel Belgacom Fon aangeboden => verbinding (niet getest hoe lang) (signaalsterkte: matig)

In alle bovenstaande stations werd wel Telenethotspot aangeboden (signaalsterkte: uitstekend)!

Van Station Turnhout ben ik te voet naar huis gegaan:

Bushalte voor cultureel centrum Warande: geen verbinding

Begijnhof: verbinding (niet getest hoe lang) (signaalsterkte: goed)

Eergisteren heb ik de hele dag doorgebracht in een huis in een dichtbevokte wijk in Wilrijk (Antwerpen):

Voormiddag: sporadisch verbinding met Belgacom Fon (signaalsterkte: matig), maar nooit lang (max. 5 minuten), zodat ik constant opnieuw moest inloggen

Namiddag: tot 4 uur geen enkele geslaagde verbinding, daarna sporadisch en met matige signaalsterkte

Conclusie: Belgacom Fon is allesbehalve een succes en Telenethotspot wordt op veel meer plaatsen (en met een betere signaalsterkte) aangeboden. Kan hier niets aan worden gedaan? Zo niet, vrees ik dat veel klanten zullen overstappen.

2 reacties

Belgacom fon

zit hier aan zee maar heb constant problemen met de belgacom hotfon.Verbinding valt regelmatig weg,en met regelmatig bedoel ik om de 5 à 10 minuten.

Is hier iets aan te doen?

ik denk dat belgacom met zijn fon nog veel moet leren,spijtig

signaalsterkte is ook absoluut niet optimaal
Reputatie 7
Badge +1
FON is he resultaat van het openstellen van b-box2 modem-routers van privépersonen, waarvan het bereik redelijk beperkt is (ook binnen in huis). De openbare hotspots van steden en gemeenten, stations winkelcentra enz. staan hier los van volgens mij. Op de plaatsen waar ik kom bij vrienden, familie of kennissen (die geen Belgacom internet hebben) heb ik toch een behoorlijk signaal, al valt het soms wel weg (instabiel). 3G is dan altijd een tijdelijke oplossing (voor een Wifi-tablet of laptop kan je je smartphone eventueel via tethering als mobiele hotspot instellen). Voor E-mail of surfen valt het verbruik nogal mee. Best GPS, downloaden van software-updates, en YouTube op 3G beperken en enkel op Wifi gebruiken.

Reageer