Skip to main content

BBox3 - PPP wordt regelmatig terug enabled

• December 22, 2014
  • 3 reacties
  • 2851 Bekeken

Beste,

Sinds vrijdag heb ik een Bbox 3. Ik stelde vast dat na het aansluiten onmiddellijk de credentials automatisch stonden ingevuld. Ik vermoed dus dat er een programma bij Proximus draait die automatisch de Bbox3 herkende?

Maar daardoor krijg ik nu blijkbaar volgend probleem: deze Bbox moeti n 'bridge' staan. Dus ik wijzig de modem naar PPP disable. Alles werkt goed gedurende een aantal uren tot ik terug vaststel dat de modem terug vanzelf naar PPP enable is gegaan.

Hoe komt dit? Is er inderdaad door Belgacom een regelmatige checks van de modems waardoor deze gereset worden? En dus de status van PPP disable terug op enable komt?

Wie kan mij helpen?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Elsa
  • December 22, 2014
Sommige settings worden inderdaad overschreven.

Anders eens een privé bericht sturen

privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

Elsa
  • December 22, 2014
Is er trouwens een reden dat je de PPP wilt uitzetten, want je kan gewoon een tweede identieke ppp sessie opbouwen in je andere router bv zonder dat je die van de bbox moet uitzetten.

Maar als je de bbox niet in full routed mode wilt laten werken moet je dit vragen aan de medewerkers van proximus om die zo te zetten of bellen naar technische helpdesk 0800 22 800

• Auteur
  • Apprentice
  • December 22, 2014
Ik heb jullie daarnet een privé bericht gestuurd.