Hallo,
Eind verleden week ben ik overgestapt van de klassieke ADSL naar VDSL2. Volgens de medewerkers ging mijn snelheid een aantal factoren hoger liggen (theoretisch 30 Mbit, maar 20 Mbit was zeker geen probleem). Als ik nu naar de statistieken in mijn bbox2 kijkn, heb ik een download van 9064 kbps en een upload van 552 kbps. De download is ongeveer verdubbeld en de upload is quasi hetzelfde (maw even traag als vroeger). Nochtans zou dit veel beter moeten kunnen. Is er iemand iets softwarematig vergeten te configureren (dat er bepaalde limieten opzitten) of iemand hier ervaring mee...
Had ik deze reëele snelheden (of moet ik spreken van traagheden) vooraf geweten hadden ze mij nooit een VDSL2 pakket kunnen slijten, en zal ik rap mijn conclusies trekken indien hieraan niets te doen valt...
Suggesties ?
mvg
Hallo
Ofwel kan je maar maximum aan deze snelheid geraken, door de lange afstand tot de ROP. Dit kan je ook eens bekijken via een beschikbaarheidstest, dit doe je via http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?
Aan de hand van het aantal tv's en hd tv's kan je zien aan welk profiel je kan geraken.
Ofwel is er iets mis met uw bekabeling. Je ben denk ik op een repair profiel gevallen, namelijk 8d ® 9/0,5 ®.
Je kan eens een automatische test doen.
Ofwel kan je maar maximum aan deze snelheid geraken, door de lange afstand tot de ROP. Dit kan je ook eens bekijken via een beschikbaarheidstest, dit doe je via http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?
Aan de hand van het aantal tv's en hd tv's kan je zien aan welk profiel je kan geraken.
VDSL2 | ||
---|---|---|
VDSL2 | 9/0.5 Mbps | 2xSD |
VDSL2 | 12/0.5 Mbps | 1xHD 1xSD |
VDSL2 | 14.5/1 Mbps | 1xHD 1xSD |
VDSL2 | 14.5/4 Mbps | 1xHD 1xSD |
VDSL2 ♥ | 16.5/2 Mbps | 2xHD (was 1xHD 1xSD) |
VDSL2 ♥ | 20/2 Mbps | 2xHD 1xSD (was 2xHD) |
VDSL2 | 20/6 Mbps | 2xHD 1xSD (was 2xHD) |
VDSL2 | 25/6 Mbps | 2xHD 1xSD (was 2xHD) |
VDSL2 | 26,5/6 Mbps | 2xHD 1xSD (was 2HD) |
VDSL2 ♥ | 30/6 Mbps | 3xHD 1xSD (was 2xHD 2xSD) |
VDSL2 ♥ | 50/6 Mbps | 3xHD 1xSD (was 2xHD 2xSD) |
Ofwel is er iets mis met uw bekabeling. Je ben denk ik op een repair profiel gevallen, namelijk 8d ® 9/0,5 ®.
Je kan eens een automatische test doen.
- Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424: Indien uw lijn op een repair profiel staat. Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten, mits je lijn het aan kan. Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700 PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
zie op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
daaruit kopieer ik het stukje dat voor u van belang is :
Wat een repair profiel is
op zijn blog staat ook : http://users.belgacom.net/rrd/#automatischelijntest
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
is je binnenhuisinstallatie goed aangesloten zie op ricy's blog voor wat meer info omtrent correcte aansluiting:
http://users.belgacom.net/rrd/#vdsl2splitterbeschrijving
groetjes,
Elsa
daaruit kopieer ik het stukje dat voor u van belang is :
8d ® | 9/0,5 ® |
Wat een repair profiel is
op zijn blog staat ook : http://users.belgacom.net/rrd/#automatischelijntest
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
is je binnenhuisinstallatie goed aangesloten zie op ricy's blog voor wat meer info omtrent correcte aansluiting:
http://users.belgacom.net/rrd/#vdsl2splitterbeschrijving
groetjes,
Elsa
Uw modem staat inderdaad op repairprofiel. Uw bekabeling van de binneninstallatie moet aangepast worden.
Als u het niet lukt met de documentatie van Elsa dan kan u naar belgacom bellen en dan zal een technieker uw lijn in orde zetten.
Mvg,
Thyssen Davy
Technicus BGC
Als u het niet lukt met de documentatie van Elsa dan kan u naar belgacom bellen en dan zal een technieker uw lijn in orde zetten.
Mvg,
Thyssen Davy
Technicus BGC
U heb hopelijk de binneninstallatie volledig aangepast aan de nieuwe VDSL-normen ?
- bij binnenkomen kabel belgacom direct scheiden van telefonie van DSL dmv een van de meegeleverde splitters.
- op het telefonie gedeelte kunnen alle telefoons parallel geplaatst worden in om het even welke configuratie
- op het DSL-deel mag er enkel en alleen de kabel naar de router geplaatst zijn, dus directe verbinding zonder aftakkingen etc... Ben je niet zeker dat op een oude kabel al dan niet aftakkingen zitten, dan moet je een nieuwe kabel gebruiken.
- bij binnenkomen kabel belgacom direct scheiden van telefonie van DSL dmv een van de meegeleverde splitters.
- op het telefonie gedeelte kunnen alle telefoons parallel geplaatst worden in om het even welke configuratie
- op het DSL-deel mag er enkel en alleen de kabel naar de router geplaatst zijn, dus directe verbinding zonder aftakkingen etc... Ben je niet zeker dat op een oude kabel al dan niet aftakkingen zitten, dan moet je een nieuwe kabel gebruiken.
Beste,
Volgens mij is onze configuartie als volgt: het inkomend signaal gaat eerst naar onze alarmcentrale en dan naar een doos waar een stekker opzit voor afleiding naar telefoon (in dit geval naar de telefooncentrale Easycross 208) en de DSL splitter waarvan de verbinbing rechtstreeks naar de router gaat. Mogelijk veroorzaakt het alarm in deze configuratie problemen. Hoe dient de bekabeling te gebeuren om geen conflicten te hebben ?
mvg
Volgens mij is onze configuartie als volgt: het inkomend signaal gaat eerst naar onze alarmcentrale en dan naar een doos waar een stekker opzit voor afleiding naar telefoon (in dit geval naar de telefooncentrale Easycross 208) en de DSL splitter waarvan de verbinbing rechtstreeks naar de router gaat. Mogelijk veroorzaakt het alarm in deze configuratie problemen. Hoe dient de bekabeling te gebeuren om geen conflicten te hebben ?
mvg
Heb je al gaan kijken naar de blog van ricy : http://users.belgacom.net/rrd/#vdsl2splitterbeschrijving" rel="nofollow
daar staat o.a volgend schema:
Telefooncentrale en alarmcentrale aansluiten zoals je een telefoon aansluit.
daar staat o.a volgend schema:
Telefooncentrale en alarmcentrale aansluiten zoals je een telefoon aansluit.
Je bekabling is verkeerd uitgevoerd, afsplitsing DSL moet in het begin van de installatie, NIET nà de alarmcentrale of telefoon.
Dus inderdaad, uitvoeren zoals Elsa schrijft.
Dus inderdaad, uitvoeren zoals Elsa schrijft.
Hallo,
Even een update. De binnenbekabeling was in orde. Vandaag een belgacom technieker langsgeweest en blijkbaar zit er een onbalans op de lijn. Het ene draadje zou volgens de metingen 396m langer zijn dan het andere...
Op naar de volgende hersteller
Even een update. De binnenbekabeling was in orde. Vandaag een belgacom technieker langsgeweest en blijkbaar zit er een onbalans op de lijn. Het ene draadje zou volgens de metingen 396m langer zijn dan het andere...
Op naar de volgende hersteller
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.