Beeldresolutie full HD

  • 14 January 2012
  • 12 reacties
  • 1856 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Bij de instelling van de beeldresolutie bij de V4 decorder zie ik geen 1080p staan enkel tot 1080i, ik dacht dat je bij een full HD TV een resolutie van 1080p nodig heeft om full HD te kunnen kijken!

720p is voor HD-ready TV toestellen...

Mvg.

12 reacties

zie eens op mijn blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#sdhdresolutie en ook hier=> http://bgctv.skynetblogs.be/#maxaantalstreams

De meeste HD digitale TV uitzendingen zijn in 720p x 1280 en 1080i x 1920 het is een kwestie van bandbreedte 720p en 1080i nemen ongeveer dezelfde bandbreedte in beslag.

Badge
beste,

bij mij staat het nu op automatisch en werkt ook goed

Mvg,
Reputatie 5
Badge +3
1080p is kwalitatief het hoogst beschikbare video signaal voor HD televisies, mijn decorder staat eveneens ingesteld op automatisch, doch ondersteunt de V4 geen 1080p formaat. (volledige beeldtechniek) mijn Philips DVD speler staat ingesteld op HDMI 1080p.

Mvg

voor beelden met weinig beweging (bvb praatprogramma) is 1080i instelling beter maar voor beelden met meer snelle bewegingen (bvb actiefilm) is dan de instelling 720p weer beter,


mvg.
Heb Samsung model UE46D6320SS en heb deze TV gezien met veel beter beeld dan ik heb, het beeldscherm kalibreren heeft een grote invloed op het beeldkwaliteit zoals: beeldmodus, backlicht, contrast, helderheid, scherpte, kleur, tint, enz.. enz..

Ben niet tevreden met de fabrieksinstellingen maar nergens vind ik de juiste instellingen voor kalibratie van de TV als beeldscherm, beeldopties, geavanceerde instellingen, witbalans, enz.. om nog niet te spreken over geluid: mono, stereo, surround. Dan maar experimenteren zekers?
Reputatie 5
Badge +3
@Jean, ik heb deze maand ook een samsung tv aangekocht type LE40D503, en inderdaad het is niet eenvoudig de beeldinstellingen juist te zetten, ik heb vooral het contrast verlaagd naar 80 want deze staat bij de fabrieksinstelling op het max. verder de helderheid op 45, backlicht op 13, scherpte op 50, kleur op 45. Bij de geavanceerde instellingen zou ik niet te veel veranderen, enkel de zwarttint op donker. Bij deze instellingen heb ik prachtig beeld op deze zeer goed en betaalbare televisie!

Met tools kan men ook snel beeld en geluid aanpassen.

Er bestaan in de handel kalibratie dvd's, maar persoonlijk vind dit niet nodig.

Mijn beeldresolutie v.d. decorder staat op automatisch. (1080i)

P.S in de winkels staan de TV's allemaal met de max. instelling zoals dynamisch contrast op MAX. enz...commerciele reden.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Interessant JDM, het is in het begin altijd wat zoeken naar de juiste instellingen, waarbij moet gezegd worden dat mijn of jouw voorkeur daarom niet die van een ander hoeft te zijn.
nochtans is de 1080i niet altijd de beste instelling en ik heb ooit van eva meegekregen dat HD in 720p doorgestuurd wordt!!!

Mvg.
Reputatie 5
Badge +3
ricy, bedankt voor de tip, mijn decorder V4 staat op aut. en stuurt bijgevolg aut. een 1080i formaat door naar de TV, ik weet dat technisch 720p beter is, zou ik dan beter de resolutie van de decorder veranderen naar 720p ondanks dat de TV een full HD is?

Op wat staat jouw decorder ingesteld?

greets,

Reputatie 5
Badge +3
Ben nog iets vergeten, in de BGC handleiding staat er bij de beeldresolutie dat de 720p wordt gebruikt of aangeprezen voor een HD ready TV, en de 1080i voor een full HD TV...begrijpen wie het kan?
Inderdaad ik begrijp dit ook niet want als bgc streamt in 720p dan kan het moeilijk beter zijn in 1080i .

Ik zet hem op 720p vast ingesteld en ik had de indruk als hij vroeger op 1080i stond dat het beeld iets minder scherp was.

In iedder geval als Eva die informatie doorgrspeeld heeft dat ze in 720p streamen dan kan het moeilijk beter zijn doorhem op 1080i in te stellen. !
Reputatie 5
Badge +3
Mijn decorder staat niet ingesteld op 1080i, op automatisch, als bgc streamt met 720p lijnen dan begrijp ik niet dat wanneer ik de info van de TV raadpleeg dat ik 1080i te zien krijg...

Zal de resolutie vandaag nog veranderen naar 720p, progessieve beeldopbouw is technisch altijd beter dan interlaced!

Reageer