Beantwoord

Bbox3 is gebridged


Hey Elsa, ik heb net proximus aan de lijn gehad, en mijn bbox3 is gebridged. In poort 1 en 2 internet en poort 3 en 4 tv. Maar mijn WiFi extender werkt nu niet meer, weet jij soms raad?

Edit Wim: titel topic aangepast
icon

Beste antwoord door ThomasP 14 July 2016, 19:38

Bekijk origineel

10 reacties

Is er een reden dat ze die bridged gezet hebben, want normaal werkt de bbox3 in routed mode, je kan de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) altijd vragen om die in routed mode te zetten, zelf kan je dit niet omdat enekel het user paswoord vrij gegeven wordt en niet die van expert of admin.
Voor de wifi extander moet die in bridged mode staan, is trouwens de reden als je die wilt gebruiken als je een bbox2 hebt dat je het volgende moet doen om bb2 in routed mode te laten werken zie uitleg hier :> http://bgctv.skynetblogs.be/#wifibridgebijgebruikmetbbox2
Reputatie 7
Badge +6
Dave, de bbox3 staat standaard niet bridged maar routed. Vreemd dat deze zo staat ingesteld bij jou. Of is dit bewust gedaan? Voor een wifi extender moet deze routed staan. Om je bbox3 terug op routed te zetten kan je:

- Bbox3 resetten. Hierdoor komt je bbox3 terug op zijn fabrieksinstellingen en zo dus ook terug op routed. Een reset doe je door achteraan de bbox3 dmv een puntig voorwerp de reset knop 15 seconden ingedrukt te houden. Dit is eigenlijk de meest eenvoudige manier. Let er wel op dat al je persoonlijke settings verloren geraken (zoals een gewijzigd wifi wachtwoord).

- Ons je telefoonnr of klantnr door te sturen via een privébericht. Dan zetten wij dit voor jou recht. Ja mag deze gegevens doorsturen naar Het Proximus Team.
je zegt : - Bbox3 resetten. Hierdoor komt je bbox3 terug op zijn fabrieksinstellingen en zo dus ook terug op routed. Een reset doe je door achteraan de bbox3 dmv een puntig voorwerp de reset knop 15 seconden ingedrukt te houden. Dit is eigenlijk de meest eenvoudige manier. Let er wel op dat al je persoonlijke settings verloren geraken (zoals een gewijzigd wifi wachtwoord).

Ik ga zeker niet beweren dat dit niet klopt maar toen ik dit geprobeerd heb al een tijd geleden lukte dit niet en heb ik de helpdesk dit moeten laten doen, met mijn bbox3 van technicolor, de reden dat dit bij mij niet werkte weet ik echter niet, weet jij soms dat dit soms voorvalt om één of andere reden en op userbase heb dit ook al gelezen dat het bij iemand niet lukte ?
Hey beide, ik heb de plc adapters eruit gelaten want na het bridgen werkte ze nog niet denderend. Ik heb in poort 1 de mobile coverage extender gestoken en poort 2 internet, in poort 3 digitaal tv en poort 4 een splitter. Als ik daar een plc tussenzet, valt WiFi weg op beide iPads en beide iPhones. Zelfs storingen in digitaal tv dat tijdens het zien van een opname het gewoon uitvalt en het springt op tv en overal gekleurde blokjes.

Beide plc adapters van devolo eruit en probleem is opgelost. Of weten jullie een manier dat ik toch internet kan hebben in mijn achterbouw, ongeveer 30 meter van bbox3. Mijn bedoeling was om via plc's een acces point achteraan te plaatsen maar nee dus. Spijtig wel

Weten jullie iets
@Elsa, hier zie ik geen reden van in. De configuratie van de LAN poorten op de bbox zit mee in het automatisch script dat loopt wanneer je je bbox gaat herstellen naar fabrieksinstellingen. Het kan natuurlijk wel zijn dat dit script faalt (om 1 of andere reden). Maar dit zou eigenlijk niet mogen voorvallen en ben ik ook nog niet tegen gekomen. Nu standaard staan deze poorten steeds routed op een bbox3, je zou dit dus eigenlijk niet mogen tegenkomen. 🙂
@daveke, Ik denk dat we hier over twee verschillende zaken bezig zijn wij hebben wifi-extender geinterpreteerd als wifi-bridge die je ook als extender kunt gebruiken => http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
maar ik denk dat je over een "plc adapter-Wifi extender" bezig bent ?
@Elsa, hier zie ik geen reden van in. De configuratie van de LAN poorten op de bbox zit mee in het automatisch script dat loopt wanneer je je bbox gaat herstellen naar fabrieksinstellingen. Het kan natuurlijk wel zijn dat dit script faalt (om 1 of andere reden). Maar dit zou eigenlijk niet mogen voorvallen en ben ik ook nog niet tegen gekomen. Nu standaard staan deze poorten steeds routed op een bbox3, je zou dit dus eigenlijk niet mogen tegenkomen. :-)

Wat ook raar is dat er sommigen opmerken dat hun bbox3 niet in routed staat maar in bridged, is er daar dan een reden voor of is het ook om reden dan dat het script faalt.
Misschien hebben die om één of andere reden ooit een facR gedaan en dan opeens vastgesteld dat hun bb3 in bridged staat ???
je zegt: Of weten jullie een manier dat ik toch internet kan hebben in mijn achterbouw, ongeveer 30 meter van bbox3
Het ideale zou natuurlijk zijn moest je een utp kabel kunnen trekken en daar een access point zetten bv zodat je wifi hebt
Reputatie 2
Badge
@Elsa, hier zie ik geen reden van in. De configuratie van de LAN poorten op de bbox zit mee in het automatisch script dat loopt wanneer je je bbox gaat herstellen naar fabrieksinstellingen. Het kan natuurlijk wel zijn dat dit script faalt (om 1 of andere reden). Maar dit zou eigenlijk niet mogen voorvallen en ben ik ook nog niet tegen gekomen. Nu standaard staan deze poorten steeds routed op een bbox3, je zou dit dus eigenlijk niet mogen tegenkomen. :-)

Wat ook raar is dat er sommigen opmerken dat hun bbox3 niet in routed staat maar in bridged, is er daar dan een reden voor of is het ook om reden dan dat het script faalt.
Misschien hebben die om één of andere reden ooit een facR gedaan en dan opeens vastgesteld dat hun bb3 in bridged staat ???


de setting of een bbox3 in bridged of routed staat, zit in de configuratie in de ACS in het netwerk: tijdens booten laat de bbox3 aan de ACS weten dat hij on-line komt, waarop de ACS de configuratie in de modem laadt (zoals PPPoE username en paswoord, maar dus ook of de configuratie in routed of bridged moet staan). De Scarlet-lijnen werden (vroeger?) per definitie bridged gezet, de Proximus gewoonlijk routed.
Dus een reset is eigenlijk overbodig, gewoon herstarten is voldoende, want dan gaat de ACS opnieuw de configuratie opsturen. Als na herstart de bbox3 nog steeds in bridged staat, wil dat zeggen dat er een fout in de configuratie van de ACS staat, en dient de technische dienst van Proximus dit aan te passen.
Wel allemaal raar want nog een vb: de pppoe was niet ingevuld na een reboot van de bbox3, zelf na verschillende keren opnieuw proberen ook niet, enkel en alleen na FacR was het terug in orde !!!
Het is wel zo dat in de meeste gevallen van problemen alleen een reboot volstaat maar ik heb toch al enkel keren alleen probleempjes kunnen oplossen na FacR.

NB; dit wil dan eigenlijk zeggen dat de configuratie van de ACS niet algemeen is voor iedereen, maar per klant dan ?

Reageer