Vraag

Bbox2 vervangen door Bbox3 - verbonden met wifi maar geen internet

  • 2 May 2016
  • 6 reacties
  • 818 Bekeken

Ik had tot kort een bbox2 en had nooit netwerkproblemen op mijn computer.
Onlangs heb ik mijn bbox2 moeten inruilen voor een bbox3.
Internet werkt perfect op ipad, maar op computer blijf ik problemen hebben.

Op de dag van installatie werkte de verbinding prima op computer - ik kon verbinden met internet - maar de volgende dag was het 'onbekend netwerk, geen internet'.
Ik heb windows 10 end ik kan alleen verbinden als ik in netwerkcentrum op adapterinstellingen klik en dan mijn netwerkverbinding uitschakel en terug inschakel.
Maar dit is een tijdelijke oplossing, want de volgende dag is het weer net hetzelfde.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit eens en voor altijd op te lossen?

6 reacties

Het eigenaardig is dat ik dit ook voorgehad heb in het begin met mijn bbox3 onder windows 10 en ik ook het zelfde moest doen als u om terug verbinding te krijgen,
in de lijst met wifi signalen heb ik dan op wifi-SSID geklikt en daar "automatisch verbinden" aangevinkt, en heb ik het dan niet meer voorgehad.
Dus ik vermoed dat om één of andere reden deze even wegvalt maar dan automatisch terug verbindt !?
Het eigenaardig is dat ik dit ook voorgehad heb in het begin met mijn bbox3 onder windows 10 en ik ook het zelfde moest doen als u om terug verbinding te krijgen,
in de lijst met wifi signalen heb ik dan op wifi-SSID geklikt en daar "automatisch verbinden" aangevinkt, en heb ik het dan niet meer voorgehad.
Dus ik vermoed dat om één of andere reden deze even wegvalt maar dan automatisch terug verbindt !?


Bij mij staat het al van in het begin op automatisch verbinden en ik heb dit probleem nog elke dag.
Jij hebt dus nu geen problemen meer?
nee nu niet meer en ik heb nochtans niks anders gedaan, maar om de puntjes op de i te zetten heb ik het met windows 10 toch nog zo gemideld een paar keer per week voor en omdat dit door de beugel kan heb ik er mij ook verder geen zorgen meer over gemaakt, en ik moet trouwens nu alleen maar als het voorvalt op mijn SSID klik en disconnect kies en terug connect en 't is weer vertrokken voor enkele dagen.
Vroeger viel het dagelijks meerdere malen voor en na in windows 10 te hebben gekozen voor zelf oplossen valt het veel minder voor dus alleen nog sporadisch wat ik in windows 8.1 niet voor heb.
Welke versie* van Windows 10 heb je, is het 1511 OS build 10586.218 of vroegere versie.
Voorgaande versies hebben problemen om met netwerken te connecteren en te detecteren.

*Kan je opvragen in command prompt met opdracht winver.
Welke versie* van Windows 10 heb je, is het 1511 OS build 10586.218 of vroegere versie.
Voorgaande versies hebben problemen om met netwerken te connecteren en te detecteren.

*Kan je opvragen in command prompt met opdracht winver.


Het is versie 10586.218
Ja je ziet dat je niet altijd moogt geloven wat ze op het MS forum zeggen ;-)
Ik heb ook de laatste versie maar het valt maar sporadisch voor.
Mss moet je eens proberen op de andere wifi band te gebruiken om te zien of het dan beter is, als je wifi kaart van je pc/laptop die beide ondersteunt (de 2.4 en de 5Ghz wifi band) ik zit op de 5Ghz wifi SSID van de bbox3.

Reageer