bbox2 port forwarding voor Synology

  • 24 August 2012
  • 11 reacties
  • 2067 Bekeken

/files/0d122261f2/bbox2_port_Config.jpg 1280x602

11 reacties

Is je host name dan gekoppeld aan je wan ip-adres van je bbox ?

Die blijft natuurllijk niet vast ook, dus na 96u wordt die veandert en ook als je uw bbox af en op zet.

Elsa
Bedankt voor je reactie,

Ik heb een hostname gekoppeld aan het IP adres via een dynamische DNS. Maar dat lijkt niet het probleem te zijn.

Ik heb ook via mijn IP-adres geprobeerd om de DS110j te bereiken, maar ook dat werkt niet.

De koppeling hostname naar mijn dynamisch IP lijkt goed te werken: Wanneer ik poort 80 op de bbox2 openzet of toedoe, wordt dat correct zichtbaar via het ingeven van mijn hostname in canyouseeme.org.

P.
Reputatie 1
Badge
Dat is juist de functie van zo'n Dyn DNS service. Als het wan IP van je bbox2 aangepast wordt, dan wordt dat doorgegeven aan die service, zodat je altijd naar het juiste IP "surft".

Ik zie dat je IP 40 gebruikt : standaard ligt dat toch binnen de DHCP pool (die loopt tot 63, of heb je dat in de DHCP aangepast ?).

Niet dat dat een probleem kan zijn (of het zou moeten zijn dat je zoveel IP nrs. nodig hebt in je netwerk).

Eigenlijk zie ik ook niet in waarom het niet zou werken. Heb je die Bbox2 al eens volledig uit- en ingeschakeld ? Misschien dat bepaalde settings wel worden aangegeven, maar nog niet zijn doorgevoerd ?

Je kan het ook op de "domme" methode doen, en die NAS is de DMZ plaatsen, maar in principe is dat wel minder veilig. Zo'n NAS is wel een linux-oplossing, dus eigenlijk zou het moeten meevallen. (zit onder firewall, DMZ host). In principe doe je dat beter niet, maar om te testen, kan je het altijd eens proberen.
Als je in DMZ zet wort geen NAT meer toegepast maar zou zijn probleem dan daarmee opgelost zijn denk je ?
Reputatie 1
Badge
Het doel van Peter is om toegang te krijgen tot z'n NAS via het internet. Dus NAT is daar niet bijster belangrijk : voor zover ik weet dient dat om je internet te delen (dus als router-functie).

Het nadeel van zo'n DMZ is dat je alle poorten openzet naar die ene PC (een NAS is in principe een (gewoonlijk) linux gedreven file-server, waar meestal nog een aantal services of draaien. Zo kan je er meestal ook media mee streamen, enz...). De poorten die Belgacom dicht houdt, zijn uiteraard niet toegankelijk, maar al de rest dan wel. Vandaar dat zo'n DMZ wel wat veiligheidsissues inhoudt als de PC in die DMZ niet juist geconfigureerd is.Als je het kan doen door wat poorten open te zetten, is dat uiteraard een pak veiliger.
Ik zal eens testen of het via DMZ gaat, maar ik zou inderdaad liefst gewoon enkel die poorten openzetten, die nodig zijn voor de functionaliteit die ik wil hebben.

Het probleem lijkt dat de bbox2 niet doet wat hij zou moeten doen, of dat ik het niet op de juiste manier instel uiteraard 🙂.

@ Patrick V: ik heb inderdaad de lijst voor DHCP beperkt tot 39 (standaard was dat 63).
Inderdaad ik had het verkeerd voor NAT wordt in beide gevallen gebruikt.

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen was,

zal het veel uitmaken voor zijn probleem of je een paar poorten open zet voor de buitenwereld dan als je alle poorten open zet voor de buitenwereld.

@ Peter

als je als volgt de URL in voert lukt het dan niet

http://wan-IP-bbox:poortnummer

Groetjes, Elsa
Hallo Elsa,

dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar zonder succes...

Naar security is het beter van enkel de poorten open te zetten die je wil gebruiken. In die zin maakt het inderdaad uit. Voor een test wil ik wel eens via DMZ werken, maar uiteindelijk moet die portforwarding van de bbox2 werken. Heeft er niemand ergens een deftige manual van dat apparaat?

P.
ik weet nu niet of je eventueel eens de firewall van de bbox kunt effen uit zetten om te zien of dit eventueel de reden zou kunen zijn !

mss eens zo proberen:







Minimum Security
Inbound Policy: Accept.
Outbound Policy: Accept



http://translate.google.com/translate?prev=&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.bullteam.net%2Fconfiguration-de-votre-routeur%2Fconfiguration-de-la-bbox-sagem-f-st-3464.html&sl=fr&tl=nl&history_state0=" target="_blank

Reputatie 1
Badge
Als je op het internet kijkt dan krijg je redelijk wat reacties dat er hiermee problemen zijn met de BBox2.

In principe moet het uiteraard werken. Wat je ook kan proberen is als admin inloggen op je BBox2 (http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=BGCVDSL2).

Niet dat dat het probleem is, maar je kan nooit weten. Heb ook ergens gelezen dat als je DMZ gebruikt, je de open poorten vreemd genoeg weer moet sluiten (dus die "lan servers' terug verwijderen), omdat deze anders gesloten worden. Ook ergens gelezen dat die poorten maar zouden opengezet worden als er effectief op wordt ingelogd. Pingen zou bv. niet genoeg zijn.

Ik heb dat allemaal wel niet getest (zijn gewoon zaken die ik ben tegengekomen in bepaalde andere forums).

Heb vroeger wel nog poorten opengezet bij andere routers, en daar geen problemen ondervonden.

Heb je je router al eens terug opgestart ? Is ook iets wat niet zou moeten nodig zijn, maar je kan andermaal nooit weten...

Het vreemde is dat het bij sommigen onmiddellijk werkt, en dat anderen er niet in slagen. Je hebt altijd ook de mogelijkheid je Bbox2 in bridge mode te zetten (dus de router-functie uit te schakelen) en via een aparte router de PPPoE verbindingen aan te maken. Maar dat is een dure oplossing natuurlijk.

Nog 1 ding : misschien eens UDP gebruiken i.p.v. TCP voor die gesloten poort (behalve als in de handleiding van je NAS staat dat het TCP moet zijn).
Ze maken het toch heel eenvoudig voor de mensen hé ;-)

Reageer