Hallo,
is het mogelijk om mijn bbox 2 om te ruilen naar een bbox3.
Bladzijde 3 / 4
SNELLER dan 30/10 op termijn;-)
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.
ja inderdaad in veel oude gebouwen ziet er zo uit.
Ik heb ooit de test gedaan door eerst van uit de intro (VDSL NTP-/TF2007) in de garage van daaruit met 25m telefoniekabel (2x2paar) naar de bbox2 in de living te gaan en dan een tweede opstelling door de NTP-/TF2007) met die zelfde telefoniekabel naar de living te brengen om daar dan direct de bbox2 aan te sluiten en ik kreeg juist de zelfde lijn karakteristieken afgelezen uit mijn bbox2, dan heb maar besloten van de intro in de living te laten staan.
En tot nu toe is dit altijd goed gebleven zit nu ondertussen met een bbox3 op 100/20Mbps dus die 25 meter bijkomende kabel heeft zeker geen roet in 't eten gestrooid en ik ben blij dat ik van mijn devolo's af ben ook op die manier.
Enfin ik deel je alleen maar mijn avonturen mee of je er nu veel aan hebt laat ik aan u over 😉
Ik heb ooit de test gedaan door eerst van uit de intro (VDSL NTP-/TF2007) in de garage van daaruit met 25m telefoniekabel (2x2paar) naar de bbox2 in de living te gaan en dan een tweede opstelling door de NTP-/TF2007) met die zelfde telefoniekabel naar de living te brengen om daar dan direct de bbox2 aan te sluiten en ik kreeg juist de zelfde lijn karakteristieken afgelezen uit mijn bbox2, dan heb maar besloten van de intro in de living te laten staan.
En tot nu toe is dit altijd goed gebleven zit nu ondertussen met een bbox3 op 100/20Mbps dus die 25 meter bijkomende kabel heeft zeker geen roet in 't eten gestrooid en ik ben blij dat ik van mijn devolo's af ben ook op die manier.
Enfin ik deel je alleen maar mijn avonturen mee of je er nu veel aan hebt laat ik aan u over 😉
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.
Zegt totaal niets ... ik heb een gelijkaardige prehistorische "aansluiting" enkel met nog méér stof en méér spinnewebben en ik heb een stabiel 85/15 profiel in zone 2 ... ik ga daar zeker niet liggen aan prutsen !
Net zoals bij mij trouwens en haal ook 100/20, wat draait laat het draaien zeggen ze dan maar bij TS draaide het echter niet meer zoals het moest ! Er is zeker geen enkele reden dat het met een bbox3 slechter zou moeten zijn, zeker niet aangezien zijn performante op VDSL beter is.
Het is dus ook voorbarig, en tot bewijs van het tegendeel, te besluiten dat zijn prehistorische aansluiting de reden is van zijn "mager" profile .. maar idd, mijn ervaring is ook positief geweest bij het inruilen van een, overigens perfect werkende, bbox-2 voor een 3 ...
OK, Proximus (ex Belgacom) is zonet langs geweest. Een zekere Hugo - een zeer vriendelijke en competente technieker !
Hij bevestigd hetgeen Wim (en ik) al vermoedde. De BBOX3 is veel gevoeliger voor interne lijnstoringen dan de BBOX2.
De bedradingsdoos in de garage hopeloos verouderd en gecorrodeerd. Vervangen.
Kabelkruising in kruipzolder vervangen.
Aansluiting op 1de verdiep vervangen.
Splitter weg (overbodig omdat ik toch geen vaste lijn meer heb).
Dan nieuwe reset en test - Zit nu weer op30/10. Binnen een week of twee zou dit automatisch naar een hoger profiel gaan.
Hij zegt ook dat vectoring in mijn straat actief staat maar nog niet expliciet op mijn lijn. Hiervoor gaat hij morgen een mail doen naar zijn coach om dit te activeren (mag hij zelf niet doen). Vanaf dan kan het dus nog sneller.
Fingers crossed...:D
Hij bevestigd hetgeen Wim (en ik) al vermoedde. De BBOX3 is veel gevoeliger voor interne lijnstoringen dan de BBOX2.
De bedradingsdoos in de garage hopeloos verouderd en gecorrodeerd. Vervangen.
Kabelkruising in kruipzolder vervangen.
Aansluiting op 1de verdiep vervangen.
Splitter weg (overbodig omdat ik toch geen vaste lijn meer heb).
Dan nieuwe reset en test - Zit nu weer op30/10. Binnen een week of twee zou dit automatisch naar een hoger profiel gaan.
Hij zegt ook dat vectoring in mijn straat actief staat maar nog niet expliciet op mijn lijn. Hiervoor gaat hij morgen een mail doen naar zijn coach om dit te activeren (mag hij zelf niet doen). Vanaf dan kan het dus nog sneller.
Fingers crossed...:D
Mijn draadloos probleem (elke 15 minuten vielen we zonder internet) is EUREKA opgelost !!!
Ander merk van BBOX3.
We zijn u al meer dan 24u in orde !
Heeft wel bloed/zweet en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wachtijd en 200 keer alles opnieuw uitleggengekost, maar : WE ZIJN ER HALLELUJAH
Er zijn 2 Bbox- 3's
1- Sagem
2- Technicolor
Bij ons is het signaal van de technicolr meer dan 2 keer zo sterk als de vorige 3 Sagem's.
http://wp.me/P47XiJ-6g
Ander merk van BBOX3.
We zijn u al meer dan 24u in orde !
Heeft wel bloed/zweet en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wachtijd en 200 keer alles opnieuw uitleggengekost, maar : WE ZIJN ER HALLELUJAH
Er zijn 2 Bbox- 3's
1- Sagem
2- Technicolor
Bij ons is het signaal van de technicolr meer dan 2 keer zo sterk als de vorige 3 Sagem's.
http://wp.me/P47XiJ-6g
Ik heb de beide al eens in dienst gehad en heb toch geen verschil in ontvangst sterkte hoor, dan zal die wel defect geweest zijn !
Dan moeten het toch maar de laatste versies van de sagem bbox3 zijn dat er iets mee verkeerd loopt want de meesten (zie maar op het Userbase forum) willen juist een sagemcom (en ruilen de technicolor om met een sagemcom) omdat ze daar hun lijnkarakteristieken kunnen uitlezen met het sagem tool wat niet kan met Technicolor.
En nog niemand horen zeggen dat ze spijt hadden van door voor een sagemcom te kiezen !
Dan moeten het toch maar de laatste versies van de sagem bbox3 zijn dat er iets mee verkeerd loopt want de meesten (zie maar op het Userbase forum) willen juist een sagemcom (en ruilen de technicolor om met een sagemcom) omdat ze daar hun lijnkarakteristieken kunnen uitlezen met het sagem tool wat niet kan met Technicolor.
En nog niemand horen zeggen dat ze spijt hadden van door voor een sagemcom te kiezen !
Ik ben gisteren nog eens in mijn Px Center langsgeweest om een omruiling van mijn b-box2 door een b-box3 te vragen. Maar ik moest hiervoor naar de helpdesk bellen en een ticketnummer vragen. Heb ik vandaag gedaan; heb dat nummer ook gekregen, en ben vandaag terug langsgeweest, maar tevergeefs: ik moest mijn b-box2 tegelijk inleveren incl. stroomkabel. Zal iets voor maandag worden. Enfin we zien nog wel. Over welk type viel blijkbaar niet te onderhandelen. Afwachten dus...
Amai dat zijn daar precies moeilijke waar je naartoe geweest bent, maar dat je de bbox2 moet inleveren dat vragen ze wel altijd.
't zal een Technicolor zijn zeker dat ze je gaan meegeven.
't zal een Technicolor zijn zeker dat ze je gaan meegeven.
Ik zal't weten te zeggen. is dat voor de instellingen dezelfde website als voor de b-box2?
Bedankt Sinjoor
en nog een gezellig weekend
en nog een gezellig weekend
vandaag mijn b-box 2 gaan omruilen voor een b-box3. Het blijkt toch een Sagemcom met Wifi ac te zijn; Installatie een fluitje van een cent. Met Wifi wat problemen gehad, maar ik zoek het nog wel uit. Smartphone en SmartTV vinden het 5,0 Ghz netwerk, mijn tablet niet (enkel 2,4 Ghz). Ik zit ondanks vectorijng nog steeds op 70/6. Hoe vind ik die sagemtool? Ik haal met Wifi nu ook wel deLAN-snelheid.
Sagem-tool: hier
Misschien ondersteunt jouw tablet niet alle kanalen op de 5 GHz-band, maar alleen de lagere. In mijn geval kiest zowel mijn Proximus- als mijn Telenet-modem automatisch kanaal 112, maar mijn Nexus 7 (2013) ondersteunt alleen de lagere kanalen (36, 40, 44,...). Manueel instellen is dan de boodschap als je echt op 5 GHz wilt werken met die tablet.
Misschien ondersteunt jouw tablet niet alle kanalen op de 5 GHz-band, maar alleen de lagere. In mijn geval kiest zowel mijn Proximus- als mijn Telenet-modem automatisch kanaal 112, maar mijn Nexus 7 (2013) ondersteunt alleen de lagere kanalen (36, 40, 44,...). Manueel instellen is dan de boodschap als je echt op 5 GHz wilt werken met die tablet.
Misschien ondersteunt jouw tablet niet alle kanalen op de 5 GHz-band, maar alleen de lagere. In mijn geval kiest zowel mijn Proximus- als mijn Telenet-modem automatisch kanaal 112, maar mijn Nexus 7 (2013) ondersteunt alleen de lagere kanalen (36, 40, 44,...). Manueel instellen is dan de boodschap als je echt op 5 GHz wilt werken met die tablet.
OK bedankt ik zoek het uit. Ik vind het wel raar dat zowel mijn Samsung S4 mini als mijn Samsung Smart TV het 5 Ghz signaal vinden en mijn tablet Samsung Galaxy Tab 4 - 4G niet...
@Sinjoor,
Bij mij staat die nu ook automatisch, tot nu toe nog geen problemen gehad al zijn er wel veel die hier wel problemen mee hebben en als ze hem vast zetten op de lagere kanalen zijn de problemen opgelost.
lees ook eens wat er staat hier:
=> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/5-ghz-wifi-band-springt-steeds-terug-naar-slechte-kanaal-48-34130?postid=543072
Bij mij staat die nu ook automatisch, tot nu toe nog geen problemen gehad al zijn er wel veel die hier wel problemen mee hebben en als ze hem vast zetten op de lagere kanalen zijn de problemen opgelost.
lees ook eens wat er staat hier:
=> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/5-ghz-wifi-band-springt-steeds-terug-naar-slechte-kanaal-48-34130?postid=543072
Dit leest de modemtool uit: allicht moet de DLM zijn werk nog doen?
Wtat ik raar vind is dat de Wifi 5Ghz standaard op 802.11 ac staat en niet kan aangepast worden. Heeft dat er iets mee te maken?
Op kanaal 44 werkt 5Ghz wél op mijn tablet hoor! Alvast bedankt!
daarom dat er veel zijn die daar problemen mee hebben ook hé ;-)
DLM moet inderdaad eerst zijn werk doen vectoring heeft al zijn werk gedaan en binnenkort hopelijk op 100/20 zoals bij mij.
DLM moet inderdaad eerst zijn werk doen vectoring heeft al zijn werk gedaan en binnenkort hopelijk op 100/20 zoals bij mij.
DLM moet inderdaad eerst zijn werk doen vectoring heeft al zijn werk gedaan en binnenkort hopelijk op 100/20 zoals bij mij.
Inderdaad, je moet wel veel weten om alles correct ingesteld te krijgen! Mijn orinter kreeg ik eerst ook niet draadloos verbonden, wsant die bleek nog op mijn oude trouter SSID vast te staan. Moest hem dus via W10 gewoon terug volledig configureren voor draadloos gebruik, waarbij het IP-adres kan ingesteld worden. Ook dat werkt dus terug, al is die ook met een USB-kabel verbonden, maar voor printen vanaf tablet of smartphone nodig (al kan dat ook met Wifi direct natuurlijk). Ondertussen ben ik al wel een tijdje bezig om vooral de draadloze problemen op te lossen.
Wat beteken nu de waardes bij :
Downstream attenuation
Downstream noise margin
Upstream noise margin
Hoe kunnen best deze waardes zjin en wat zijn de grenswaardes en de gevolgen hiervan ?
de verzwakking van je lijn in functie van de lengte tot aan de KVD/ROP
"D/U noise margin" geeft aan hoeveel reserve je nog hebt voor lijnsnelheid (Down/Up) verhoging en hoe hoger die wordt hoe minder reserve dus hoe lager deze waarde theoretisch kan die zakken tot 6 dB, (anders wordt de lijn onstabiel, teveel bit errors) maar normaal zal de lijnsnelheid wel niet te hoog ingesteld worden zodanig dat je toch ietwat boven de 6 blijft en daar zorgt het automatisch regelsysteem voor, DLM genoemd.
Maar als je zelf meer theoretische uit leg wilt kan je altijd googelen om meer te vinden of je kan ook bij de specialist ten rade gaan, zal ik hem maar noemen en terecht, die zit op het userbase.be/forum, waar je alles in geuren en kleuren kunt vinden of je kan uitgelegd worden.
"D/U noise margin" geeft aan hoeveel reserve je nog hebt voor lijnsnelheid (Down/Up) verhoging en hoe hoger die wordt hoe minder reserve dus hoe lager deze waarde theoretisch kan die zakken tot 6 dB, (anders wordt de lijn onstabiel, teveel bit errors) maar normaal zal de lijnsnelheid wel niet te hoog ingesteld worden zodanig dat je toch ietwat boven de 6 blijft en daar zorgt het automatisch regelsysteem voor, DLM genoemd.
Maar als je zelf meer theoretische uit leg wilt kan je altijd googelen om meer te vinden of je kan ook bij de specialist ten rade gaan, zal ik hem maar noemen en terecht, die zit op het userbase.be/forum, waar je alles in geuren en kleuren kunt vinden of je kan uitgelegd worden.
"D/U noise margin" geeft aan hoeveel reserve je nog hebt voor lijnsnelheid (Down/Up) verhoging en hoe hoger die wordt hoe minder reserve dus hoe lager deze waarde theoretisch kan die zakken tot 6 dB, (anders wordt de lijn onstabiel, teveel bit errors) maar normaal zal de lijnsnelheid wel niet te hoog ingesteld worden zodanig dat je toch ietwat boven de 6 blijft en daar zorgt het automatisch regelsysteem voor, DLM genoemd.
Maar als je zelf meer theoretische uit leg wilt kan je altijd googelen om meer te vinden of je kan ook bij de specialist ten rade gaan, zal ik hem maar noemen en terecht, die zit op het userbase.be/forum, waar je alles in geuren en kleuren kunt vinden of je kan uitgelegd worden.
Bedankt voor je technische uitleg Elsa, hier heb ik genoeg aan.
Ik stel nu een raar probleem vast: volgens de configuratiesite van de b-box3 is mijn FON "down", maar vlgs My Proximus" is hij actief...In realiteit is hij echter wel degelijk "down" want niet te bespeuren in de Wifi-lijst...
Ik heb de hotspotfunctie nu toch ook vanuit de configuratiewebsite kunnen activeren (daar stond die af). Dus probleem opgelost.
Ik heb de hotspotfunctie nu toch ook vanuit de configuratiewebsite kunnen activeren (daar stond die af). Dus probleem opgelost.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.