Beeld Vtm

  • 14 August 2011
  • 18 reacties
  • 1829 Bekeken

  • Practitioner
  • 42 reacties
Nog mensen die last hebben van het beeld van VTM?
Het is mij opgevallen dat die meestal in 4:3 formaat uitzenden met die irritante zwarte balken aan de zijkant.Ligt dat aan vtm of aan Belgacom.

18 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Bedoel je toevallig niet VTM HD ? Want daar zendt VTM enkel 4:3-programma's uit met zwarte balken. Trouwens Belgacom heeft er niks mee te maken, de zenders zelf doen dat. In dit geval ligt het aan VTM.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Waarom doen ze bij VTMHD dan niet zoals bij EénHD het beeld een stuk vooruit zetten in 14/9 dus? Is eigenlijk de beste oplossing. Maar dat moet VTM uiteraard zelf doen ligt niet aan Belgacom. Je kan bij 4/3 uitzendingen nog altijd bij de SD versie van VTM terecht en dan kun je het beeld instellen zoals je zelf wil.
Badge
Bij mij is dat ook zo. Als dan wegzap naar een andere zender en dan terug naar VTMHD heb ik wel de volledige beeld, strange..


xxx
Toch liever zwarte balken op de zijkant dan een vervormd beeld hoor.
Badge
Is mij nog nooit opgevallen omdat die zender enkel op gaat voor het middag nieuws en weerbericht.
VTMHD zendt toch altijd uit? Ik kijk nooit naar VTMSD.

VtmHD zet wellicht zijbalken om de "HD" erin te houden :p
Badge
Ja dat kan best dat die altijd uitzend maar ik heb nog nooit geen balken tijdens het nieuws gezien en ik zeg het voorts gaat die snert zender bij mij thuis niet aan.S'avond's zie ik het nieuws op één.Of zit ik aan de computer.
ik heb die balken bij VTM-HD toch nog niet gezien !
Badge
Ik zie enkel nieuws dus ander programa's weet ik niet.Of het zou eens moeten zijn dat ik er plots voorbij zap maar die staat op 3 dus zo veel keer gebeurd dat niet.
(Pas op: het gaat enkel over 4:3-programma's hé, dus het Nieuws hoort daar niet bij.)
Badge
Dat heb ik nu ook al een tijd door.Ik bedoelde dat ik dat niet zie omdat ik enkel nieuws zie.Voorts zie ik geen programa op die zender.
veel naar VTM-HD kijk ik nu ook niet en zelf nooit naar het nieuws maar ik heb tot nu toe die banden nog niet gezien en ik heb het aan mijn vrouw ook al gevraagd omdat die meer kijkt dan ik en die heeft het ook nog vast gesteld! Bij welke programma's is dat dan ?
Badge
Ik heb daar al wel van gehoord maar waarom doed men dat dan?Ik dacht toch dat, dat geen programma was van de jaren 40/50 toen er enkel nog maar in 4:3 uitgezonden werd.
Reputatie 7
Badge +3
Ook in het weekend zie je die Balken op VTM HD als je naar Nonkel Jef kijkt en andere programma's tijdens de week en weekend in de vroege ochtend en namiddag.


VTM zegt dat ze dit zo moeten doen om een optimale beeldkwaliteit te leveren en om uitrekkende beelden te vermijden in HD.

Belgacom zegt dan weer hier niet van op de hoogte te zijn en dat zij er niets aan kunnen veranderen. Dus je mag de instellingen op je decoder veranderen om verticale balken niet weer te geven ze komen er toch.

mvg,

Reputatie 7
Badge +1
Op de VRT zenden ze hopen programma's terug uit van voor de 16/9, en ik zie daar nooit balken, en ook geen uitgerokken beeld, toch zeker niet in HD. Bij SD moet je soms de zoom opzetten, maar naar SD kijk ik zelden als het niet nodig is.

Reputatie 7
Badge +3
Simpele verklaring VRT heef fel gëinvesteerd in HD en VTM niet daar zit het probleem.

Badge
sinjoor vrt is nu ook weer niet de vtm.Knipogen
Reputatie 5
Badge +2
Het is nog simpeler: iedere zender doet het op zijn eigen manier en kiest hoe ze dat doet.

Mvg

Reageer