BBox 2 Poorten openen


Hallo,

Mijn naam is Mark en ik heb een probleem met poorten te openen via mijn BBox2.
Ik heb afgelopen weekend een Nintendo 3ds aangeschaft en probeer daarop via mijn wifi online op te gaan. Ik krijg verbinding met mijn wifi maar ben heel erg gelimiteerd in het gebruik ervan, ik kan surfen via browser maar verder bijna helemaal niets.

Ik probeer to connecte ingame, Eshop (soort van appstore) en friend list maar alle 3 geven mij de error code 001-0502. Ik heb deze code opgezocht en heb ondervonden dat mijn internet provider poorten blokkeerd die nodig zijn voor de connectie te leggen tussen mijn 3ds en de servers van Nintendo. Nintendo geeft als antwoord op die foutcode dat ik poort UDP: 9103 en 50 000 tot 60 000 moet openen, ik heb deze poorten geopend in mijn modem maar als ik via een site kijk of deze poorten geopend zijn voor het ip wat ik op heb gegeven zegt die website dat die poorten nog steeds gesloten zijn.

Hoe los ik dit op?

24 reacties

Heb je de poorten zoals hier wordt getoond open gezet
-> http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belgacom/BBOX-6726/Blood_Bowl.htm
en dan achteraf eens je bbox2 herstart door 20 seconden de spanning weg te nemen.
http://imgur.com/J0pL4Qv

Ja dat heb ik gedaan maar dat hielp ook niet, als ik op deze site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Het ip en de poort 9103 pak zegt hij dat deze gesloten is.
Natuurlijk moet het toestel die op je bbox netwerk aangesloten is wel antwoorden op het bbox2-Wan-Ipadres:9103
En hoe zorg ik daarvoor? 😛 Ik krijg gewoon de opdracht van Nintendo om poort UDP 9103 en 50 000 tot 60 000 te openen. Ik ben niet zo goed in port forwarding.

Source: http://www.nintendo.com/consumer/wfc/en_na/ds/results.jsp?error_code=001-0502&system=3DS
Iemand enig idee hoe ik deze poorten daadwerkelijk open zet want verschillende sites zeggen steeds dat deze poorten gesloten zijn op dat ip adress.
dit zijn de poorten welke werden geblokkeerd en niet kunnen geopend worden (staat op proximus site)?
•Poort 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer)
Deze poort werd gebruikt om een mailserver te installeren, zelfs zonder bescherming. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Deze poort werd dus gesloten.
•Poort 135 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort werd door het Blaster-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
•Poorten 137, 138 en 139 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Door deze poorten te sluiten, kunt u de gegevens van uw systeem beveiligen. Als u de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in uw netwerkconfiguratie, zullen kwaadwillige personen daarvan evenwel kunnen profiteren om uw computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
•Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort werd door het Deloder.A-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
•Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
Deze poorten worden vaak gebruikt voor proxy servers. Dit biedt om het even wie de mogelijkheid een verbinding te maken met uw systeem en spam te verzenden vanuit uw computer. Al deze poorten werden gesloten.
•Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.
Ja dat had ik al gelezen maar UDP 9103 en 50 000 tot 60 000 staan daar toch niet bij dus dan zoude die met port forwarding toch open moeten gaan maar dat gebeurt dus niet. Ik heb al 3 x gebeld maar de technische hulp van Proximus maar ik krijg alleen maar personen aan de lijn die nergens vanaf weten en mij dus ook niet kunnen helpen. Ik vroeg zelfs of ze een nummer hadden voor een contactpersoon die me daar wel mee kon helpen maar blijkbaar is die er dus niet wat ik best wel vreemd vind. Zodra ik het woord port forwarding gebruikte zeide de personen meteen dat ze daar niet voor opgeleid waren en daar dus niks mee konden doen, ze konden mij alleen een site geven waarbij wordt uitgelegd welke poorten gesloten zijn, waarom en hoe je ze opend maar dat krijg ik dus niet klaar.

Op deze link: http://imgur.com/J0pL4Qv
Zie je dat ik 2x nintendo poorten heb geforward maar als ik op een site kijk die kan controlere of de poorten open of dicht zijn voor dat ip, zijn ze dus gesloten. Ik heb geen idee wat ik fout doe.
Die instellingen zien er goed uit, maar volgens mij moet die site die dit controleert een antwoord krijgen van je nintendo en mss dat de reden dat die als gesloten aangegeven worden.
Als er niemand met een oplossing afkomt of kan geven hier zou ik de vraag eens stellen op het bevriend userbase.be/forum
Reputatie 6
Badge +3
Beste kun je eens kijken op je MyProximus bij je extra diensten die horen bij je internet?
Als er onder gratis mailbox en Technisch profiel nog een andere optie IP address translation staat, dan kun je die eens proberen uit te zetten. Op mijn lijn staat die niet meer actief en ik kan dus ook geen goed screenshot geven, maar hieronder vind je toch al terug waar je het kan vinden ongeveer.

Deze optie activeerd/deactiveerd Carrier Grade NAT. CGN wordt gebruikt om het tekort aan IPv4 adressen op te vangen, maar zorgt ervoor dat je geen publiek IPv4 adres meer hebt, wat kan lijden tot problemen met bepaalde spelconsoles, maar ook met homeservers, IP camera's, ... .
Bedankt Wilin,
had ik nu niet meer aan gedacht, maar is hier al op het forum ter sprake gekomen (al meerdere keren) trouwens i.v.m.
met problemen met spelconsoles waar na portforwarding het ook niet werkt:

Misschien moet je via je MyProximus "CGN" uitschakelen.
CGN geeft vaak problemen met spelconsoles.
Wanneer ingelogd in MyProximus ga je naar "Mijn producten" -> "Internet" -> "Actieve diensten".
Schakel hier CGN uit.
Indien je hierbij hulp nodig hebt mag je me ook altijd je telefoonnummer of klantennummer doorsturen
naar Het Proximus Team zodat we dit even voor je aanpassen.
of dit kan ook via de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Ter info, een duidelijker foto:
Kan je eens kijken in MyProximus onder Internet-> Diensten dat je bij Actief de optie ziet staan "IP adress translation"?
Als je deze optie ziet staan, kan je aanvinken: "Change configuration to a public IPv4 adress without translation"?

Ik heb net hetzelfde probleem als Mark, mijn nintendo 3DS geeft in de test aan dat het een connectie heeft met het internet, ik kan zelfs via de browserapp op het internet surfen. Maar als ik naar de Nintendo eShop wil gaan, mijn friendslist wil openen of tijdens een game een connectie naar het internet nodig heb, geeft de Nintendo 3ds de error 001-0502.

Zoals in de bijlage heb ik poorten geforward en de Nintendo heeft het 192.168.1.12 ip-adres, dit klopt toch allemaal?

En in mijn internet optie staat "Change configuration to a public IPv4 adress without translation" niet aangevinkt, dit moet toch zo, of moet ik het eens proberen met die optie wel aangevinkt?
geef anders eens je nintendo eens een vast IP adres als dat kan buiten de dhcp pool van de bbox geef hem bv 192.168.1.200
IPv4 adres translation niet aanvinken (trouwens je kan proberen aangevinkt en niet aangevinkt om te zien of het dan werkt of niet werkt)
Na een verandering gedaan te hebben in je bbox is het best deze eens te rebooten door hem 5 seconden zonder spanning te zetten.
Hey Elsa,

Net jouw voorstel geprobeerd, spijtig genoeg zonder succes.

Om zeker te zijn dat ik alles juist heb gedaan, wil ik nog wel een paar vraagjes stellen. Als ik mijn Nintendo 3DS een eigen ip-adres geef, moet ik ook Subnet Mask, Gateway en Primary en secondary DNS manueel invullen. Voor Subnet Mask, heb ik het subnet mask adres dat staat onder gateway (zie bijlage)staat, Gateway is dan het ip-adres van de router en voor DNS servers heb ik dan deze onder VLAN 10 gebruikt. Klopt dit of moet ik hier nog iets aan veranderen dat je weet?

Manuel
ip adres 192.168.1.200
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS server : 192.168.1.1
probeer anders eens met
----prim DNS 8.8.8.8
----sec DNS 8.8.4.4
of dit lukt
Wat je ook zou kunnen doen, als dit met Nintendo mogelijk is , is van vanuit je Nintendo een pppoe sessie op te bouwen net als de vlan10 van je bbox een ppoe sessie opbouwt dus met zelfde login en paswoord
login is iets van de vorm als : fb440088@PROXMUS
De dns servers veranderen heeft spijtig genoeg niet geholpen en ik denk niet dat ik een ppoe sessie kan starten vanop de Nintendo. Hopelijk krijg ik snel een bericht terug van Nintendo zelf, want ik denk niet dat er nog veel is dat ik zelf kan doen.
Een van de kleinkinderen zet hier de Nintendo D-63760 op en maakt verbinding via wifi met mijn bbox3-ac/T en dat werkt in ieder geval zonder problemen zonder iets te moeten instellen.
Ik heb een bbox2, kan dat misschien het probleem zijn?
Een van de kleinkinderen zet hier de Nintendo D-63760 op en maakt verbinding via wifi met mijn bbox3-ac/T en dat werkt in ieder geval zonder problemen zonder iets te moeten instellen.
Ik heb net een e-mail terug gekregen van Nintendo en volgens hen is er een UDP probleem.

"Beste,

Dank u voor uw antwoord.

Dit is vermoedelijk een UDP probleem, mogelijk worden de UDP pakketten
niet correct
door gestuurd naar de console (of geblokkeerd door de firewall van uw
bbox).

Omdat u dit zelf niet kan uitvoeren raden we u aan hierover contact op
te nemen met proximus
en hen te verzoeken de bbox zo te configureren dat de UDP pakketten
correct worden doorgestuurd
naar de console.

Met vriendelijke groeten,
Contact@nintendo.be "

Moet ik daarvoor eens naar de Proximus helpdesk bellen of kan dat ook via het forum hier?
Reputatie 7
Badge +6
Manuel, Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan je PPPoE sessie, kan je even opnieuw proberen? Zou nu moeten lukken.

Indien het nog steeds niet lukt, probeer even het volgende:
Log in op je modem (surf naar 192.168.1.1), zoek je nintendo console en geeft hem een fixed IP. Dit doe via "My modem" -> "DHCP" -> add static ip. (vb 192.168.1.50)
Ga dan naar "Access control" -> "Firewall" en zet je nintendo console in DMZ.

Probeer dan even opnieuw. Lukt het nu? Als het nog steeds niet lukt, probeer dan even de poorten zelf te forwarden in "Port mapping" naar je fixed ip dat je hebt toegekend aan je nintendo.
Thomas
als je een vast IP adres geeft aan je toestel buiten de BB DHCP pool moet je dan die ook nog ingeven als add static ip in je bbox, is dat dan nog nodig?
Reputatie 7
Badge +6
Thomas, als je een vast IP adres geeft aan je toestel buiten de BB DHCP pool moet je dan die ook nog ingeven als add static ip in je bbox, is dat dan nog nodig?
Bedoel je een vast IP op je toestel zelf ipv de GUI van de bbox3? In dat geval dien je deze inderdaad niet nog eens in de bbox3 te zetten onder DHCP.
Thomas, als je een vast IP adres geeft aan je toestel buiten de BB DHCP pool moet je dan die ook nog ingeven als add static ip in je bbox, is dat dan nog nodig?
Bedoel je een vast IP op je toestel zelf ipv de GUI van de bbox3? In dat geval dien je deze inderdaad niet nog eens in de bbox3 te zetten onder DHCP.

Inderdaad dat bedoel ik, was maar om zeker te zijn dat het niet moest in dit geval, want anders zou ik al mensen verkeerde inlichtingen gegeven hebben 😉
Het probleem is hier inderdaad mee opgelost, ik kan nu met alle apps een connectie maken. Hartelijk dank!

Manuel
Manuel, Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan je PPPoE sessie, kan je even opnieuw proberen? Zou nu moeten lukken.

Indien het nog steeds niet lukt, probeer even het volgende:
Log in op je modem (surf naar 192.168.1.1), zoek je nintendo console en geeft hem een fixed IP. Dit doe via "My modem" -> "DHCP" -> add static ip. (vb 192.168.1.50)
Ga dan naar "Access control" -> "Firewall" en zet je nintendo console in DMZ.

Probeer dan even opnieuw. Lukt het nu? Als het nog steeds niet lukt, probeer dan even de poorten zelf te forwarden in "Port mapping" naar je fixed ip dat je hebt toegekend aan je nintendo.

Reageer