Bbox3 connectie verbreken zodat ik een ander ip adres heb

  • 9 September 2014
  • 18 reacties
  • 543 Bekeken

Ik download soms bestanden die ingepakt zijn in .rar maar iedere keer ik een bestand heb moet ik bepaalde tijd wachten. Met de bbox2 modem verbrak ik de connectie en ik kon meteen terug een ander bestand binnenhalen. Ik kreeg toen als ik verbinding maakte onderstaand scherm waarbij ik op vlanlist 10 onderaan op 'disconnect' klikte en daarna terug op connect zo omzeilde ik de wachttijd. Maar nu ze de bbox3 maken daar staat dit niet meer in hoe doet met dat nu ? kan er iemand me dat zeggen.

18 reacties

Vervelend hé, die filesharing sites waar je moet betalen om aan een deftige snelheid onbeperkt te kunnen downloaden ;-)


Gewoon het DSL kabeltje eens uittrekken en opnieuw insteken. Een software optie in de bbox3 heb ik ook (nog?) niet gevonden.


EDIT:

Of je start een afzonderlijke PPPoE sessie vanop jouw pc, dan kan je deze wel gemakkelijk vernieuwen zonder telkens naar de modem te hollen. Wel opletten, dan hangt er geen router (en daarmee gepaarde extra beveiliging) meer tussen jouw pc en de grote boze internetwereld. Een software-firewall op uw pc is in dat geval een must.


EDIT2:

Je kan de bbox3 via de configuratiepagina wel softwarematig rebooten, maar dan moet je enkele minuten geduld hebben tot hij weer volledig is opgestart.
en de prise uittrekken ook lach


ik ga je verder laten googelen tot EDIT3: komt met de oplossing op TS zijn vraag duivel
@ Alain, ik geef je maar ter info mee hoe velen professioneler willen werken, gewoon om van die brol BBOX3 af te zijn zoals zij dit noemen ;-)



Belgacom bbox2 en bbox3 kan je in pppoe-pass-through te gebruiken.

Dit betekent dat je uw prive router zijn WAN poort verbindt met de Belgacom-router (BBOX) zijn LAN poort.

Je wijzigt geen enkele instelling in de Belgacom-router (dus WIFI, FON en TV blijven zeker functioneren).

In de prive router configureer je de pppoe connectie met zelfde gebruikersnaam en paswoord als deze waarmee de bbox een pppoe opbouwt

gebruikersnaam zie quickstart-sectie van de belgacom BBOX2

paswoord: zie oude documenten of bel naar de BGC technische helpdesk.


Resultaat is dat, ondanks dat de prive router verbonden is met een LAN poort van de Belgacom router (BBOX),

deze prive router toch een extern IP adres krijgt, een ander dan de bbox gekregen heeft.

De bbox router behoudt zijn eigen ander extern IP adres.

De bbox wifi gebruik je niet meer, kan je gebruiken als soort guest WIFI access point

Bijvoorbeeld als je met portforwarding werkt, dan staan die regels nu in je prive router en

zullen nooit meer overschreven worden door Belgacom instellingen.

Aan Elza ik heb nog een bbox2 modem maar belgacom is gisteren thuis geweest ze hebben een bbox3 aangehangen en op het half uurtje dat hij aanhangde werd mijn verbinding verschillende keren verbroken die mens heeft dan maar de bbox2 terug aangehangen. Maar ik heb wat bang als er ooit stukken aan de modem gaan komend at ik ga opgescheept zitten met de bbox3 dan heb ik gedaan met het zo te doen want van die PPPoE sessie te starten heb ik niks verstand en weet niet hoe dat moet. Ik heb enkel maar een afbeelding toegevoegd dat het met de bbox2 heelk gemakkelijk is nu klik ik op vlan 10 onderaan op disconect en connect en ik kan het volgende deeltje downloaden. maar ls dit niet meer gaat met de bbox3 dan ga ik veel moeten gaan betalen aan die filesharing programma's denk ik.
met je PC kan je ook een pppoe sessie maken natuurlijk maar is minder veilig


Als je eens zoekt met google


windows 8.1 een pppoe connectie maken


zal je wel wat uitleg vinden


om een pppoe sessie te maken gebruik je de zelfde login en paswoord als je bbox


Dus bij u Login: bk317097@SKYNET en je passwoord: zelfde als je op e-srvices inlogt


je pppoe sessie van je bbox2/3 mag gewoon blijven bestaan.


PS: aan je login te zien ben je ook al vele jaren klant bij Belgacom;-)
@Alain bij de bbox 3 zou het zo iets moeten zijn :


  • Network Connectivity
  • General
  • Internet
  • Show advanced controls
  • PPP: enable / disable
Googelen? Ik heb niets gegoogled. Ik heb de eerste dag dat ik mijn bbox3 had eens op vijf minuten rap rap naar die optie gezocht, maar ze niet direct gevonden. Ik heb deze sedertdien, tot mijn verbazing eigenlijk, nog niet nodig gehad, dus heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed.


Aangezien ik dus niet zeker was of er al dan niet een optie is, en ik er in tegenstelling tot sommige andere forumleden geen probleem mee heb om toe te geven dat ik iets niet weet - ik zei niet dat de mogelijkheid er niet is, ik zei dat ik ze (nog) niet had gevonden -, heb ik drie alternatieve oplossingen gegeven die even goed werken, niettegenstaande ze iets omslachtiger zijn.


Jouw laatste post lijkt me correct te zijn, waarvoor dank, dat zal ik vanavond eens proberen.
Ik heb je dit gezegd om te lachen, omdat je in een andere post blijkbaar bijlange niet akkoord ging met mij toen ik zei dat je alles op het internet kunt vinden door te googelen en op het internet te zoeken. Dit heb ik dus voor deze vraag van de TS maar eens opnieuw gedaan want ik kon het zelf niet uitzoeken aangezien ik die BBOX3 niet heb en beginnen zoeken op internet en heb het dus terug gevonden.


En ik blijf erbij je kan alles vinden door te googelen al kan het uren dagen en zelf weken duren voor je het juiste antwoord vindt want je moet zoveel doornemen en lezen en een ongelofelijk geduld hebben.

Waarom denk je trouwens dat er (voor de meeste reden) zoveel naar een forum gegrepen wordt juist om dit uren en dagen zoeken te vermijden en het zo te vernemen van mensen die het in uw plaats al voor een of andere redenen opgezocht hebben.


En trouwens niemand weet alles, en ik zeker ook niet, dit heb ik hier al dikwijls gezegd en gepost,

zeker omdat ik regelmatig vaststel en gewaar wordt dat er velen zijn die wel die indruk willen geven,

Het is wel zo dat we allen samen (bijna) alles weten.
Ja en dat je niet gegoocheld hebt kan ik wel geloven want op het werk daar gaat dat nog, maar als je thuis komt, zit er wel een echte chef die u in het oog houdt duivel
Inderdaad dit kon ik toen zien met de bbox3 maar heb wel nergens iets gevonden hoe ik disconnect en connect heb. Zaols de printscreen hier boven vlan10 disconnect en ik heb nu een ander ip adres. Er zijn weer problemen en waarschijnlijk komt er komende week weer een technieker langs wat als hij een bbox3 plaatst dan kan ik het nergens meer terug vinden hoe ik disconnect doe. Vlan10 dat moet ik op de bbox3 kunnen zien en connect en disconnect


Network Connectivity


General


Internet


Show advanced controls


PPP: enable / disable


En anders moet de technieker hier ter plaatse het maar voor doen maar de vorige die kon me niet uitleggen hoe het werkte met de bbox3 ik hoop dat ze een bbox2 deze keer bij hebben in geval ze een andere willen plaatsen.

Mijn ip





na disconnect en connect te hebben gedrukt heb ik nu een ander ip op de b-box 2.





Dit zou ik dan ook op de b-box3 willen terugvinden end at vond ik juist niet in de bbox3.


Dus wie een bbox3 heeft kijk eens waar dit staat en waar ik dat kan terug vinden want ik vrees dat ze gaan zeggen van een andere modem te plaatsen of anders moeten ze maar eena ndere b-box 2 zetten in plaats van de laatste nieuwe.


Alain ik kan niet goed meer volgen wil je nu zeggen dat het met deze onderstaande methode niet lukt op de bbox3 om een ander Ip te krijgen !?


  • Network Connectivity
  • General
  • Internet
  • Show advanced controls
  • PPP: enable / disable

Daarna heb je toch een nieuw IP adres
je controleert eerst je huidig IP adres vooraleer je bovenstaande uitvoert (voor disconnect)

en als je bovenstaande uitgevoerd hebt (na disconnnect en terug connect) controleer je terug door te surfen naar ► http://www.myip.is" target="_blank
Zal eens proberen
Reputatie 2
Badge
Ik heb ondertussen nog steeds de bbox 2 geen enkele technicus kan het voor doen hoe ik het moet doen straks is er iemand hier geweest en die wilde de bbox3 aansluiten ik heb hem dat voorgedaan en hij zegde dat dit met de nieuwe bbox niet meer ging. Dus ik vermoed dat de oplossing dus niet gaat ondertussen blijf ik nog wel verder werken met de bbox2 die ik tot nu toe nog altijd bezit.
Reputatie 2
Badge
Ik heb nogthans de uitleg wat Elsa zegt getoont aan die technicus. Raar dat ik altijd maar vage antwoorden krijg van die technici daarom dat ik dan ook maar weiger om die nieuwe bbox te laten plaatsen.

Reageer