Vraag

Bbox lichtjes branden, maar geen internet

  • 25 April 2017
  • 9 reacties
  • 382 Bekeken

Via mijn laptop zag ik tussen de netwerken mijn wifi staan, er was verbinding en de balkjes stonden vol, maar ik kon niet surfen. Mijn laatste factuur was laattijdig betaald, ik vermoedde dat om die redenen het internet afgesloten was ofzo. Ik heb vervolgens alles betaald, maar er verandert niets. Ik kan mijn netwerk zien, de balkjes staan vol en de lichtjes op mijn bbox branden. het lichtje van "internet" flikkert. Ik heb de bbox al eens aan en uit gezet, en gereset. Het blijft hetzelfde, zowel op laptop als op gsm.
Ligt dit aan een synchronisatieprobleem?

9 reacties

is je internet volume misschien op kijk eens op http://proximus.be/myproximus
want dan val op een lage internetsnelheid
het kan ook zijn dat je wifi kanaal te veel gestoord worden en kan je misschien eens je wifi van je bbox op een ander kanaal zetten.
  • https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Als er één van je toestellen de wifi op 5GHz (alleen voor B-box 3) ondersteunt kan je deze eens proberen ipv de 2.4 wifi band.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Lynn,

kan ik via privé je lijn nummer of klanten nummer krijgen, dan controleer ik het.
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
MVG,

Wim
Bedankt voor je antwoord Francklin. Het ligt niet aan mijn verbruik. Ik zie dat ik maar 1,90GB/100GB heb verbruikt in april. Alles was OK, tot en met 4 april. En dan plots, niets meer. Ik verbruik ook niets meer, want ik zie in mijn geschiedenis geen enkele registratie meer daarna.

Ik heb Wim VL ondertussen een privébericht gestuurd, afwachten dus.
WIj hebben momenteel ook geen internet.
heb je de b-box al herstart door 5 hem seconden stroomloos te zetten.
dit hebben we gedaan, maar helpt niet
Reputatie 7
Badge +4
kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven via privebericht ?

dan kijk ik het voor je ook even na

Mvg
Jonathan

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
Dag NT, ik heb je lijn even uitgemeten en zie dat deze nog goed verbonden staat.

Werk je draadloos of via kabel ?

Werkt de tv nog of geeft dit ook niets meer ?

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
er was een probleem aan de kabel maar is ondertussen opgelost

Reageer