BBOX 3

  • 22 December 2013
  • 4 reacties
  • 1530 Bekeken


Geachte


ik ben sinds deze zomer klant bij belgacom. Ik heb een pack tv-tel-internet met 2 gsm abo in. Sinds in gebruik name van TV heb ik regelmatig een probleem. Het beeld valt dikwijls uit met melding 'geen signaal bel naar ...' Ik heb dit euvel al meermaals gemeld aan de technische dienst. Ze hebben met decoder getest, gaf geen probleem. Ze besloten toen dat het aan de BBOX lag. Ik ben om een nieuwe mogen gaan. Echter nog steeds zelfde probleem.


Nu had ik hieromtrent 2 vragen:


1. Uit interne bron hoorde ik dat een BBOX 3 met nieuwe decoder het probleem zou kunnen oplossen. Is dit zo?


2. Sinds wanneer zijn de nieuwe BBOX 3 ter beschikking? Ik ben klant sinds deze zomer. Uit zelfde bron hoord eik dat het sinds juni uitgerold werd. Waarom heb ik die dan niet gekregen, en wel nog een oude BBOX 2?





mvg





Bryan

4 reacties

Badge +1
Ik ben het volledig met je eens sammy1. Wij zijn hier ook al 20 jaar klant vij belgacom en zitten hier ook nig met de oude rommel. Met een bbox2 en 2 v3 decoders. Ik vind het zelf schandalig dat ze de v3 decoders nog durven verkopen. Tv replay werkt er nig steeds niet op en da apps die je op de v4 en v5 hebt ook niet. Niet dat die apps heel nuttig zijn. Maar het grootste voordeel van de v4 is dat hij veel sneller is en stiller wat ik ook veronderstel bii de v5 is.
Hetzelfde met de bbox2. Via draadloos signaal haal je nooit de snelheid van 50mb/s wat logisch is wan wifi g kan deze snelheden niet aan. Waarom krijgen we dan geen jieuwe bbox??


Het probleem met 'geen signaal' melding is (volgens mij) dat de decoder sneller is dan het video signaal van Belgacom Met de V3 heb je dit probleem

niet omdat de V3 een enorm trage decoder is.



Dan zou het met de V5 nog vlugger moeten hebben; want die is nog vlugger dan de V4 zelfs , en dit is niet het geval


De reden waarom zou ik nog altijd durven wijten aan via welke servers je bedient wordt want anders kan ik dit niet uitleggen waarom ik met de V4 en de V5 nooit gehad heeft en met de V5 ook niet, zelfde verhaal van mijn buur heeft dit ook niet voor alleen als je heel snel bv zo vlug als je kan tien zenders na elkaar verder zapt, maar dat is dan ook weer logisch .


De bbox2 zal het niet zijn inderdaad want de BBOX3 of BBOX2 maakt op dat gebied geen verschil uit het is eigenlijk enkel de

- de Wifi-n die 7 maal sneller is dan de wifi-g en dan nog kan je maar winst hebben als je op een profiel van minimum 40 Mhbps zit en hoger aangezien je eigenlijk al mag 20 Mbps rekenen die er af gaat voor Video (programma's bekijken en opnemen in PVR terzelfder tijd bv.)

- dan heb je nog de giga ethernet poorten die ook maar van belang zijn als je veel grote bestanden op je lokaal netwerk snel wilt transporteren want voor het het dowloaden van grote bestanden van het WWW daar heb je ook al geen voordeel bij

- nog eventueel kan je een voordeel hebben als je draadloos je decoder wilt verbinden je nu maar één bijkomende wifi-bridge nodig hebt ipv 2 en voor iemand die al werkt met rucussen of plc's heeft er ook al niet veel baat bij .

Voor wie nog wat meer details wilt zie op ►bbox3 modem specificaties waar je de verschillen ziet met bbox2.

Er zijn wel ook nog wat bugs die in de bbox3 moeten uitgehaald worden , maar voor de modale gebruiker zal dit niet opvallen.
Reputatie 7
Badge +1


Het probleem van 'geen signaal' hebben ze duidelijk nog niet kunnen 'debuggen', maar in mijn ervaring is het geen écht probleem. Even zappen met de channel + - toets en je hebt beeld. En het gebeurt als je een herstart of FacR doet, of als je de slaapfunctie gebruikt (dan doet hij nl. ook een herstart bij het opzetten). De laatste Charlesversie werkt uitstekend, al is ook hier een regelmatige herstart (een paar keren per week) aan te bevelen. Mensen die alles afzetten (zonder stroom), of de slaapstand activeren doen sowieso al een dagelijkse herstart.



-Box3 krijg je als klant binnen een BGC TV pack gratis (toch in Gent).



Dat is zeer zeker niet overal zo, dit kan via de verschillende media kanalen lezen


En ook met utp kabel klager er mensen over 'geen signaal' of het je het nu gelooft of niet dat zal de realiteit niet veranderen.


En ik blijf er ook bij, bij mij gebeurt het niet 😉 (dus zeggen we wel hetzelfde, namelijk 't kan aan het serveren liggen 😉 en meer kan ik er ook niet over zeggen en zelf met mijn bbox2.

ik lees en krijg verschillende berichten binnen van mensen die zelf beweren sedert dat ik een nieuwe BBOX3 heb reageert mijn decoder trager

en anderen zeggen dan weer blijft het zelfde

ik stel ook vast dat er blijkbaar meer problemen zijn met de ene bbox3 fabrikant tov van de andere en dit is niet iets dat ik uitvindt dit komt van mensen die er al ene hebben.

.Iemand die geen last heeft zal dit inderdaad allemaal bla bla vinden maar als je op andere forum kijkt en leest wordt daar ook over geklaagd dat er nog bugs in zitten dus waar er rook is over het algemeen ook wat vuur ;-)

Reageer