Vraag

BBOX3 gaat op smalband - limiet niet bereikt

  • 4 October 2016
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Hoi,

sinds de overstap naar een BBOX3 ondervind ik enkele irritante problemen
Bij grote downloads ( digitale games op de console ) begint de download aan volle snelheid en na verloop van tijd ( en GB's ) gaat mijn internetsnelheid naar smalband snelheid ( +- 5mb/s 70mb/s normaal )
De verbruiksmeter werkt wel normaal en geeft gewoon dat de limiet nog lang niet bereikt is. Laatste keer was bv op 3/10 waar ik op dat moment nog maar enkele GB verbruik had ( op standaard 500GB van het maxi pakket )

De bbox 'vergist' zich dus en zet zichzelf op smalband. Dit blijft ook zo tot ik manueel PPP disconnect en reconnect waarna de snelheid onmiddellijk terug naar 70mb/s springt
Op 3/10 is dit zelfs 2x op dezelfde avond voorgevallen.

Toegegeven het zijn enorme downloads van +100GB maar dit mag geen reden zijn voor de bbox om zelf maar even te beslissen om te gaan throttlen.
Wanneer ik een game in queue zet verwacht ik dan ook dat deze gedownload zijn tegen dat ik terug kom, niet dat die aan een slakkgangetje gaan door dit probleem.

Enig idee wat hiertegen te doen is ?

Een ander issue met de bbox 3 is dat wanneer er terecht op smalband is gegaan en er een volumeblok wordt toegevoegd dit vroeger bij de bbox2 na minder dan een minuut zonder verdere actie al actief was en de snelheid ook terug normaal.
Bij de bbox3 veranderd het toevoegen van blokken niets aan de snelheid tot je manueel een disconnect en reconnect van PPP doet.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bart,

Het aanpassen van de snelheid na het toevoegen van kan altijd even duren daarom dat wij altijd aanraden om een reboot te doen na het toevoegen. Dan is het onmiddellijk van kracht anders pas als de sessie wordt herstart op einde van de dag.

Als je jouw download pauzeert en dan terug opstart gaat het terug naar de volledige snelheid? Daar het ook de download servers kunnen zijn. Je kan altijd eens een speedtest doen voor je de modem reboot daar wij van onze kant uit geen probleem zien.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
hoi Robecht. dat heb ik gedaan en zo getest. download in pauze en speedtest.net gerunt.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je ons de test eens doorsturen ? via screenshot of de link. Mvg,Robrecht
ik heb er geen screenshots van gemaakt, gewoon surfen naar www.speedtest.net
tijdens het probleem kwam die rond 5 a 7 mbs max uit, identiek aan smalband snelheid
onmiddellijk na de reconnect was dat 70mbs

zodra dit nog eens voorvalt ( er komen nog wel een paar topgames aan dit najaar die heel grote downloads zijn ) neem ik hiervan enkele screenshots tijdens en na
Reputatie 6
Badge +3
Ok bedankt voor de feedback alvast.

Reageer