Skip to main content

Beeld valt steeds weg

  • June 13, 2015
  • 9 reacties
  • 500 Bekeken

Melding voor vriend zonder internet ,, na aantal van miserie waarbij technieker moet komen , zelf vastgesteld dat als klant tijdens het tv kijken opgebeld wordt , het beeld wegvalt en melding krijgt geen signaal en geen verbinding met netwerk . Heb zaterdagavond klant uit nood geholpen met alles zonder stroom te zetten en heropstarten gedaan en niks helpt , zodra telefoon gebruikt wordt valt alles weg ! technieker reeds een drietal keren geweest , ene Christophe , zou de modem kunnen vervangen worden als laatste redmiddel? , zoniet gaat klant naar andere provider ! dit is de enige uitweg die nog rest ! meer dan beu , zaterdagavond naar de knoppen en toch moet betaalt worden voor ganse maand !!!


ps. ik kan eventueel adres en telefoonnummer doorgeven in een privé bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Tascha
Forum|alt.badge.img+1
  • June 14, 2015
Hallo,

Ik ken dat.Hier valt het beeld paar keer per dag/avond weg.Technieker al geweest,telefonisch contact met hen gehad,alles geprobeerd.Zelfs bbox3 gekregen omdat het volgens proximus daar aan lag.Is niet als ik telefoon krijg,maar zomaar ineens verbinding weg.Telkens paar min,maar zo een paar keer per avond steekt tegen hoor.Langste was bijna anderhalf uur zelfs!Ben ook aan het kujken voor andere provider.Het is niet alleen dit,maar een opstapeling van problemen. Meestal geraken ze na veel gebel en gemail opgelost,maar dit dus niet.En genoeg is genoeg.Verwacht geen perfectie,maar ik betaal voor beeld te hebben toch,goede service aangepast aan de klant,niet aan het bedrijf,...En daar is steeds minder van te merken.Zijn er nog mensen die dit voor hebben trouwens,dat hun beeld zo maar weg valt,paar keer per dag?Ik wens u hierboven veel succes en hopelijk fijne tv avonden.

Tascha

Elsa
  • June 14, 2015
Tascha,


er zijn er zeker nog die dit voor hebben wat je regelmatig op forums en sociale media leest en dan wordt er eerst zoals je zegt aangeraden van de toestellen te vervangen en dit van modem bbox tot draadloze oplossingen en de decoder.


Maar daarmee is het niet altijd opgelost en komt de technieker zelf enig keren langs om de reden op te sporen, en moeten ze uw lijn enige tijd monitoren, hen ik jaren terug ook meegemaakt en toen heb ik niet afgegeven en blijven op aandringen dat ze maar een specialist moeten sturen en uiteindelijk is dat dan ook gebeurd en werd de reden gevonden in de ROP (glasvezelstraatkast war ik op aangesloten bent)

Dus bij mij is het een kwestie geweest van volhouden en niet afgeven, hoe onprofessioneel dit voor (toen nog) Belgacom ook overkwam !!

(een ander zou al lang naar een ander provider overgestapt zijn, maar ik kwam al van TN, waar een probleem ook niet opgelost raakte!!!!! dus kon ik moeilijk terug keren 😉,

Elsa
  • June 14, 2015
Rafaello,


Het fenomeen dat jij beschrijft valt ook dikwijls voor en is bijna altijd te wijten een verkeerde aangesloten binnenhuis installatie waar de telefoon tov de intro niet op de correcte manier aangesloten werd.

Maar wat dan weer heel raar is, is dat de technieker die langs geweest is dit niet zou weten en niet vinden, of het moet echt een beginneling zijn !-)

Dus vermoed ik dat er iets anders en meer complex aan de hand is !


Je zou zelf eens de installatie kunnen nagaan of die correct gebeurd is zie ☞ HIER

alsook de link naar de 'NTP 2007 aansluithanleiding'.

  • Auteur
  • Practitioner
  • June 14, 2015
Elsa , bedankt voor antwoord , maar wanneer lezen ' onze medewerkers' deze forum , maandagmorgen pas ? ik was er niet toen die technieker was , maar had wel een persoonlijke Proximus telefoonnummer achtergelaten en noemde Christophe , had alles vernieuwd , de stekker , een splitter , ik heb alles zonder stroom gezet , zelfs de modem gereset , en toen ging alles weer , maar had de Mevrouw gevraagd aan een familielid haar op te bellen , en patat , na een twintig seconden werd het beeld vervormd in blokjes , en toen ging beeld weg , met de melding signaal , dan dat er geen verbinding was met het netwerk , stond ook heb je hulp nodig , ik heb OK geklikt en de een test van de lijn , toen kwam er op het scherm , kijk na of de modem goed aangesloten is , zo dus ik vermoed dat de modem hier de boosdoener is . Maar waarom vervangen ze die metéén ? als het nu niet opgelost geraakt stapt ze over op aanraden van de geburen omdat die nooit last hebben met Telenet !!! ge weet , de mond reclame is de beste reclame ! ps , die mens is reeds gans haar leven bij BGC en nu op de oude dag heeft ze niet anders dan problemen .

Elsa
  • June 14, 2015
Er zou door de technische dienst een specialist erop moeten gezet worden.


Ook best klacht indienen door het probleem te beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons

  • Auteur
  • Practitioner
  • June 14, 2015
ja ,Elsa , ik heb de link gevormd om te mailen , daar het heel goed gezegd , en dat dit de laatste noodkreet was , ze hebben reeds kontakt genomen op een zondagnamiddag ( amai ) en morgennamiddag komen er iemand terug . niet goed is veranderen van provider ! bedankt voor de tip ! ja

Elsa
  • June 14, 2015
Graag gedaan, en laat ons hopen dat het probleem uiteindelijk zal opgelost geraken.

Tascha
Forum|alt.badge.img+1
  • June 14, 2015
Hoi Elsa,


Ze dachten vorig jaar ook het daar aan lag.Evenals het geruis op mijn telefoonlijn.Ik moet zeggen,het was de 6de keer denk ik technieker daarvoor langs kwam en het was een heel jong mannetje,maar het is maanden beter gegaan.Nu heb ik beide dus al een hele tijd terug.Beeld vaklt vaak weg en geruis is terug.Heb ert nog nooit op gelet of het met elkaar temaken kan hebben eigenlijk.Maar dat is mijn taak ook niet echt daar aan te denken natuurlijk.Ach ja,het zijn een aantal dingen waarvan ik vind dat proximus niet meer klantvriendelijk is.En al die dingen samen,zijn er te veel aan.Besef wel het bij een andere provider ook niet perfect zal zijn,maar toch...Ben al sinds jaar en dag klant bij ,toen,Belgacom.Vooral het feit ze klantvriendelijk waren en moeite deden,deden me blijven.Maar het laatste jaar vind ik dat daar niet veel meer van te merken valt.Moet wel zegggen de telefoonoperators meestal hun best deden en vriendelijk waren.Maar vaak begrepen ze zelf niet hoe bepaalde zaken gingen.Diegenen boven hen die beslisten alles,wat ik begrijp.Maar ik betaal voor tv te kunnen kijken zonder telkens het beeld weg valtnte kunnen bellen en de mensen aan de andere kant van de lijn te verstaan,als ik een defecte,nieuwe,gsm krijg,ik die gewoon kan binnen doen in de winkel als is deze via internet besteld en niet zelf de reparatie te moeten regelen,om de juiste facturen te ontvangen en niet elke keer te moeten bellen en uitzoeken wat er nu weer fout gelopen is...De spreekwoordelijke druppel he.

Elsa
  • June 14, 2015
Inderdaad Tasha, ik begrijp ook niet goed waarom dat allemaal zo stroef moet verlopen, en er niet direct werk van gemaakt wordt om er de nodige bevoegde mensen op het probleem te zetten tot het definitief opgelost wordt en zeker als het probleem al geruime tijd bezig is en herhaaldelijk gemeld werd !


Ik moet eerlijk toegeven dat als ze echt mij moesten blijven aan het lijntje houden met een probleem dan zou ik zelf uit principe veranderen van provider al weet ik ook dat het gras op een ander niet altijd groener is, maar gelukkig heb ik tot nu toe echt niet te klagen van Proximus en eigenlijk zou dat zo voor iedereen moeten zijn.