beeld blijft haperen

  • 7 April 2011
  • 11 reacties
  • 2704 Bekeken

Daarnet tijdens het nieuws bleef het beeld 1 tot enkele seconden haperen. en ik ondervond ook dat er precies woorden (of delen ervan) worden "ingeslikt" dat je ze niet hoort of maar gedeeltelijk. Dat is natuurlijk heel irritant

@Eva: mijn login is fa497100, kan jij even nakijken of er storingen geweest zijn of iets dergelijks?

11 reacties

Badge
Je zou eens eerst even je stekker er moeten uit trekken en er terug moeten insteken.Veel problemen worden zo verholpen.
dat heb ik al eens eerder gedaan. Nadat het vandaag weer hapert, zet ik het hier eens op het forum.
Reputatie 7
Badge +1
Kan ook aan je verbinding tussen modem en decoder liggen. Is dat met RJ45 kabel (ethernet) of met PLC resp. Ruckus draadloze verbinding ? Eventueel die ook eens uit de stroom trekken en checken of alle lichtjes branden. Mogelijk ook de modem eens terug opstarten.
het is met PLC dat alles verbonden is. de lichtjes op de PLC branden/flikkeren mooi groen en op de modem branden ook alle nodige lichtjes (vdsl, internet, tv en draadloos)
Badge
Heb je die haperingen altijd? Of nu slechts op die ene zender?En de welke?
op Eén HD en vtm HD. Maar voorlopig zijn de haperingen verdwenen...
Badge
Vanmiddag heb ik enkel vtm HD gezien en daar was niets mis mee.Het is te hopen dat het maar eenmalig was.
Badge
Ik had dat gisteren ook tijdens "tegen de sterren op" op VTM dat er eventjes een seconde vantussen was. Het was gelukkig maar eenmalig.

Mocht dat vaker gebeuren dan zou het irriteren, maar voorlopig maak ik me nog geen zorgen.

(ter info: geen HD en mijn decoder is rechtstreeks met kabel aangesloten aan bbox2)
Reputatie 2
Badge
Ik heb ondervonden dat -bij mij thuis- PLC en HD niet goed samen gaan, daarom heb ik een (draadloos) ruckus verbinding.
Beste AnneliesB,

Aan de hand van uw login hebben we enkele testen kunnen uitvoeren op uw lijn. We zien dat er geen problemen zijn tot op uw modem(B-box2).

De verbinding tussen uw modem en de decoder kunnen wij niet uitmeten. Hoogstwaarschijnlijk lag daar het probleem. Dat je dan even een storing had op die verbinding. Als er nog storingen zijn op uw beeld dan kan u best eens de PLC toestellen kort van stroom onderbreken. Het middelste lampje(huisje) geeft de kwaliteit weer van de verbinding. Als deze oranje brandt dan is de kwaliteit niet optimaal, zeker niet voor HD streams.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
dag Eva

bedankt voor je antwoord. Ik zal het zeker eens proberen de volgende keer om de PLC-toestellen even van stroom te onderbreken.

Reageer