Belgacom decoder kopen als niet-klant

  • 5 November 2011
  • 23 reacties
  • 6183 Bekeken

Via jullie site kan je Belgacom decoders kopen.

Is dit enkel voor klanten of voor iedereen?

Kan ik, zonder verplichtingen, een nieuwe Decoder kopen als niet-Belgacom klant?

23 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Wat kan je daar als niet-klant mee aanvangen ?
Badge
Pimpernail,

wat zijn in feite de bedoelingen om een decoder bij Bgc te kopen ?
Mss kan hij dit hier niet open en bloot kenbaar maken Knipogen
Effe voor de verduidelijking: ik ben geen rechtstreekse klant bij Belgacom(TV) maar wel via een omweg (Scarlet)

En bij Scarlet kan je alleen decoders huren en ik heb een tweede nodig. Dus kijk ik even of je als niet-Belgacom klant ook bij anderen decoders kan kopen, maar ik ga er nu ook geen aanschaffen als blijkt dat er achteraf een TV-abonnement mee wordt geleverd ofzo.


Tweede verduidelijking: De voorwaarden uit Scarletcontract (De Klant aanvaardt dat Scarlet zijn uniek aanspreekpunt is voor al zijn vragen en problemen betreffende de dienst Belgacom TV, de levering, de betalingen, enz. De Klant dient zich voor al deze vragen te wenden tot de klantendienst van Scarlet op het nummer 02 275 27 27 of op http://mijn.scarlet.be/" rel="external" target="_blank. ) lijken mij niet van toepassing aangezien het geen vraag/probleem is over de dienst BelgacomTV, maar gewoon een vraag over het kopen van een fysiek product, niet over het installeren. Wat ik erna met het fysiek goed doe is in principe alleen iets dat mij aangaat

Badge
Volgens mij kunt u enkel een decoder aankopen bij de aanvraag voor Belgacom TV. Is ook normaal hé.
enkel een belgacom klant kan een decoder aankopen

nu zou je er tweedehands wel ééntje kunnen aankopen... maar ik weet niet of deze zou werken, immers moet de decoder nog op jouw account geregistreerd worden, en ik weet niet of scarlet dat zou willen doen

mvg
Badge
Ik heb hier nog één staan van een paar maand oud v4.
zijn dat identiek dezelfde decoders bij bgc en scarlet ?
Reputatie 7
Badge +1
Het probleem blijft dat je hem op het scarlet TV-netwerk moet geregistreerd krijgen.....

Axana, heb je die gekocht voor 199€ ?
Badge
Aan mij moet je dit niet vragen ricy want ik zou het niet weten.Maar ik denk van wel.
goeieavond axana, ik wil die wel overnemen voor een vriendenprijsje Knipogen

ik geloof dat de bgc & scarlet decoders identiek zijn ja, doch kan je geen decoders van voor V3 gebruiken op scarlet naar het schijnt

ik denk dat het misschien wel mogelijk moet zijn een decoder bij belgacom aan te kopen, best eens informeren bij scarlet of ze bereid zouden zijn deze te registreren

mvg
Badge
Ja sinjoor.
wel neem een kijkje op kapaza of 2dehands of een andere site, ik heb er daar ook een gekocht voor een andere kamer. Was geen probleem om het toestel aan te sluiten, ben natuurlijk wel BGCM klant. Niemand verplicht je om de decoder bij BGCM te kopen, en om te proberen of het dan werkt bij Scarlet zijn ze toch ook al goed geprijst, maar ik zou daarvoor zeker geen nieuwe kopen. Stel dat het niet werkt. Ik ken de contracten niet bij Scarlet, maar mag je daar geen gratis 2de decoder aansluiten? Maakt toch niet uit waar je die vandaan haalt.
Tania, volgens mij gaat dit niet lukken zonder hem te laten registreren, want als je een nieuwe in de bgc boetiek haalt en ze vergeten hem te registreren dan komt er ook geen beeld uit (zoals mijn gebuur voor gehad heeft) en 't zal volgens mij bij Scarlet er niet anders aan toe gaan.
hmmmm, neen hoor ik heb een goed beeld op die decoder die ik op 2dehands gekocht heb.

Volgens mij zijn ze sowieso allemaal ooit eens aangekocht bij Belgacom dus zouden ze moeten geregistreerd zijn.

Stel je krijgt er een cadeau van iemand voor Kerstdag of je verjaardag, volgens mij maakt niet uit wie hem koopt. Maar als je hem aansluit moet je wel op dat invulscherm je gegevens invullen, dan wacht je effe en het werkt. Werkt het niet bel je even naar Belgacom, dat heb ik gedaan, uitleg gekregen en het werkte.

Ik heb wel mijn eerste decoder (die ik trouwens huur voor geen idee hoeveel maar het zal niet veel zijn) al lang geleden ingeruild voor een Tilgin, en daarna de Tilging tegen een 3de generatie, en als er wel degelijk problemen zijn met die decoder zal ik die wel proberen in te ruilen tegen een andere.

Dat gaat niet met aangekochte toestellen tenzij in garantie,.... dus als die 2dehands niet meer werkt, vuilbak. Maar hij werkt al prima meer dan een jaar (aangekocht voor 50€)
Reputatie 7
Badge +1
Ga maar eens naar de instellingen van je decoder kijken bij systeeminfo.....daar staat de serienummer vermeld. Elke decoder staat individueel geregistreerd in het TV-netwerk. Het is soms zelfs een probleem hem er terug uit te krijgen bij vervanging.
Badge
Het juiste antwoord op de vraag van de topic starter is: je kan in elk Belgacom center (niet online) zonder probleem een V4 decoder kopen als Scarlet klant. Vorige week was dit trouwens nog altijd aan promoprijs van 99 euro, ik weet niet of het intussen weer 199 euro is.

Wat dat registreren van decoders betreft, ook nog even de puntjes op de i zetten: een nieuwe decoder is niet geregistreerd, dat gebeurt op het ogenblik dat je die voor de eerste keer opstart en je BelgacomTV lijnnummer ingeeft. Registreren is het koppelen van de unieke decoder-identificatie aan een BelgacomTV lijnnummer (lees: aan een BelgacomTV abonnement) Het maakt niet uit of dit BelgacomTv via Scarlet is, of rechtstreeks bij Belgacom.

Bij een tweedehands decoder kan dit dus een probleem geven als de decoder nog aan het abonnement/lijnnummer van iemand anders gekoppeld is. Daarvoor moet de registratie eerst ongedaan gemaakt worden. Dit moet eigenlijk gebeuren door de vorige eigenaar van de decoder en kan heel eenvoudig door naar de technische dienst van Belgacom of Scarlet te bellen. Belgacom klanten kunnen dit zelfs volledig zelf doen door naar een gratis nummer te bellen en de instructies van de computerstem te volgen(0800 99696). Ook bij het vervangen van een defecte decoder is het belangrijk dat de oude decoder eerst van de lijn verwijderd wordt. Dit wordt normaal gedaan door Belgacom/Scarlet, maar ze durven het al eens vergeten, waardoor mensen die al het maximum aantal decoders op hun lijn aangesloten hebben er niet in slagen de nieuwe decoder te gebruiken.

Dus: bijkomende decoder kan iedereen (scarlet of Belgacom klant) kopen en aansluiten, nieuw of tweedehands, zo lang het maximum aantal decoders op de lijn niet bereikt is. In het geval van een tweedehands decoder is het belangrijk dat de registratie ervan door de vorige eigenaar ongedaan gemaakt werd.
Bedankt steven voor je duidelijke uitleg.

mvg
Badge
@xenne laat maar iets weten. dat geld ook voor anderen enkel heb ik zelf geen vervoer. Omgeving Antwerpen-Merksem -v4.Let wel op deze staat de harde schijf zo goed als vol.Heb geen tijd gehad voor alles te zien want de installatie van telenet kwam te snel.
bedankt voor de info, beste Steven

tot straks, axana

mvg
Ja juist, ik herinner me nu het is zoals Steven verder boven uitlegt, was voor mij al een tijdje geleden,....
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad zéér interessante info Steven !
Reputatie 7
Badge +3
Iedereen (klant of geen klant) kan eindapparatuur kopen in de Teleboetiek van Belgacom (nergens anders). Ben je geen klant dan moet je direct cash betalen, ben je wel klant dan kan je de facturatie via je factuur laten gaan. Een decoder is eindapparatuur evenals een telefoontoestel, een devolo, een modem enz.

Reageer