BBOX met extra router of switch werkt niet

  • 28 March 2011
  • 6 reacties
  • 2089 Bekeken

hello,

forum is mijn laatste optie hier en hopelijk gaat dit in orde komen want ik krijg er grijze haren van :o

Situatie : BBOX netjes ingesteld, draadloos etc... werkt netjes (ook BTV).

Van BBOX loopt kabel naar een bureau waar 1 computer en 1 netwerkprinter (nu pas) staan.

Voorheen was de computer rechtstreeks via kabel aangesloten op de bbox en alles werkte.

Nu moet dus die netwerkprinter erbij komen.

Ik heb geprobeerd om er een gewone switch tussen te zetten maar de computer krijgt gewoon geen ip-adres meer van de bbox (printer is dan nog niet eens aangesloten).

Ook geprobeerd om een router tussen te zetten; D-LINK DIR-100 en deze ip-adres in dezelfde range als bbox te geven (ip-adres dat buiten de dhcp-scope ligt) en dhcp op de dlink uitgezet. Hier echter ook GEEN internet. Zowel de kabel van bbox op de wan-poort als op een lan-poort geprobeerd maar zonder soelaas...

Wie kan me helpen? Heb hier al gezocht maar vond niks concreets...

6 reacties

Heeft U de BBOX 2 of heeft U nog de oude BBOX?

Ik werk thuis zelf met een 8-way Gigabit switch en deze is normaal aangesloten, en werkt zonder enige problemen.

Mijn configuratie thuis: 4 PC's ( 1 rechtstreeks op de BBOX2, de 3 andere via de switch), 3 Laptops (1 via de switch, 2 via Wireless op BBOX2), 1 TV via wireless op BBOX2, 1 decoder via BBOX2 en dan nog een paar smartphones ook via Wifi.

Ik heb nog maar sinds vorige week de BBOX2 en mijn upgrade naar VDSL2 en heb hiervoor geen speciale instellingen moeten wijzigen (buiten natuurlijk even de wifi settings goedzetten). Normaal zou de BBOX alle IP adressen gewoon automatisch moeten configureren.

Misschien best even de technische helpdesk contacteren op gratis nummer 0800/22.700 voor verdere uitleg


Mvg
Reputatie 2
Badge +1
denk dat je gewoon pech hebt EN een slechte switch hebt EN een verkeerde instelling op je router.

Een standaard (non-managed) switch zou gewoon moeten werken.
ik denk dat het nog een BBOX1 is...

switch heb ik op het werk getest en alle poortjes werken normaal (hier gewoon even in de LAN gehangen en alle poortjes gecheckt door er een computer aan te hangen)

Denk dat ik eens naar Belgacom moet bellen (zucht, uurtje naar muziek luisteren) :(
Een standaard switch zonder DHCP server zou, zoals axs zegt, gewoon moeten werken zonder configuratie.

Als je de D-Link enkel als switch wilt gebruiken dien je inderdaad DHCP uit te schakelen en een LAN-poort van de bbox te verbinden met een LAN-poort van de D-Link.

Kan inderdaad een probleem zijn met uw bbox. Heb je beide LAN-poorten op de bbox geprobeerd?
heb de andere poort op de bbox nog niet geprobeerd...

ik ging er vanuit dat de gebruikte poort wel goed was vermits de rechtstreekse verbinding tussen bbox en computer wel werkt...
Hans,


Ik heb dit probleem ook en heb zonet even gebeld met de Belgacom dienst.

Wat je moet doen is de router uit de Bbox2 trekken, vervolgens de stekker van de BBox2 uittrekken.

Dan stekker Bbox terug in , enkele minuten wachten.

Dan de router terug insteken.

Waarschijnlijk is er een soort van reset gebeurd met de router in de Bbox waardoor er ipv twee IP adressen er slechts één is, waardoor er " conflict" ontstaat.

Ik ga het zeker eens proberen en hopen dat het werkt.

Reageer