Beantwoord

Belachelijk hoge GSM-factuur

  • 23 August 2017
  • 17 reacties
  • 864 Bekeken

Ik heb al een aantal maanden hetzelfde probleem gehad. Na herhaaldelijk telefonisch contact en contact via forum weer opgelost voor 1 maand, maar deze maand opnieuw een belachelijk hoge gsmfactuur ontvangen van €86,02!!!! €58 voor mobiel internet! Ongelofelijk! Voor €86 kan ik bij een andere provider internet, vaste telefonie, tv en mobiel verkrijgen! €58 extra te betalen voor mobiel internet als je weet dat ik thuis altijd op de WiFi zit!!! Ik heb een nieuwe gsm gekocht en gevraagd bij aankoop in juli of de medewerker van de winkel mij nog eens goed kon tonen hoe ik het mobiel netwerk (4g) moet uitschakelen en bleek dat ik dat altijd op de correcte manier doe! Dus het is NIET zo dat mijn 4G constant aanligt, integendeel, ik leg het voor even aan (ALS ik niet beschik over WiFi, want dan gebruik ik uiteraard Wifi) en als ik gedaan heb met mails checken of berichten checken dan leg ik het weer af. Ik zou toch echt wel eens heel graag te weten komen hoe ik aan zo'n extra bedrag kom! Ik ben niet van plan om dot te blijven rapporteren en mij er druk over te maken. Ik zit echt niet van s ochtends tot s avonds online te tokkelen, want ik heb wel betere dingen te doen en als ik kan gebruik ik WiFi dus dit zou geen extra kosten mogen geven als mijn mobiel netwerk uitgeschakeld is. Ik vraag mij soms af of het volledige gebruik niet verrekend wordt, WiFigebruik inclusief, anders kan dit toch niet?!?!? Ik vraag u vriendelijk om hierop eens een antwoordje terug te formuleren anders zie ik mij genoodzaakt om mijn contract bij Proximus stop te zetten... ik ben ten einde raad! We betalen minder voor tv, internet en vaste telefonie allemaal samen thuis! De kost zit hem echt in het mobiel internet... moest het nu nog zijn van bellen of zo, maar nee... graag een antwoordje! Klantnummer 612870289. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door HeidiE 24 August 2017, 14:32

Bekijk origineel

17 reacties

pas op op smartphones is 4G uitzetten is niet het zelfde als mobiel data uitzetten!
want als 4G uitstaat kan hij nog altijd verbinding maken via 3G bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Badge +1
Probeer via Instellingen/Netwerk/Dataverbinding zelf je mobiel verbruik op te volgen.

Reputatie 6
Badge +1
4G uitzetten is niet het zelfde als mobiel data uitzetten
Is dit wel zo, Martin?
Ik kan alleen mobiel data aan/afzetten - 4G of 3G kiest de GSM toch gewoon zelf.
Ik zit in de US op vakantie en heb bundels besteld voor mijn vertrek. Nu krijg ik op de eerste dag een sms dat in 50 euro overgespendeert heb. Mijn gsm geeft nu 'no service' en ik kan nergens vinden hoe ik per email een klacht kan indienen. Op mijn Proximus heb ik nu een faktuur staan van 171 Euro! Ik had op mijn gsm 0.5gb en 200 minutes top-destinaties bundel. No way dat ik dit nu al gebruikt heb. Op mijn iPad heb ik 1.5gb Budel voor 70 euro. Ik ben nog twee weken in de US en ik vrees het ergste. Waarom moet ik by Proximus vechten voor mijn rechten?
Reputatie 6
Badge +1
Ik zit in de US op vakantie
Je kunt prox gratis bellen op de helpdesk 0032475156000.
Je GSM is geblokkeerd wegens hoge uitgave - veel sterkte...
4G uitzetten is niet het zelfde als mobiel data uitzetten
Is dit wel zo, Martin?
Ik kan alleen mobiel data aan/afzetten - 4G of 3G kiest de GSM toch gewoon zelf.

Ik weet natuurlijk niet of dit voor alle GSM 's /smartphones mogelijk is om 4G uit te zetten, maar inderdaad kan dit bij sommige.

PS: ook bv op een iPad kan je 4G in en uit schakelen om bv op 3G te werken.
Onterecht door Proximus belast en nu afgesloten. Gsm werkt niet meer. Gevangen door proximus
Info: Indien je langs het forum geen gevolg zou krijgen :

Naar het schijnt kan je via mail prox bereiken
via Mail: affinity.mobile.nl@proximus.com (werd door een forumlid hier gepost)

Als je een twitter of Facebook account hebt kan je een bericht sturen naar proximus
via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus (wel een account vereist)
via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/ (wel een account vereist)
Thanks, ben benieuwd. Heb email gestuurd
Ik geef maar nog dit als info mee:
ook langs het forum kan je een privébericht aan Het Proximus Team sturen via onderstaande link:
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +3
Dag Delfien001,

Ik maak dossier 30610453 voor onderzoek + oplossing door de bevoegde dienst, die je verder zal contacteren.

Je krijgt in tussentijd een aangepaste factuur.

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 4
Badge +1
Hier kan t dus wel snel een antwoord geven, ik wacht al 2 dagen en nog niets. Kan dan maar beter die rommel van px buitenzwieren als ik t toch niet waard ben voor een fatsoenlijk antwoord. Als je betaald kan je overal terecht
Reputatie 7
Badge +4
Dag Raoul,

Alvast excuses hiervoor.

Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijken we het voor je na.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +4
Peter,

We hebben op uw privébericht een antwoord gestuurd met de info over de prijzen.

Groeten Koen
Dag Koen,
Heb klantendienst gebeld en deze heeft me verteld dat mijn factuur wordt gecorrigeerd. Heb klantendienst moeten bellen met betalend nummer vanuit US. Ik zal bij thuiskomst nagaan of alles gecrediteerd is. Op dit ogenblik functioneerde alles weer.
Groeten,
Raoul
pas op op smartphones is 4G uitzetten is niet het zelfde als mobiel data uitzetten!
want als 4G uitstaat kan hij nog altijd verbinding maken via 3G bijvoorbeeld.

Als ik mobiel netwerk uitzet op mijn telefoon, dan kun je helemaal niet op het internet, ook niet met 3G, dan kun je enkel via WIFI online, anders niet. Het is dus niet dat ik enkel 4G uitzet, maar gewoon mijn mobiel netwerk volledig afklik... dus zou dan niets mogen verbruiken!
Het verbruik met WIFI mag/kan niet aangerekend worden.
Ok dit kan , maar bij sommige toestellen kan je 4G uitzetten en dan gaat het natuurlijk nog via 3G bvb en moet je echt dataverbruik uitzetten om zeker te zijn, en dit wou ik je als info meegeven 😉

Reageer