BBox2 + Airport Extreme + Ruckus

  • 13 February 2013
  • 8 reacties
  • 816 Bekeken


Hallo


Gebruiik momenteel een BBox 2 en zou die graag vervangen door een Apple Airport Extreme. Snelheid ligt hoger dan de bbox en stabiliteit icm iMac zou ook verbeteren. Ik zou in de toekomst ook meer willen gebruik maken van airplay streaming en dan is die snelheid zeker een belangrijk punt.


Heb op internet en dit forum rondgezocht maar vind geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Hoe sluit ik dit aan en configureer ik dit?





- Gezien de Airport Extreme geen modem functie heeft (enkel (wireless) router) moet ik de modem van de bbox blijven gebruiken.


- Is het voldoende om de wireless functie van de bbox uit te schakelen? Om geen interferentie te krijgen met de Airport?


- Zet ik de bbox2 in bridge mode? Laat ik de DHCP / PPoE uitvoeren door de bbox2 of de Aiport Extreme? Blijkbaar zou het sneller werken indien de Airport DHCP verzorgt.


- Momenteel gebruik ik Ruckus om het signaal van de modem draadloos door te sturen naar mijn digitale tv decoder. Kan ik dit blijven gebruiken? Blijft de Ruckus dan aan de bbox2 hangen of hang ik deze aan de Airport Extreme?


Kan ik de Ruckus vervangen door bv een airport express/extreme aan de bgc decoder te hangen?





Bedankt voor alle tips en hulp.





Grtz


Filip




8 reacties



Is het voldoende om de wireless functie van de bbox uit te schakelen? Om geen interferentie te krijgen met de Airport?



Je moet in feite de wirless functie niet uit zetten je kan dezelfde SSID , passphrase, en dezelfde encryptie gebruiken (WPA,WPA2) zoals je BBOX maar wel een ander kanaal kiezen dan deze van je BBOX. als je dan zich verplaatst in huis met je laptop bv dan schakelt je wireless over naar het sterkste binnenkomende wifi signaal (roaming)
a:3:{s:3:"url";s:27:"/files/39bbdc9a1c/AEBS1.jpg";s:4:"name";s:9:"AEBS1.jpg";s:4:"size";s:4:"18KB";}
a:3:{s:3:"url";s:27:"/files/564d169cc5/AEBS2.jpg";s:4:"name";s:9:"AEBS2.jpg";s:4:"size";s:4:"24KB";}


en daar kies je dan extend a wireless network op



is dit dan als repeater of een tweede access point ?


Volgens de beschrijving op ricy's blog en van de vorige topic starter waar naar verwezen wordt gebeurt dit precies toch allemaal eenvoudig en automatisch !


gr, Elsa


tweede access point/repeater



Als je de speedtest doet via wifi van de airport hoeveel haal je dan ?


en via wifi van je BBOx ?


gezien je internet hooguit iets van een 20Mb/s haalt, en je bbox wifi 802.11g = +- 50-55 Mb/s



zelf al moest je met een Internetlijnsnelheid zitten van 50 Mbps dan ga toch maar ongeveer met je bbox wifi 20 Mbps halen want die 50 Mbps is een theoretische waarde en al s de helft haalt ga je al heel contant mogen zijn.


bvb met utp kabel haal ik 30 Mbps en met bbox wifi 20 Mbps wat dus overeen komt met wat je ongeveer moogt verwachten iets minder dean de theoretische helft.





Met mijn Pc kan ik geen grotere snelheden halen aangezien zijn wifi-adapter kaart geen n-norm ondersteunt dus dit zou met een Airport ook niets oplossen.


gr, Elsa











Wat bedoel je met die vervelende Fon Optie !

ik heb daar persoonlijk nog geen verevelende dingen aan ondervonden






Groetjes, Elsa
















Rolan ,


Ter info :


Voor windows 7 bvb kan je dit ook zoals hier beschreven op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifiprioriteit


Voor een BB zal er ook wel iets dergelijks mogelijk zijn



Groetjes, Elsa



Reageer