Skip to main content

Bedanken voor uw trouw...

• September 19, 2011
  • 4 reacties
  • 1531 Bekeken

Daar er aan nieuwe klanten steeds grotere cadeaus worden gegeven (€ 150 extra belkrediet, een Galaxy Tab, ...) vroeg ik mij af als er voor trouwe (en sinds lang betalende) klanten ook geen (kleine) extraatjes waren.

Ik vond, en schreef me in voor de Premium Club. Kreeg een briefje en folder met uitleg en zelfs een heuse klantenkaart!

Fantastisch, dacht ik... Blijkt echter dat er voor trouwe klanten hééééél wat minder vanaf kan.

Mijn trouw bij Belgacom (sinds een dikke 10 jaar een gsm abonnement, en een goeie 3 jaar internet en digitale tv, een klein jaar vaste lijn) krijg ik 1000 punten. Per maand komen daar 210 punten bij (toch in augustus).

Met die 1210 punten heb ik niet eens genoeg om “30 gratis nationale belminuten: Belgacom Mobile” te krijgen, laat staan een leuk geschenk…

Ik kan natuurlijk ook sparen voor deze geschenkjes; ik blader dus door het aanbod…

Het goedkoopste échte geschenk die ik tegenkom is een beker! Punten? 3400!!! Dat wil zeggen dat ik nog 10 maand moet sparen hiervoor. In die tijd zou ik dan meer dan 800 euro uitgegeven hebben aan Belgacom (internet, digitale tv, vaste lijn en 2 gsm abonnementen). Voor de leukere geschenken (electronica, gsm’s, …) moet je dus vele jaren sparen, helaas zijn je punten maximaal 2jaar geldig.

Als Belgacom de moeite doet om een gepersonaliseerde brief, folder en klantenkaart op te sturen kunnen ze misschien ook even nagaan hoeveel trouw ze belonen en dit navenant aanpassen!? Met 1000 punten heb je mij alvast enkel kwaad gemaakt!!

“Bedanken voor uw trouw”?

Wel, bedankt!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • September 19, 2011
Euhm... ik vlieg zeer frequent naar verschillende bestemmingen wereldwijd. Zelfs daar gaat het punten sparen zeer langzaam als je binnen EU vliegt (en dan niet aan de tickets van 99 euro maar een veelvoud). Bij de intercontinentale bestemmingen gaat gelukkig wat sneller ;)
Maar spaar bv ook bij Total punten... daar duurt het ook enorm lang...

Is dus niet enkel bij BGC dat het zolang duurt voor je wat leuks bij elkaar gespaard hebt.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 20, 2011
@axs: "zeer langzaam" & "enorm lang"... Spijtig dat de punten van Belgacom maar 2 jaar geldig zijn.

Het gaat mij zelfs niet over het sparen op zich. Uiteraard kan Belgacom niet elke maand aan al zijn klanten een deftig geschenk geven.

Maar ik erger mij enorm aan alle acties om nieuwe klanten te werven (met DURE cadeaus). Als ik als toch wel zeer trouwe klant wil “beloond worden” voor die trouw moet ik hier zelf naar op zoek gaan, kan ik maar “lid worden” als ik aan een resem voorwaarden voldoe, en krijg ik uiteindelijk 20minuutjes belkrediet voor mijn jarenlange trouw (en dus duizenden aan Belgacom gespendeerde euro’s).

Als de kans zich zou voordoen, en ik van een provider een echt zeer mooi aanbod zie, gaan die gespaarde punten mij alvast niet tegenhouden om mijn huidige abonnement op te zeggen…

• September 20, 2011
Beste TuurInDeVerte,

De papieren folder geeft maar een beknopt overzicht, online kunt u via uw e-Services alle geschenken bekijken.

Vanaf 300 punten hebt u bijvoorbeeld de mogelijkheid om 30 gratis nationale belminuten via de vaste Belgacom-lijn te bestellen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Auteur
  • Apprentice
  • September 20, 2011
Beste Eva,

Het gaat mij helemaal niet om het al dan niet uitgebreide aanbod.

Het gaat er mij over dat eenmalig kiezen voor Belgacom volgens uw bedrijfspolitiek hoger wordt beoordeeld dan blijvend kiezen voor Belgacom.

Met vriendelijke groet,

Tuur