Belachelijke service Belgacom Center Roeselare


Vandaag kreeg ik het lumineuze idee om een Samsung Galaxy S3 twv 649 euro te kopen, eveneens vond ik het tijd mijn Pay&Go kaartje om te zetten naar een abbo dit uiteraard met mobiel internet. Ik trek me niet echt veel aan van datalimieten dus dacht ik om meteen voor het hoogste abbo aangeboden te gaan.

Ik ben reeds belgacom klant voor zowel vaste telefonie, internet en tv. Dit kost me tweemaandelijks ongeveer 180 euro. Uiteraard ben ik een stipte betaler en heb ik nog nooit echt problemen ervaren.

Vol verwachting trok ik naar het Belgacom center in de Ooststraat te Roeselare, al volledig overtuigd om een Samsung Galaxy S3 aan te schaffen + accessoires + abbo. Een kleine 1000 euro dus.


Na ongeveer 30 minuten te wachten in de winkel kon ik eindelijk worden bediend, nog voor ik mijn vraag kon stellen kreeg ik meteen de onbeleefde vraag "Heeft u een ticketje?". Ik had er geen idee van dat je een ticketje moest nemen met een nummer op om te worden bediend. De terminal daarvoor staat dan ook in een hoekje. Echter had de man achter de toonbank mij reeds ettelijke keren gezien toen ik 30 minuten stond te wachten.
Zonder pardon, werd ik helemaal onbeleefd weggestuurd.

Als dit de service is die Belgacom mij kan bieden, dan wens ik met dit bedrijf verder geen zaken meer te doen!


Jullie verliezen een trouwe klant, zowel thuis als mobiel! Zelfs met mijn Pay&Go kaart schuwde ik er niet van om ook in het buitenland heel veel verbruik op te doen. Bijna 2 maandelijks zit ik minstens 3 dagen in landen zoals Spanje, Nederland, Duitsland etc...

Ik hoop dat Belgacom de klantvriendelijkheid in hun centrum te Roeselare eens aan een grote controle gaat onderwerpen! Het is onnaceptabel om zo te worden behandeld. Ik kreeg niet eens de kans om uit te leggen dat ik de ticket-terminal niet had gezien! De verkoper (al wat van leeftijd) liet duidelijk merken dat hij daar nogal tegen zijn zin stond en mij totaal niet respecteerde.


Ik hoop hierbij dan ook meteen de correcte gegevens te ontvangen over hoe ik al mijn abbo's en diensten meteen kan opzeggen! Alles van Belgacom moet hier helemaal buiten!

17 reacties

Beste

Bedankt voor uw reactie zover was ik al, maar als ik dit doe moet ik de extra maanden nog bij betalen wegens contractbreuk!

Dit terwijl Belgacom voor mij niet de gewenste service kan/wil leveren. Het is voor mij vrij belangrijk dat ik adequaat en correct geholpen kan worden in een verkooppunt.
Bij de Telenet boetiek hier in de buurt zijn ze wel vriendelijk...

Ik ga ze echt niet het plezier gunnen, om nog eens te betalen tot eind dit jaar voor iets wat ik niet meer gebruik. Is er trouwens nog geen nieuwe wetgeving die zegt dat je na zes maand al je contract kan opzeggen zonder kosten voor contractbreuk voor te leggen?

Is het eigenlijk wel contractbreuk als er door de onkunde van de Belgacom representatoren geweigerd zou worden om dienstverlening te geven? Want dit werd toch verwacht van mij bij aantekenen van het contract?

Eveneens zal ik deze recensie publiceren op meerdere websites die zich met klachtenbehandeling bezig houden.
beste

de nieuwe telecomwet treedt maar in voege in oktober

er zal dus niet anders opzitten dan de verbrekingsvergoeding te betalen (indien van toepassing) als je echt uw opzeg wil geven

misschien als je wat gekalmeerd bent zal je er anders over denken

mvg
Dan zal Belgacom hier toch maar een uitzondering op moeten maken, ik zeg mijn contract morgenvroeg op en zal hun meteen mededelen dat ik de vergoeding niet wens te betalen.

Helaas ga ik niet van mening veranderen, ik werd in hun verkooppunt behandeld als een stuk vuil en vind het eveneens onaanvaardbaar dat dit in onze hedendaagse samenleving nog steeds mogelijk is.

Verder zal ik ook een kopij van dit topic afdrukken, en daar persoonlijk morgen gaan afleveren.

Eveneens eis ik dat een medewerker van Belgacom zelf hier even een deskundig antwoord kan geven.
Ik hoop dat ik er kan vanuit gaan dat hun ook niet opgezet zijn met gedrag zoals hier omschreven van hun medewerkers/vertegenwoordigers.

als je verbrekingsvergoeding niet betaalt ga je sowieso in zware problemen komen, is wettelijk vastgelegd

ik zou er een nachtje over slapen en hopelijk denk je er morgen anders over

mvg
De verbrekingsvergoeding kan worden verbroken als 1 van de partijen niet kan voldoen aan de voorwaarden, bij deze is dit dus vandaag gebeurd.

Ik verwacht service en dit werd niet geleverd.
geachte

ik betwijfel of je op basis van dit verhaal sterk genoeg in uw schoenen staat - best een overleggen met uw advokaat.

mvg
Daarnet Belgacom aan de telefoon gehad, ik moet een aangetekende brief schrijven en dit zodoende ook motiveren.

Ze zijn er zelf ook niet mee akkoord dat een verkooppunt zo gaat handelen, ze gaan hier ook een onderzoek naar instellen.
ik denk dat iedereen het daar over eens is, de vraag is alleen of dit een geldige reden is om de verbrekingskost niet te moeten betalen als dit voor de rechtbank zou komen... ik vrees van niet maar ik ben geen advokaat....

enfin, ik wens je succes en laat maar weten hoe het afloopt.....

mvg
Ik weet hoe het afloopt met een advokaat als het om zo'n kleine bedragen gaat, namelijk dat je nog veel meer geld zult verliezen en dat het sap van de bonen niet waard is.

Het is soms koppigheid die je duur moet betalen (spreek uit eigen ervaring), je leert best met vallen en opstaan hé ;-)

Beter een regeling proberen te treffen met BGC zelf, dat is het beste wat je kunt doen.

Groetjes,

Elsa

Belgacom was aan de telefoon nogal begripvol over deze situatie, en ze begrepen men frustratie. Dus ik denk dat ze na de motivatiebrief niet echt problemen zullen maken hieromtrent.

Verder ben ik wel tevreden van de digitale tv, internet etc... Maar ik verander 4X per jaar van mobiel toestel etc. Dus verwacht ik toch wel een vriendelijke winkel vandaar lijkt Telenet nu een betere optie.
je hebt één persoon aan de lijn gehad, dit zegt natuurlijk niets over het vervolg van het verhaal....

het zou me eerlijk gezegd verwonderen moest je geen verbrekingsvergoeding moeten betalen, maar hopelijk ben ik verkeerd.

laat ons zeker nog iets weten

mvg
Reputatie 3
Badge +2
indien je toch doorzet is dit misschien een interressant artikel voor u: http://userbase.be/nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1458029/2012/06/21/Belgacom-schrapt-kosten-bij-opzeg-van-nieuwe-contracten.dhtml

Het lijkt erop dat het probleem zichzelf opgelost heeft.
@ Lieven : 't is maar vanaf juli & voor de bestaande contracten verandert er voorlopig niets.

mvg
Reputatie 3
Badge +2
wel voor klanten die reeds 12 maanden hetzelfde contract hebben (bron: userbase)

gr
Peter
mensen die 12 maanden een contract hebben hangen sowieso niet meer vast aan dat contract? verbrekingsvergoeding is er pas als je opzegt binnen het eerste jaar, en dat is hier blijkbaar van toepassing

mvg
Reputatie 3
Badge +2
@Xenne: juist. :-(

Reageer