Beeld en geluid valt dikwijls weg !!!?? Wat moeten we doen?

  • 10 January 2012
  • 7 reacties
  • 948 Bekeken

Sinds een maand zijn we overgestapt van telenet naar belgacom.. Een technieker is komen installeren, draadloos internet en tv, dus met een modem en 2 PLC adapters..Sinds de eerste dag hebben we storingen, dus als we aan het kijken zijn valt het beeld weg en komt er op onderaan het scherm even geduld. Dit is héél storend ! en niet te doen ! Mijn vriend heeft al paar keer gebeld naar belgacom, ze zeiden het zal HDMI kabel zijn , die hebben we vervangen, probleem is hetzelfde, nu hebben we de tv even verzet en de PLC adapters weggedaan en rechtsreeks aangesloten van modem naar decoder maar het probleem is hetzelfde .. We zouden hier graag een oplossing voor hebben want vind het eigenlijk wel erg, we gaan weg van telenet omdat we hoorden en ervan uitgingen dat belgacom beter was en worden nu wel erg teleurgesteld, het is niet te doen om zo naar een programma te kijken, het is storend, een mens moet ontspannen s'avonds maar wordt op deze manier alleen maar nerveus !! Graag een oplossing die echt helpt! Bedankt , Anja


7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Anja


Probeer eens de decoder op de andere tv poort van de B-box 2 aan te sluiten. Zorg er ook voor dat de HDMI kabel stevig verbonden is met de HDMI ingang op de tv en de HDMI uitgang van de decoder. Probeer anders ook eens een reset van de decoder.

voor een Belgacom V4-decoder trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken (of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker) Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los. (lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/


Groeten

familievandesype
Hallo familie Vandesype

wel, dat hebben we allemaal al geprobeerd 😞 Nu , uiteindelijk nog eens gebeld naar belgacom ook en ietwat kordater gezegd dat we echt wel een oplossing willen, en ze zeggen dat het waarschijnlijk de decoder zal zijn(het is nochtans een nieuwe?), morgen gaan we hem dus omwisselen.. hopelijk is het probleem daarmee opgelost want anders weten we het niet meer hoor , dus het is nog even afwachten tot morgen..

Alleszins bedankt voor de reactie


Groetjes


Anja & Johan
Heb je de modem ook al eens een factory reset gegeven.

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)


♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser door http://192.168.1.1" target="_blank en volg de onderstaande procedure.
⇒ Menu: Advanced Settings ⇒ ⇒ Menu: Maintenance ⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/~/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F" target="_blank


Dit staat ook allemaal op mijn blog http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

Eindelijk...we hebben een nieuwe decoder afgehaald en probleem is opgelost...grts
Hopelijk blijft dit zo

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Met alle apparaten moet je wat meeval hebben (of geen tegenslag).Knipogen
zegt dat wel want ik heb ook al voor problemen in der tijd mijn decoder vervangen en toen was het ook in orde maar niet voor heel lang en zoals je mijn historie al kent was het tenslotte toch mijn PLC' s die mij een tour gelapt hebben. Maar dit is allemaal direct zo duidelijk niet want je reset of factoryreset iet s en dan is het ineens voor een tijd goed en dan herbegint het spelleke weer. Maar ik moet er nu wel bijzeggen dat ik het laatste jaar geen enkel probleem meer ondervonden heb en hopelijk blijft dit ook zoKnipogen

Mvg

Reageer