BBOX modem disconnects misverstanden

  • 19 October 2012
  • 1 reactie
  • 220 Bekeken














BBOX2 DISCONNECTS

Er zijn verschillende soorten disconnects:

  • resyncs: dat is de modem die opnieuw synct. Je internet vliegt er natuurlijk uit, en hij moet opnieuw proberen te syncen. Dit gebeurt vooral als sync hoger is dan de lijn aankan, en vertaalt zich in een lage Training Marge (SNR) (< 9dB). Tot er opnieuw sync is, is zowel je TV- alsook je Internetsignaal onderbroken.
  • PPPoE disconnects. Hier blijft de modem perfect syncen. Je hebt dus een goede 'verbinding', maar geen internet sessie. Tot er opnieuw een sessie opgebouwd wordt, is alleen je Internetsignaal onderbroken

resyncs komt zelden voor, gezien Belgacom zeer 'conservatief'

omgaat met toekenning van profielen door de DARE toegekend

waarbij stabiliteit van de verbinding voorrang heeft op snelheid.



Nog een bijkomende opmerkingen i.v.m. resyncs:

Het is natuurlijk niet altijd enkel alleen te wijten aan een Lage SNR

door slechte binnenbekabeling bvb,

er kunnen ook andere reden zijn waarbij je wel een goede SNR hebt

en er toch resyncs gebeuren, om er maar nog één op te noemen bvb:

zo kunnen er fouten optreden in de DSLAM bvb in de ROP (glasvezekast op straat) enz...



Bij zowel resyncs als pppoe disconnects krijg je na het opnieuw tot stand brengen van

de verbinding een ander Wan IP-adres





1 reactie



resyncs: dat is de modem die opnieuw synct.

Je internet vliegt er natuurlijk uit, en hij moet opnieuw proberen te syncen.

Dit gebeurt vooral als sync hoger is dan de lijn aankan,

en vertaalt zich in een lage Training Marge (SNR) (< 9dB).

Tot er opnieuw sync is, is zowel je TV- alsook je Internetsignaal onderbroken

resyncs komt zelden voor, gezien Belgacom zeer 'conservatief'



dit is niet altijd waar dat dit soort resyncs te wijten zijn een te lage snr .. bv ik had de voorbije weken constant dit soort disconnects, nochtans stond de training marge rond de 27. uiteindelijk is het probleem opgelost na 10 techniekers die van alles en nog wat geprobeerd hebben (voor het hele verhaal verwijs ik u gaarne naar een bevriend forum), ik denk dat er een kortsluiting op de invoerkabel moet gezeten hebben die de poort van de rop aangetast heeft (2x)


wat wel waar is, aangezien het DARE systeem het profiel volledig automatisch toewijst en dit goed werkt zal je niet vaak te maken hebben dat het toegewezen profiel je lijn niet aankan... dit had je vroeger veel meer met ADSL. op dat moment kon je ook bellen voor op hoger profiiel gezet te worden, nu gaat dit volledig via DARE en dat werkt goed zo


mvg



Reageer