Belgacom FON

  • 14 November 2011
  • 13 reacties
  • 6501 Bekeken

Aansluiting op Belgacom FON is bij mij niet mogelijk. Ik krijg de volgende tekst :

"Wegens technische problemen is de status van uw modem momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak."

Daarentegen zie ik eronder een belgacom fon applicatie met mijn gsm nummer en waar een wachtwoord is ingevuld, waar ik helemaal niets heb voor gedaan en waarvan ik zelfs het wachtwoord niet weet of ken dat met ...... staat ingevuld.

Bovenaan bij Belgacom Fon staat beschikbaar 2, gebruikt 1 (= waarschijnlijk waar gsm-nummer is ingevuld).

Nu weet ik het allemaal niet meer hoe het allemaal moet en hoe die apllicatie van gsm daar is terechtgekomen.

Eva, wil je dit eens nakijken aub.

Dank bij voorbaat



13 reacties

ja heb het ook al gemerkt dus ik maak en acount aan wat blijkt nu heb ik, 2 acounts aangemaakt.

Dus eingelijk wil ik liever de acount behouden met m'n gsm nummer dan die nieuwe op mijn naam

eerlijk gezeghd op dat punt is de website echt niet duidelijk.

Nu is mijn vraag hoe kan ik die nieuw aangemaakte login verwijderen want dat is blijkbaar aan geen enkele kan mogelijk op de website.


login: fc604784 het nummer dat ik wil behouden er op is 0475 ** ** **
Badge
Ik heb nog iets anders aan de hand met Belgacom FON. Ik heb zonet geactiveerd en ik krijg de volgende melding (zie bijlage)

Hij zegt dat mijn paswoord niet correct is bij het aanmaken van een FON-gebruiker, maar ik heb me aan de restricties gehouden. Enig idee hoe dit komt?


Dme84

fc516490
De melding, zoals dme84 hierboven schrijft, dat het paswoord niet correct is bij het aanmaken van een FON-gebruiker heb ik ook gisteren eens gehad. Ik vraag mij af, moet je hetzelfde paswoord gebruiken als het paswoord dat je gebruikt voor je modem of moet je verplicht of niet een ander paswoord gebruiken voor FON ? Dat zou ik toch ook graag eens willen weten.

Momenteel wacht ik af tot ik de volledige informatie heb om opnieuw FON te activeren want anders krijg ik opnieuw problemen met mijn modem. Die heb ik gisteren opnieuw moeten opstarten.

Die FON account die aangemaakt werd met mijn gsm-nummer (waar ik zelf niets voor heb gedaan) en waarvan ik ook het paswoord niet ken bijgevolg, kan ik die FON van GSM nummer dan voor mijn gsm gebruiken voor het internet via FON en hoe moet dat dan. Dus heel veel vragen heb ik nog betreffende FON.



Badge
Ondertussen is dat ook opgelost, het paswoord moet blijkbaar exact 8 tekens lang zijn. Weet niet of het zo veilig is, ik neem meestal vrij lange wachtwoorden, ma bon, nu werkt het dus en heb ik een account kunnen aanmaken voor FON :-)

Straks eens kijken naar de MODEM wat die gedaan heeft...
Het paswoord en login in het fonaccount zijn vrij te kiezen. (paswoord 8 tekens)


@ Greetje11

fonaccount met gsm-nummer :das straf

Mvg Jerom
Badge
@Jerom: idd als je een pack hebt krijg je FON, maar ook als je een mobiel abo hebt... (zie website BGC voor beschrijving) omdat je natuurlijk op je smartphone ook draadloos zou kunnen surfen via FON
Ok de helpdesk is dus een megaramp.

Wil je contact opnemen met e-services word je lijn verbroken met de raad dat je alles op de website moet doen maar wat je wilt doen een 2 profiel verwijderen lukt niet.


ge vind op internet kweet nie hoeveel nummers met helpdesk maar der is geneen dat je helpt of je kan sturen
Wanneer je een gsm abo in je pack hebt wordt er idd direct ook een fon account aangemaakt voor dit nummer.

Het feit dat er al ... (puntjes) ingevuld staat betekent niets want wanneer je klikt op passwoord wijzigen kun je gewoon een eigen passwoord aanmaken zonder dat je een vorig nodig hebt (info voor greetje)

Ik zie ook niet in waarom pico een profiel wil verwijderen want deze worden automatisch aangemaakt en zijn gratis.

Je krijgt bv voor je internetverbinding een account en voor al je mobiele nummers.
Ik heb nu 2 profielen dus 2 logins.

Ik ben aleenstaande dus met 1 login heb ik meer dan voldoende. Ik kan nog altijd niet met 2 mobiele profielen tergelijk werken.

Ik heb een laptop en een tablet. maar naar m'n weten kan ik nog altijd maar met 1 apparaat tergelijk werken.

En mobiel internet onderweg is eerder iets voor vlug een twa op te zoeken of vlug een mail te zenden of tijd te doven met wat surfen op internet.
Bedankt cocoja voor de informatie betreffende het wachtwoord. Ik heb zopas mijn wachtwoord kunnen aanpassen. Dank U wel.

Wat ik niet juist weet welke voordelen mijn FON account met gsm voor mij kunnen betekenen want ik heb enkel een gewone GSM waarmee ik wel op het internet kan (dat valt wel heel duur uit) , geen smartphone dus. Wordt het nu voordeliger met mijn FON account ?

Kan ik ook elders met mijn laptop genieten van voordeliger surfen dan de huidige tarieven ?

Dank bij voorbaat voor de informatie.
Waarom maakt Belgacom eigenlijk standaard FON-accounts aan voor mensen met een gsm? Persoonlijk vind ik dat een beetje een bedenkelijke, zelfs ietwat misleidende praktijk vermits men in de communicatie rond FON voortdurend spreekt over "Gratis wifi-hotspots". Gebaseerd op de huidige beschikbare informatie ivm aanrekening van het dataverbruik ("Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks verbruik.") is dat voor mobiele Internetgebruikers (dus met een maandelijkse beperking qua datavolume - zowel voor smartphone alsook voor tablet) helemaal niet gratis. Het enige voordeel dat deze gebruikers uit FON kunnen halen, is dat wifi (normaal gezien) sneller is dan 3G.

Dus als gsm/tablet-eigenaar die FON wil proberen, kun je toch ook maar best een nieuwe account aanmaken (indien je die optie hebt) gebaseerd op je "vast" Internet, want: "Hebt u een Internet Favorite- of Intense-abonnement? Dan surft u dus onbeperkt, ook via de wifi-hotspots." Op voorwaarde dat je met zo'n account kunt inloggen op smartphone/tablet... iemand zin om het te proberen?

Zelf ga ik rustig even op de schutting blijven zitten, totdat Belgacom ondubbelzinnig communiceert hoe het nu eigenlijk zit, met FON en "Gratis"...
Dus, als ik het goed begrijp heb je een smartphone nodig om gebruik te kunnen maken van FON, en zal dit dus niet mogelijk zijn met een gewone GSM waar je ook mee op het internet kan.
Greetje, de Fon hotspot is niets anders dan een draadloos netwerk waar je mits een Fon login kan op inloggen. een smartphone is dus niet vereist, een gewone gsm met WiFi is voldoende.

als je ook gsm hebt in uw pack krijg je bovendien een extra login, die kan je bv door familielid laten gebruiken, zodanig kan je beiden op zelfde moment van een hotspot gebruik maken.

en https:///people/e8c36555b1, welke login je ook gebruikt, volume gaat volgens mij afgetrokken worden van uw vaste internetverbinding.

mvg

Reageer