BBox voor bestaande klant

  • 17 November 2015
  • 10 reacties
  • 3382 Bekeken

Beste,


Ik heb volgende vraag. Mijn ouders beschikken over een pack met daarin Internet Comfort + Vaste Lijn. (Geen digitale TV)


Zij maken gebruik van een D-Link Router/Modem die niet via Belgacom werd aangeschaft of geinstalleerd.


Deze is nu aan vervanging toe.


Hebben zij als klant recht op een Bbox 3 (of ander type) ?


Gratis of tegen betaling ?


Hoe kunnen ze deze verkrijgen ?




Alvast bedankt voor de feedback


Vriendelijke groeten,


Wim SCHODTS

10 reacties

De regel is: bbox2 wordt enkel gratis vervangen als de bbox2 problemen geeft, bij een defect dus.


Nu zijn er andere mogelijkheden waarbij die toch gratis kan omgeruild worden in de praktijk:


bv. de lijn staat vectoring actief, en je wilt van deze hogere snelheid genieten


je wilt dat je lokaal netwerk van gigabit kan genieten en hogere wifi n of ac snelheden enz... dit zijn eventueel argumenten die je kan aanhalen indien je naar de technische helpdesk belt 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en ze om die reden u eventueel een ruilnummer kunnen geven om met deze en je bbox2 modem naar een Proximus shop te gaan om hem te laten omruilen voor een bbox3.
NB: er zijn er ook die met hun oude bbox2 naar een Proximus center gaan zonder een ruilnummer en met dezelfde bovenstaand vernoemde argumenten zonder probleem een bbox3 meekrijgen.


De echt professionelen blijven zelf met een eigen route, zelf achter een bbox3, werken omdat de bbox3 niet alle instellingen toelaten zonder admin of expert paswoord, dat niet vrijgegeven wordt, met een zigen router heb je dit allemaal in eigen handen en ook instellingen die je maakt in de bbox3 bv die dan overschreven worden bij een eventuele nodige factoryreset (bij problemen) , of bij software updates, daar heb je dan allemaal geen last meer van.
Aankopen kan je natuurlijk altijd ook ;-)


Maak kennis met de b-box 3, onze nieuwste modem







Voordelen



  • Een wifi-on/off-knop om de wifi vlot aan- en uit te schakelen
  • De b-box 3 heeft al een wifitoegangspunt dat compatibel is met Proximus TV: Je hebt alleen maar een Wi-Fi Bridge nodig voor een draadloze installatie

Technische kenmerken



  • Compatibel met VDSL2
  • Ethernetswitch met 4 geïntegreerde poorten
  • Wifi in 2.4 GHZ en 5 GHZ (geschikt voor gebruik met Proximus TV)

Recupel inbegrepen per eenheid


€99 (incl. btw)


Bestellen​[/i]




Reputatie 7
Badge +1
Ik dacht dat een b-box 2 altijd gratis in gebruik was. Ik heb daar nooit voor moeten betalen. Ik had in het begin ook enkel vaste lijn en internet. Mijn b-box 2 is verleden jaar ook gratis vervangen na een bliksemschade. Om een b-box3 te krijgen is het wél iets moeilijker. Officiëel via 'onze medewerkers' lukt het bij mij alleszins niet. Maar het feit dat je niet aan de instellingen kunt, houdt me nog tegen om het nog eens via de helpdesk te proberen. Kan je daarmee bv. je printer nog een vast IP-adres geven of je Wifi een ander SSID en/of paswoord geven? Enkel de Wifi-n en de ingebouwde Wifibridge (zender) zou me nog over de streep kunnen trekken, maar 99€ wil ik er nog niet aan besteden.
Reputatie 1
Badge +1
Met de b-box3 is het inderdaad nog steeds mogelijk om een vast IP-adres toe te wijzen en het SSID en paswoord te wijzigen.
Reputatie 1
Wanneer je met je bbox 2 naar de proximuswinkel gaat en zegt dat je deze wil ruilen tegen een bbox 3 aangezien je over wifi gaat surfen en het dan veel sneller gaat met wifi n maken ze er geen probleem van. Ik heb de mijne vorige week gewoon geruild.
Ze zullen ook niet anders meer kunnen want die bbox2's zijn ver op


Als je via de medewerkers probeert hangen zij vast aan de regels, zoals ik ze hierboven beschreven heb.

Maar die zullen binnenkort ook wel veranderen als de stock op is natuurlijk.
De gewone instellingen kan je natuurlijk nog doen zonder expert of admin paswoord, maar als je wat meer wilt loop je wel hier en daar vast en op support moet je ook niet rekenen. plus de instellingen die kunnen verdwijnen zoals ik hierboven ook al uitgelegd heb
Reputatie 7
Badge +3
Wim, best even langs een teleboetiek van Proximus gaan en zeggen dat je ouders internet hebben, maar geen modem. Wel best factuur meenemen als jij geen volmacht hebt op hun klantennummer. Vermits je ouders tot nu toe met een D-link werkten, hebben ze nooit gebruik gemaakt van het huren (gratis) van een Bbox. Maar daar kunnen ze nu aanspraak op maken.


Je kan ook via klantendienst werken, maar dan moet je je Bbox ofwel afhalen op een Kialapunt of thuis laten bezorgen en dat is normaal gezien niet gratis. Maar elke klant met internet heeft recht op een gratis huur modem.


Als internet ooit opgezegd wordt, wordt de modem terugbezorgd aan Proximus. Gaat hij kapot, dan kan je een andere aanvragen via technische dienst, met een storingsnummer kan je dan in teleboetiek gaan ruilen.
@Wim


je bedoelt toch een D-Link Router/Modem na de bbox, of heb ik je verkeerd begrepen, als ik je verkeerd begrepen heb dan zit je nog op ADSL in dit geval best ook eens nagaan of er VDSL2 mogelijk is (klik ⇒ http://www.belgacom.be/nl/id_acb_webcheck_RES/particulieren/producten-en-diensten/televisie/beschikbaarheid-van-belgacom-tv.html" target="_blank), dan krijg je sowieso een bbox3 in bruikleen, bel best eens eerst naar de helpdesk dan kan je meer uitleg krijgen 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of anders eens in een Proximus center binnen springen daar kunnen ze u ook zeker verder helpen en meer inlichtingen geven en ook nagaan of er VDSL2 mogelijk is (voor je ouders).


NB: BBOX2 of bbox3 krijg je altijd in bruikleen als je een internet abonnement hebt of een pack met internet en/of TV)


Ter info:


zie ook => haalbare snelheid


daar staat o.a:



Samenvatting mogelijke testen:



  • http://proximus.be/tvmogelijkheden" target="_blank
  • http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank
  • De meest actuele lijntest vind je bij de https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/p_iofin_wov/salesSegmentName/HBSBUS?choosed_user_language=NL" target="_blankvan Internet Office&Go Intense.
  • http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_mobile/particulieren/onze-producten/r-orphans/verkavelingen-in-glasvezel.html" target="_blankTest op glasvezel verkavelingen (FTTH) in je buurt
  • http://www.lijntest.be/" target="_blank



Reageer