Belgacom Fon

  • 9 January 2012
  • 7 reacties
  • 1201 Bekeken

Sinds kort ben ik eveneens op Belgacom Fon ingelogd. Geweldig om overal te kunnen surfen.

Maar hoe veilig is Belgacom Fon voor uw laptop/Iphone/tablet?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het zelfde als met Wifi maar beveiliging gebeurt door de provider denk ik
Reputatie 6
Badge +1
Vorige week had ik een electriciteitspanne en kon met de smarthphone op het Fon netwerk van de buren. Is ook superhandig als je ergens op bezoek bent waar ze Belgacom internet hebben, moet je niet meer naar de code van de wifi vragen. Super handig met de smarthphone.
klopt william43, in zo'n geval vormt het relatief zwakke draadloze signaal ook geen beperking

wat betreft de veiligheid van fon... is even (on)veilig als elke andere internetverbinding. privé netwerk en publieke netwerk zijn volledig gescheiden

mvg
@xenne

Ok dat begrijp ik. Ik bedoelde enkel of het veilig is terwijl je op het internet surft via FON... Ik verhonderstel dat je, gezien je moet inloggen met loggin en paswoord, er wel een zekere veiligheid is, maar is het even veilig als met je eigen modem, beveiligd met bvp een WPA paswoordsysteem?
Reputatie 2
Badge +1
Als je je eigen WiFi beschermt met wachtwoord etc dan voorkom je dat iemand anders op jouw kosten meesurft of toegang heeft tot jouw netwerk.

FON is volledig onafhankelijk en gebuikt enkel de hardware van je BBOX.
Geen risico dus dat iemand inbreekt op jouw netwerk... dus in dat opzicht even veilig.
Reputatie 2
Badge
Ik werk op een desktop en de b-box is verbonden met een ethernetkabel.

Op de b-box is de draadloze service NIET geactiveerd.

Ik wil nu mijn b-box openstellen voor FON gebruik.

Wat moet ik nu doen?

De draadloze service activeren?
beste https:///people/02daca8df3

ten eerste, fon wordt niet geactiveerd op een bbox, in eerste instantie was gezegd enkel op vdsl2, maar er zijn er ondertussen die beweren dat je ook op adsl met bbox2 een fon hotspot zou krijgen, welliswaar met beperkte bandbreedte

ten tweede, je moet privé draadloos activeren én beveiligen, dan pas zal de fon hotspot gaan uitzenden

ten derde, de uitrol is nog volop bezig, dus zelfs als je bovenstaande stap volgt kan het zijn dat je nog wat geduld zal moeten hebben

ten vierde, voor de moment maakt het niet uit of je fon hotspot thuis actief is of niet, je zal sowieso gebruik kunnen maken van andere belgacom fon hotspots. in latere fase (na complete uitrol) zal je hotspot actief moeten zijn wil je er gebruik van maken

mvg

Reageer