Na die vreemde reset die ik onlangs had met mijn bbox2 werkte alles normaal tot vandaag .... Mijn verbinding is echt klote frustrerend geworden. Het begint meestal een half uur na een reset of aanzetten van de bbox2 dat een aantal sites plots niet meer bereikbaar zijn. Het lampje van de VDSL-verbinding brandt zoals normaal, maar de DNS kan plots voor een hele reeks sites niet meer gevonden worden ... en voor een aantal nog wel. In mijn Windows Netwerk center staat geen enkel foutmelding.
Dan na een minuut verbreekt de verbinding volgens de netwerk center info van windows. Op de Bbox2 blijft alles normaal volgens de lampjes. Er verschijnt dan in Windows een DNS is onbereikbaar melding. Maar na 60 seconden lost die zich terug op ... en blijven een aantal sites onbereikbaar terwijl de rest vlot bereikbaar blijft.
Heb vandaag intussen al een vijftal keer mijn bbox2-modem gereset (via dat knopje achteraan), maar telkens na een half uur treedt het probleem opnieuw op ... Mijn heel netwerk met router resetten helpt niet, werkt trouwens volgens Windows ook normaal.
Ten opzichte van gisteren is er niets aan mijn netwerk configuratie, firewall, router, bbox2 of wat dan ook vervangen of veranderd qua instellingen ... Maar dus telkens om het half uur, weer die problemen ... en dan herhaalt die DNS-probleempjes zich om de vijf à tien minuten ...
Bladzijde 1 / 1
misschien eens OPEN DNS instellen, en zien wat het geeft?
Open DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220
mvg
Open DNS:
208.67.222.222
208.67.220.220
mvg
En kan je me eens zeggen hoe en waar precies? Want na nog eens vier van die reset/restarts begin ik de bbox2 stillan beu te worden .... en tv kijken kan dus ook al niet meer met al die restes :s
beste
open dns kan je op onderstaande manier instellen op de pc:
ga naar Start >> configuratiescherm >> netwerkverbinding
rechtermuisklik op je 'LAN-Verbinding of Draadloze-Verbinding en klik op 'eigenschappen'
klik éénmaal 'internet protocol (TCP/IP)' aan en dan rechts op 'eigenschappen' klikken'
vink aan, 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'
vul in bij 'Voorkeurs DNS server':
208.67.222.222
vul in bij 'Alternatieve DNS server':
208.67.220.220
alternatief kan je deze adressen ook instellen in de bbox via advanced settings/system/dns
ik weet niet of je daarmee gaat geholpen zijn, maar proberen kan je altijd eens doen
mvg
open dns kan je op onderstaande manier instellen op de pc:
ga naar Start >> configuratiescherm >> netwerkverbinding
rechtermuisklik op je 'LAN-Verbinding of Draadloze-Verbinding en klik op 'eigenschappen'
klik éénmaal 'internet protocol (TCP/IP)' aan en dan rechts op 'eigenschappen' klikken'
vink aan, 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'
vul in bij 'Voorkeurs DNS server':
208.67.222.222
vul in bij 'Alternatieve DNS server':
208.67.220.220
alternatief kan je deze adressen ook instellen in de bbox via advanced settings/system/dns
ik weet niet of je daarmee gaat geholpen zijn, maar proberen kan je altijd eens doen
mvg
Dit lost de problemen niet echt op. Sinds gisterenavond zijn er nu nog storingen bij de VDSL-verbinding zelf bijgekomen. Tussen 21u en 1u kreeg ik gewoonweg geen enkele stabiele VDSL-verbinding op mijn toestel, die viel gewoon altijd uit en weg. Omstreeks middernacht begon de bbox2 helemaal raar te doen, want bij een reset, gingen niet meer alle lampjes aan en uit, maar slechts enkele random lampjes gingen aan, O.a. van de telefoon (die niet op de bbox is aangesloten), van de draadloze verbinding (die uitgeschakeld staat), ....
Het invullen van die DNS-adressen hielp ook niet echt. De enige aanwijzing dat ik momenteel heb is dat Norton Internet Security regelmatig vaststelt dat de IP van mijn internetverbinding verdwenen is en de draadloze adapter en netwerk adapter geen connectie meer hebben, samen met de melding dat de bbox2 geen DNS server meer kan vinden. Waarna de beveiliging van Norton aanslaat.
Categorie:Firewall - netwerk en verbindingenDatum en tijd,Risico,Activiteit,Status,Aanbevolen actie,Categorie29/06/2011 1:50,Info,"IP-adres is verdwenen van adapter Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection en wordt niet langer beveiligd (IP-adres: 169.254.112.60).",Gedetecteerd,Geen actie vereist,Firewall - netwerk en verbindingen
Categorie:Firewall - netwerk en verbindingenDatum en tijd,Risico,Activiteit,Status,Aanbevolen actie,Categorie29/06/2011 13:24,Info,"Beschermt uw verbinding met een nieuw gedetecteerd netwerk op de adapter \"Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection\" (IP-adres: 169.254.112.60).",Gedetecteerd,Geen actie vereist,Firewall - netwerk en verbindingen
En vandaag heb ik regelmatig onderbrekingen dat de VDSL-verbinding ineens wegvalt gedurende een halve minuut, dan terug herstelt, dan weer wegvalt ... Dan weer herstelt, maar na het herstel is de DNS server weer voor veel sites onbereikbaar ....
Bij de technische dienst geraak ik voorlopig niet binnen, want 'wegens de weersomstandigheden zijn de wachttijden langer dan normaal'.
Het invullen van die DNS-adressen hielp ook niet echt. De enige aanwijzing dat ik momenteel heb is dat Norton Internet Security regelmatig vaststelt dat de IP van mijn internetverbinding verdwenen is en de draadloze adapter en netwerk adapter geen connectie meer hebben, samen met de melding dat de bbox2 geen DNS server meer kan vinden. Waarna de beveiliging van Norton aanslaat.
Categorie:Firewall - netwerk en verbindingenDatum en tijd,Risico,Activiteit,Status,Aanbevolen actie,Categorie29/06/2011 1:50,Info,"IP-adres is verdwenen van adapter Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection en wordt niet langer beveiligd (IP-adres: 169.254.112.60).",Gedetecteerd,Geen actie vereist,Firewall - netwerk en verbindingen
Categorie:Firewall - netwerk en verbindingenDatum en tijd,Risico,Activiteit,Status,Aanbevolen actie,Categorie29/06/2011 13:24,Info,"Beschermt uw verbinding met een nieuw gedetecteerd netwerk op de adapter \"Intel(R) 82566DC-2 Gigabit Network Connection\" (IP-adres: 169.254.112.60).",Gedetecteerd,Geen actie vereist,Firewall - netwerk en verbindingen
En vandaag heb ik regelmatig onderbrekingen dat de VDSL-verbinding ineens wegvalt gedurende een halve minuut, dan terug herstelt, dan weer wegvalt ... Dan weer herstelt, maar na het herstel is de DNS server weer voor veel sites onbereikbaar ....
Bij de technische dienst geraak ik voorlopig niet binnen, want 'wegens de weersomstandigheden zijn de wachttijden langer dan normaal'.
Beste Mexxodus,
Kan u mij uw login of vaste lijnnummer via privé bericht opsturen? Dan kunnen we dit grondig nakijken.
Mvg,
Eva.
Kan u mij uw login of vaste lijnnummer via privé bericht opsturen? Dan kunnen we dit grondig nakijken.
Mvg,
Eva.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.