Belgacom FON

  • 3 December 2011
  • 11 reacties
  • 1993 Bekeken

Badge
Het is super, maar is toch beperkt in gebruik, ik verklaar mij nader....

Ik ga naar de zee, hoe en waar vind ik die FON punten?

(Is er een mogelijkheid om de adressen van de Fon punten af te drukken?)

Het bereik van de punten is zeer beperkt, je kan toch moeilijk ergens binnen gaan om gebruik te maken van het pun?

MAW als je geluk hebt en je zit op een appertemant aan zee en daar is juist naast je onedr of boven je iemand met belgacom internet kan je op het internet...

mvg,
Geert B

11 reacties

Badge +1
Op http://maps.fon.com/be vindt je waar je een fon zich bevindt.
dat de draadloze capaciteiten van de bbox2 niet al te fameus zijn is bekend... dat is dan ook het zwakke punt in heel dit verhaal.

met je eigen fon hotspot verbinden is één ding, als je te velde op zoek moet gaat naar een goeie fon hotspot (komende van een bbox2) zal je geluk moeten hebben en zal je soms aan de voordeur van het betreffende pand moeten gaan zitten

mvg
Ik zit op 30 m van mijn gebuur hier schuin rechtover mij en ik krijg 1 vertikaal streepje op het ontvangstsymbool-wifi in mijn staus bar rechtsonder op het scherm (windows 7) .
Dus zo slecht is dit niet want als ik zou op straat staan zou het nog beter zijn.
tsja ricy, fameus vind ik dat toch niet zenne.... 't is eigenlijk toch iets weinig voor een rol als 'hotspot functie', maar misschien is het maar een gedacht

nog een goeie zondag

mvg
Volgens de informatie van Belgacom, gelezen op de website, zou Fon bereikbaar zijn tot een straal van ongeveer 20 meter (is niet veel hé)
Dat zal kloppen want op 30 meter zit ik juist op de rand van nog goede ontvangst zoals ik hierboven uitgelegd heb.
1 streepje... vind je dat nog goeie ontvangst.... ? kun je effectief probleemloos connecteren met dat netwerk van jouw gebuur?

want mijn eigen ervaring is dat ik met moeite nog kan connecteren als ik maar één streepje heb.

mvg
Met een streepje gaat dit nog maar ik kan het niet uittesten met fon want ik heb mij nog niet laten registreren op fon via e-service omdat ik wil afwachten tot fon op mijn bbox2 komt zonder eerst te registreren !

Wat ik wel al geprobeerd heb is op zijn privé netwerk te surfen (na zijn toestemming als test) en dat lukt met 1 streepje.
Ik probeer de Belgacom FON story zowat te volgen. Op zichzelf een heel mooi project, theoretisch en op papier maar in de praktijk heb ik mijn twijfels.

Ik denk dat het van toepassing kan zijn in openbare gebouwen, horica zaken enz.. waar mijn gezellig met pint of tasje koffie wat kan surfen of mailen zonder dat de eigenaar zijn volledige WiFi netwerk onbeveiligd moet laten voor de klanten, zoals nu het geval is.

Voor de privé Fonspots zal het op een flop uitdraaien, behalve in sommige flatgebouwen en dan nog.... met kan toch moeilijk op de stoep aan de voordeur gaan zitten om ontvangst te hebben !

Met spreekt van een actieradius van 20 à 30 meter, in de praktijk zal het dikwijks minder zijn, hangt af van vele factoren , constuctie van gebouw, plaats van de bbox enz....

Ik ben benieuwd en blijf het volgen want voor mij zou het zeer nuttig kunnen zijn.

Groeten,
Badge +1
ik vindt dat ze met een nieuwe bbox moeten komen of met een andere router/modem. Ene die veel verder rijkt. Misschien ene met een fontenna(een antenne die staat op de website van fon) ingebouwd. Die rijkt tot 200 m(staat zo op de website van fon). Ik heb daar een klein tijdje geleden een iedee van gemaakt.(https:///posts/a9bcb467f1#49535)
Als je nog kinderen van u zelf wilt zet die dan maar ver van u af Knipogen

Reageer