beeld zwart bij opvragen tv gids

  • 28 March 2011
  • 8 reacties
  • 2406 Bekeken

Wanneer er een opname loopt in sd en je kijkt naar een hd zender en je gaat dan in de tv gids dan wordt het beeld zwart en het geluid is weg. Verzet je naar een sd zender dan heb je wel terug beeld als achtergrond in de tv gids.Met een opname in hd heb ik nog niet getest. Normaal kan ik 3 tv's aansluiten met een 30/6 profiel.Ik heb 1 tv aangesloten. Ik had dat met de vorige sofware ook al. Is dit met de nieuwe decoders ook zo?

8 reacties

Lijkt me raar, heb een gloednieuwe HD decoder en heb dit probleem niet. Misschien eens proberen om je decoder een restart te laten uitvoeren of evt een factory reset.

Voor verdere info misschien best even bellen naar 0800/22.700 (Technische dienst, open 7/7 van 8.00 tot 22.00)

Mvg
Beste frodo,

Dit is een door ons gekende bug in de software, aanwezig op alle Hd-decoders (ook de recentste). Dit staat los van wat je lijn al dan niet moet aankunnen. De oplossing is inmiddels gevonden, de bugfix zal in de volgende software update worden toegepast.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Bedankt voor de info Eva.
tsja, als ik hd tv kijk en tegelijk hd opneem heb ik dus zo'n half zwart scherm zonder klank. dit zat eigenlijk ook in de oude software, maar toen kwam er een klein blauw scherm bovenaan te staan met HD in. 't is gewoon een derde hd stream die ze op dat moment niet kunnen leveren, dus hoe ze het gaan oplossen is me een raadsel.

mvg,
Ik heb de HD uitgeschakeld, want dat gaf te veel problemen. Ik kan diezelfde zenders ook in SD bekijken en qua kwaliteit beeld zie ik op mijn flat screen praktisch geen verschil.
Reputatie 7
Badge +1
Ben je zeker dat je resolutie in de beeldinstellingen juist staat ? er is een duidelijk verschil tussen HD en SD ! Ik probeer zoveel mogelijk HD te kijken en opnemen.

Ik heb sedert gisteren de nieuwe interface en stel vast dat ik geen zwart scherm krijg tijdens kijken naar een HD-zender, tegelijk opnemen van een andere HD-zender en de TV-gids of de opnames/planning raadpleeg. Voorheen met de oude interface kreeg ik dan blauw scherm met HD in de kleine display, dus geen beeld of geluid. De betreffende "bugfix" die Eva aankondigde is duidelijk al toegepast.
Bij mij is het nog altijd zwart bij opname in hd.
Beste Pieter,

Er zou toch een merkbaar verschil moeten zijn tussen SD en HD, zeker wanneer het programma in kwestie in HD is opgenomen. Is je decoder wel via een HDMI-kabel aangesloten aa, je televisie? Op welke beeldresolutie staat je decoder ingesteld?

Sinjoor: De bugfix werd inderdaad al toegepast voor decoders van het recentste type. De overige decoders zullen deze later, nadat de algemene roll-out van de nieuwe interface voltooid is, ook ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer