Skip to main content
Situatie: IP device in het lokale netwerk houdt een outbound TCP verbinding een cloud portal. Status informatie en status wijzigingen vanaf de portal naar het IP device toe geeft geen probleem. Echter, wanneer vanaf de portal de webpagina van het IP device wordt opgevraagd, wordt deze niet doorgegeven en krijgen we van de portal een foutmelding. De verbinding loopt via poort 52000 en zou dus te allen tijde outbound moeten zijn.

In het verleden kon de BBOX2 uitgewisseld worden voor een BBOX3 en was dit probleem opgelost. Sinds kort krijgen we ook melding dat dit met BBOX3 gebeurt. We vermoedde dat de packet size hiermee te maken had, maar hebben dat kunnen uitsluiten door de pakketgrootte aan onze kant aan te passen.

Is er een instelling in de BBOX die er voor zorgt dat een dergelijke request niet geaccepteerd wordt? Waarmee dit bepaald soort verkeer geblokkeerd wordt?



Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
Zet een je firewall level op "low" in je bbox3 om te testen of dit er eventueel iets mee te maken heeft

Reageer