Beantwoord

Bbox3 Sagem wisselen voor een Technicolor bbox3 + trage snelheid


Beste,

Ik wil graag mijn Bbox3 sagem wisselen met een Bbox3 technicolor ...
is dit mogelijk?

Ik heb een nieuwe lijn en zit nog steeds op 40% van mijn gewenste snelheid. Wanneer komt dit inorde?
En waarom heb ik nog steeds geen vectoring ... (Mijn buurt heeft dit wel...)

Mvg,
Mo
icon

Beste antwoord door RobrechtB 1 August 2016, 13:49

Bekijk origineel

16 reacties

Stuur hiervoor best een privé bericht naar Het Proximus Team
Daar kunnen ze dit dan eens checken.
je kan er natuurlijk ook altijd voor naar de technische helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

ivm je vraag de bbox3 omwisselen voor een ander merk, daar kan ik bij vertellen dat het zelf kan lukken door naar een proximus center te gaan en dat het zonder problemen lukt, maar in regel kan het alleen als de bbox defect is of laat ons zeggen daar een grondige reden voor is, dan kan de technische helpdesk je een ruilnummer geven.

NB: Met de bbox3 van technicolor kan je ook je lijnkarakteristieken (vdsl2 lijnsnelheid .......) niet meer uitlezen met het Sagem Tool
dus als je daar belang aan hecht hou er rekening mee.
Reputatie 4
Badge +2
Wat is jou gewenste snelheid dan ?
Wat is de snelheid die PX theoretisch kan leveren ?

Qua snelheid zal er geen verschil zijn tussen Sagemtool en Technicolor vermoed ik...
Inderdaad op VDSL technologie maakt dit niks uit
Reputatie 6
Badge +3
Waarom zou je specifiek een technicolor willen hebben?
Daar zijn bugs die één bevat en de andere niet maar ik heb dat allemaal al gelezen op 't internet 'k ga het nu niet weer opnieuw opzoeken, ook ivm spelconsoles of het zou moeten zijn dat al die bugs al opgelost zijn ondertussen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat vraag ik me ook af...ik ben van mijn Sagemcom best wel tevreden.
Ik denk inderdaad dat er al veel bugs opgelost zijn en ook is er nog de V1 en V2 van beide merken.
Zou interessant zij om zon lijstje te hebben met de verschillende bugs, die zal je zeker en vast van prox wel krijgen :-)))
Reputatie 7
Badge +1
Zeker weten ! 🆒
Ik herinner mijn nog, toen ik mijn b-box3 ging afhalen met een ruilnummer in het Px Center, de medewerker niet eens wist dat er 2 mogelijk merken waren.... Het stond dan wél op de doos dat het een Sagemcom was....Over mogelijke verschillen wordt dus al zeker niet gecommuniceerd...en dus al zeker niet over V1 of V2...Zijn dat interface-versies of hardwareversies? Zijn we dan weer vertrokken met verschillende types routers, nu we dachten dat ze hun lesje geleerd hadden met al die types decoder?
Enfin, ik heb momenteel geen klagen, ook niet met mijn V4 met de laatste interface opfrissing. Enkel komen sommige oudere en gewiste opnames nu weer al eens terug....ghostopnames, een spook uit het verleden...🆒
Normaal zal een doorsnee gebruiker met beide merken geen problemen ondervinden ik ondervind trouwens geen problemen met bbox3/T v2
maar ik gebruik heb bij manier van spreken als een elementaire modem/router zonder veel instellingen te veranderen in de bbox3 zelf dus als ik hem reset zullen er geen instellingen niet meer werken aangezien ik er geen veranderd heb.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven via een privébericht ?

Dan kijk ik dit voor je na

mvg

Jonathan
Ik zou in "theorie" volgens PXS aan de volgende snelheden moeten zitten:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 64,1 Mb/s download - 7,35 Mb/s upload
Min: 27,8 Mb/s download - 5,7 Mb/s upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 64,1 Mb/s download - 7,35 Mb/s upload
Min: 27,8 Mb/s download - 5,7 Mb/s upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

Ik zit met moeite op +/- 23 Mb/s ... wat frustrerend is... en upload: 7.35 Mb/s (Die komt exact overeen!...)

Grtzzz
hoe kom je op +/- 23 lijkt mij eerder dat je dit via wifi doet
best uitvoeren als je verbonden bent met een utp kabel aan je modem en decoder(s) in standby staan (en geen PVR opnames op harde schijf)
Dit is via de kabel (UTP)..., en de decoder gebruik ik niet veel (staat meer uit dan aan... ) . Dus dat is de speed dat ik ontvang...
zou je dan om één of andere reden in zone twee terecht gekomen zijn, maar hopelijk kan prox support medewerker jonathandr je meer details geven,
ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +4
Je kan best de info doorsturen via Het Proximus Team https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Dag Mosdn85,

Ik heb je gegevens ontvangen en alles eens nagekeken. De reden dat je niet op dlm zit is omdat je TTBF niet goed was door gelopen. Ik heb hem nu herstart en automatische systeem gaat nu 2 weken kijken en beslissen of je lijn al dan niet goed is om verhoogd te worden. Op dit moment heb je de snelheid waar op je lijn is geprovisioned (30)

Mvg,Robrecht

Reageer