Bbox - alle lampjes knipperen

  • 16 January 2012
  • 12 reacties
  • 927 Bekeken

toen ik vanmorgen om 4.40u in de woonkamer kwam waren alle lichtjes van mijn BBOX aan het knipperen. Uitgezet en om 07.00 u BBOx terug aangezet. BBOX heeft zichzelf daarna 2x terug in en uitgeschakeld vooralleer de 'gebruikelijke 5 lampjes bleven branden. Ik heb sinds 7 maand zo'n BBOx en dit is de eerste keer dat ik dit heb (of dit moet toevallig altijd 's nacht gebeuren). Is dit een soort van update van de' BBOX? Gisteren niets speciaal gedaan (2 gewone programma's op één gekeken en tussen 19.30u en 20.30u op internet gesurft).

12 reacties

Dit was waarschijnlijk inderdaad een nachtelijke update van de modem.

Kijk anders eens of de "runtime code version" gewijzigd is.

Mvg Jerom

Badge
Beste,

Heb dat ook al gezien op de b-box, zal juist zijjn zoals Jerom zegt update bij nacht.

Maar dat ga ik eens in de gaten houden runtime code version als die dan wijzigd. (daar had ik niet aan gedacht)

Bedankt voor de nuttige info,

Mvg,
beste Peter 18474: heeft u toen iets speciaal aan uw b-box gedaan of heeft u die gewoon rustig verder zijn werk laten doen?
Zopas nog eens een factoryreset van de modem gedaan ZTC heeft zijn werk goed gedaan aleen nog passphrase invoeren in wifi beveiliging en klaar is kees dus pap gemakkeliijk zou ik zo durven zeggen.

verder is mijn








Runtime Code Version 60R10A-60A046

nog altijd het zelfde gebleven en geen FON_TAB te bespeuren.

Mvg
Badge
@meubel,

Ik heb toen gewoon alles gewoon zijn werk laten doen en alles werkte terug.

@ricy,

factory reset heb ik nog niet gedaan, wel gewoon reset (stroom uitrekken) PS: Moet ja dat nu en dan eens doen reset?

fon is bij mij ook afwezig. heb wel in mijn é-services al een account etc...


Mvg,
Neen een factoryreset is niet echt nodig vraag dat maar aan jerom (grapje, sorry jerom ik kon het niet laten Knipogen ).

Ik doe dit af en toe eens omdat ik dan eens wil proberen of de nieuwe runtime code hierdoor niet op mijn bbox2 zal gepusht worden en aangezien het toch niet veel inhoud dat factory resetten, gewoon dan nog je passwoord in de wifibeveiliging invoeren en 't is afgeloepen.
Je mag dit via de webinterface van je bbox doen en via wifi zelfs want als je bbox na factReset terug opgestart is gaat je wifiverbinding weer automatisch in orde komen met je oude passphrase (die nog in je laptop staat) want na de heropstart is alleen je passphrase verdwenen en dit geeft geen probleem om in te loggen via wifi. Alleen moet je de passphrase zelf in de bbox weer invoeren want ander werk je onbeveiligd.
Natuurlijk heb nog die bug met FON die je kan kwijt spelen na een FactReset, xenne weet daar alles van!
Maar aangezien ik nog geen FON optie heb in mijn bbox2 heb ik er ook geen last van.
Dus ik doe het gewoon eens uit nieuwsgierigheid.

Mvg,
@ grapjas ricyLachen

Zolang belgacom de nieuwe software niet op lijn programmeerd zal je deze niet bekomen met een factory reset.

Mvg Jerom
Buiten dat ze fon zelf moeten pushen vind ik het toch raar dat ze niettegenstaande dat de laatste firmware niet puschen want normaal is het toch ook de bedoeling om oude bugs op te lossen met nieuwe firmware en dan zou je toch verwachten dat ze deze zo vlug mogelijk overal zouden voorzien !

Mvg
Belgacom is er mee bezig .Ik heb geen idee hoeveel Bboxen ze aanpassen per nacht.

Mvg Jerom
@ricy @ jerom : ik weet absoluut neit waarover jullie het hebben (en geeft ook niet). ik hoop gewoon dat mijn euvel éénmalig is /was of dat ik gewoon doorslaap wanneer dit nog eens zou gebeuren. waarschijnlijk heb ik mij zenuwachtig gemaakt voor niets.
Inderdaad je moet je hieromtrent absoluut geen zorgen maken.

Mvg,
Badge
Bedankt voor alle info.

Je weet natuurllijk altijd iets meer hier via het forum.

Ik ben ook blij dat alles goed werkt voorlopig toch? We hebben hier nogal regelmatig grote stroom uitval op het electriciteits net.

Zo heb je vlug eens reset héLachen

Maar je kan niet genoeg geinformeerd zijn vind ik voor als het eens echt mis gaat.

Heb die conversatie gevolgd over factory reset @jerom en @ricy, moet kunnen héKnipogen

@meubel ik ben ook nogal vlug zenuwachtig als ik iets zie die niet normaal funcioneert zeker omtrent internet en TV.

Eind goed al goed,hoop ik

Mvg,

Reageer