Belgacom Fon

  • 2 January 2012
  • 15 reacties
  • 2027 Bekeken

Ik heb een account aangemaakt voor Belgacom Fon en het wachtwoord aangepast. Krijg dan de melding: wachtwoord aangepast. Toch kan ik mij niet aanmelden. Geeft telkens: account en/of wachtwoord fout. Hoe kan ik dat oplossen?

15 reacties

Je wachtwoord moet bestaan uit 8 tekens, waarvan 1 cijfer. Probeer het zo eens. Veel succes.
Inderdaad precies 8,géén 9 en ook géén 7
Reputatie 3
Badge +2
Mijn paswoord is ook exact 8 chars lang (waarvan 1 cijfer) maar kan niet aanloggen via de fon.

@Bartenine: gebruik je soms een iphone ??

Bij mij werkt mijn login + paswoord wel als ik inlog met de tab 7 (android). Wanneer ik zelfde login en paswoord ingeef op de iphone krijg ik ook de melding dat mijn userid/paswoord niet correct is.
@pdrke

Ik dacht zelfs dat de FON app niet beschikbaar was in de Apple store? Weet het het niet zeker maar ik dacht dat er nog mensen daar problemen mee hadden .Op je Androidgaat het prima blijkbaar?

Ik heb een ASUS TRANSFORMER en SAMSUNG GALAXY NOTE die beiden draaien op Android en die connecten beide zonder problemen .Je geeft zelf al aan dat je Samsung tab 7 wel connect.Is het duidelijk of niet?Ik heb even een een IPAD gehad en was zéér tevreden over het scherm en de snelheid maar dat was het dan ook wel.APPLE en restricties en dat ondervind je nu.

Wil je een goede raad? Verkoop die Tab en de Iphone en koop een Galaxy Note dan heb je best of both worlds ,een tab én een phone die zonder problemen doet wat je vraagde.Ik ben niet bepaald voorstander voor Samsung maar ik heb de Galaxy 1 en de 2 gehad en heb nu de Note en die gaat de deur niet meer uit.

Mijn eerste flat screen tv was ook een Samsung en die heb ik na 1 maand de deur uit geflikkerd en over de flatscreens van Samsung word ook lyrisch over gedaan. Geen samsung flatscreen meer voor mij.Smartphone echter,is er naar mijngevoel géén betere.

Hoop dat je hier wat aan hebt.


Mvg,

Ludo
er is voorlopig geen applicatie voor apple, maar die heb je ook niet persé nodig, gewoon verbinden met het draadloos netwerk BELGACOM_FON vervolgens word je met het captive portal verbonden, surfen na ingave fon account gegevens.

met één account kan je maar met één toestel tegelijk verbonden zijn

mvg
ik heb een archos tablet.Vermits i tunes is weggevallen bij belgacom neem ik deezer premium.Maak fon account aan en alles werkt ,wel met horten en stoten maar het gaat gedurende een week.Sinds zaterdag heb ik geen verbinding meer en telkens melding:verkeerde login of paswoord.heb zelfs tweede account aangemaakt en ook deze werkt niet.Ik geraak niet op internet.Toestel zegt dat het verbonden is met fon maar kan totaal niet op internet.Heb vandaag 7 tel gedaan met belgacom en word van kastje naar muur gezonden.Uiteindelijk zou men zelf terug bellen binnen tien minuten.Vergeet dat maar!!!Ik betaal wel bijna 10 euro p/m voor deezer.Heeft er iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Reputatie 2
Badge +1
Waarom wil je deezer via FON? Kan je niet op je gewone internetverbinding surfen?
Verder is de bandbreedte via FON beperkt en zal streaming waarschijnlijk geen voorrang krijgen op normaal netwerkverkeer.
Reputatie 3
Badge +2
@Xenne: Ik word inderdaad doorverbonden via de captive portal maar wanneer ik daar mijn userID en paswoord ingeef krijg ik altijd de melding dat mijn userid en paswoord niet correct/gekend is. Via de android op mijn tab lukt het wel dus mijn paswoord en userid zijn wel degelijk correct.

Hoop dat Eva hier misschien wat meer klaarheid kan in scheppen want blijkbaar zijn er nog meer iphone gebruikers die er problemen mee hebben.


@Ludoke: inderdaad geen app in de appstrore voor Fon, hoop dat die er vlug komt, misschien is het daarmee opgelost. Tab verkopen is geen optie... is een 2 jaar contract en ik ben wel tevreden met de tab. Iphine verkopen ook niet want is nog maar 1 jaar oud en ben er ook tevreden over, buiten de fon problemen :-)
Ik zou natuurlijk via gewone internetverbinding kunnen surfen alsk thuis ben maar waarom dan die fon hotspots als ik onderweg ben?Het is toch de bedoeling dat ik kan surfen en downloaden ed via fon.Ook was de verbinding met deezer fantastisch.Dus ik zou wel graag waar voor mijn geld krijgen en graag hebben dat mijn fon account trg werkt
beste rocky

als je thuis bent moet je uiteraard met de gewone draadloze verbinding connecteren, de fon verbinding is immers beperkt in snelheid. 't is de bedoeling dat je medemens er gebruik van maakt. als je fon hotspot aanstaat is dat voldoende om ook van andere hotspots gebruik te maken, volgens mij is er zelfs momenteel nog geen controle of de hotspot effectief aanstaat, gezien de uitrol nog volop bezig is

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat zal nog wel even duren. Met een bereik van max. 20m moeten er al heel veel hotspots komen, maar elke horecazaak, electronicazaak, enz. zouden toch minsten eren hotspot voor hun klanten of bezoekers moeten hebben in de toekomst vind ik. En als ook Telenet op de trein springt zal het eerst écht vooruit gaan. Iedereen met een vast of mobiel internetabonnement, zou dan overal kunnen surfen. Maar zal het stralingsniveau hierdoor verhogen ? denk ik niet, want die Wifi-modem-routers staan toch meestal sowieso al op.
Reputatie 3
Badge +2
Tja, en dan had ik deze week dringend internet nodig.. zoek een wifi en vind ik een perfecte fon ontvangst. Maar ja, met de iphone kon ik niet inloggen en had mijn tab niet bij me :-(

Dus er zijn wel Fon punten met goede ontvangst.
niet vergeten dat het Fon netwerk niet enkel en alleen bestaat uit belgacom fons komende van een bbox2, Fon bestaat al heel lang en er had zich al een netwerk opgebouwd.. uiteraard zullen er nu veel meer Fon hotspots bijgekomen zijn met dank aan het partnership met Belgacom

mvg
Mag ik voorstellen even terug te keren naar de originele kwestie.

Belgacom FON werkt niet op een IPhone 4, althans niet bij. Uiteraard kan ik het Wifi signaal van de fon zien, uiteraard "connecteren" maar wanneer ik effectief wil surfen, komt de login pagina met simpelweg een page not found !? Ik denk dat een zekere Bieke dit ook reeds gemeld heeft, maar er is geen antwoord op. Dus de vraag is simpel: is de IPhone uitgesloten van Belgacom FON, en indien niet: bij wie is het wel al gelukt ?

Op mijn Mac werkt het wel, dus mijn accountdata zijn aanvaard...

Patrick
er zijn al diverse topics van

ik heb onderstaande ergens gevonden, het gaat hier wel over de BT Fon , en niet de Belgacom Fon, maar misschien ben je er toch iets mee

  • In the Settings > Wi-Fi Networks menu on your device, choose BT Openzone.
  • When the device has associated with the BT Openzone SSID, click the arrow next to the BT Openzone entry. This shows the detailed settings for the connection.
  • Select the DNS section of the details shown. The DNS section will list three IP addresses: 10.xx.xx.xx, 192.168.22.22, 192.168.22.23
  • Scroll back through the list by dragging your finger across the screen and delete the initial 10.xx.xx.xx address.
  • Check the DNS section entry is set to 192.168.22.22, 192.168.22.23 (There should be no space at the beginning of the entry.)
  • Return to the main screen and enter the Safari browser. Navigating to any Internet URL will redirect to the BT FON landing page. Follow the instructions to log in and connect to the Internet.
en ik zou de Iphone eigenaars anders de raad geven van eens contact op te nemen met Fon, en hun bevindingen te posten.

mvg

Reageer