bbox 2 aantal apparaten !


Ik heb een probleem met zeer traag downloaden op een nieuwe Macbook Pro, na samenspraak met de technische dienst van de winkel stel ik me de vraag of er aan een bbox2 een gebruikerslimiet qua draadloos netwerk is, dus een MAX aantal apparaten die het netwerk kunnen gebruiken.

Bij mij is er op het netwerk actief, al is dit nooit tegelijkertijd, aangezien ik de enige gebruiker ben :

1 desktop PC via bedrading Ethernet kabel naar bbox

1 Home Cinema die zijn update's daar haalt

1 Draadloze Printer in het netwerk

1 Windows Laptop

1 iPhone

1 iPad

1 Macbook Pro , die is laatst toegevoegd en heeft problemen met extreem traag downloaden, ook al is deze alleen maar actief op het moment van gebruik.


Het downloaden op de andere computers is perfect, daar haal ik normale snelheden in de buurt van 20 mbps, op de macbook is dit minder dan 2 mbps, na het testen van de macbook op een ander netwerk is gebleken dat er aan de macbook niets mis is, ik kon hoge snelheden halen op dat andere netwerk.

Daarom mijn vraag, kan de bbox2 de zwakke schakel zijn in deze configuratie ?


MVG, Jeff Ceuppens

16 reacties

je zegt na testen op een ander netwerk was het dan ook via wifi of via utp netwerkkabel ?

Het testen op een ander netwerk was ook via WiFi !
staat je wifi beveiliging op het zelfde waar je geen probleem hebt als bij je bbox, ik bedoel WPA of WP2 want ik denk dat het daar iets kan mee te zien hebben.
Mmmm goede vraag, bij de indienstname van al de toestellen waar ik het over heb is nog nooit om een type beveiliging gevraagd!

Gewoon het netwerk zien, kiezen, en het paswoord geven !


MVG, Jeff C.
mss eens je wifi instelling bekijken op je bbox en die eerst noteren zodat je achrteraf weer kunt terugzetten zoals het stond en dan eens WPA/TKIP kiezen om te zien of het dan goed werkt.

zie entueel op ricy's blog voor meer uitleg : surf naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen





waar je ook moet op letten dat je wifi kanaal niet op 11 staat in je bbox best hem naar k7 veranderen bijvoorbeeld.

kijk hiervoor ook eens op ricy's blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange


Bedankt voor de tips, ik zal wat testen doen en hou je op de hoogte via dit forum.


MVG, Jeff C.
Ok en hopelijk komt het in orde.

Elsa
Ik heb je tips geprobeerd en ben van een WPA / TKIP naar een WPA2 / AES gegaan en dan ook het kanaal nog is veranderd van 1 naar 7.

Alle apparaten werken zoals het moet en hebben een normale download snelheid van 21 mbps of daar rond, enkel de Macbook Pro blijft extreem traag net zoals daarvoor snelheden van 2 mbps en minder. Het Probleem blijft dus bestaan.


MVG, Jeff C
Spijtig dat ik je niet heb kunnen verder helpen.

Ik meen mij iets te herinneren dat ik ooit iets daarover gelezen heb in dit verband met de Mac computers, maar ik kan het mij niet meer herinneren.

Er zal wel nog iemand anders op het Forum zijn die het zich mss wel nog herrinert en u kan verder helpen.

Nogmaals sorry,

Elsa
Bedankt Elsa, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen , ik ben blij dat ik je tips mocht ontvangen, en in de winkel weten ze der ook geen remedie op hoor !

Ik ga waarschijnlijk toch is proberen van een Airport te installeren.


Fijne groetjes nog


Jeff C.
In verband met de Airport daar staat ook iets van op ricy's blog door te surfen naar http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2metaangeslotenrouter

Of je er iets kunt mee aanvangen weet ik niet maar 't is maar ter info hé.

Groetjes,

Elsa

Hallo, dit bericht als een bedankje aan Elsa, dankzij je tips ben ik tot een oplossing gekomen, je zat op het juiste spoor aangaande de beveiling, een verandering naar WPA2 was een verbetering, maar ik moest wel eerst de history van de netwerken verwijderen op de Mac, dan starten met het opnieuw invoegen van het netwerk, en ditmaal werden de gegevens aanvaardt en opgeslagen.

Dit bracht me van 2mbps naar 16 mbps, dan toch maar een Airport gekocht, en geinstalleerd, een succes over de ganse lijn, een winst in snelheid .... van 16 naar 27 mbps, en dit op alle apparaten.


In dit topic is dit dus mijn laatste berichtje, misschien heeft er iemand nut aan !


Met Vriendelijke groeten.


Jeff Ceuppens
Bedankt Jeff om feedback te geven en het voornaamste is dat het allemaal gelukt is hé.

groetjes, Elsa
Ik heb mij net dezelfde vraag gesteld... maximum aantal apparaten?



Bij Telenet ( enkele jaren geleden toch) is het inderdaad zo dat de Telenet routers bij de mensen thuis de mac-adressen van de computers worden bijhouden.

Mac adres: Een netwerkkaart ( waar je de internetkabel inplugt in de pc) heeft zijn een eigen unieke ID, een adres..., bvb C0-CB-38-11-04-B2

Zo heeft een laptop 2 mac adressen,

1 van de Wireless/draadloze verbinding

1 van de netwerkkaart voor de internetkabel

en een desktop,ipad, smartphone 1 mac adres

Als het lijstje dus tot 2 of tot 4 kwam dan was er geen internet meer voor andere pc's/printers/ect



Een oplossing was

je zet de telenet router enkele seconden zonder stroom en terug aan. Het lijstje is gewiest en je hebt terug internet, voor maximum 4.

Je koopt een Broadband Router en dus geen switch of hub, en je sluit deze router aan op de Telenet router en het aantal connecties is niet meer beperkt, geen maximum.





Bij Belgacom vind ik op hun website niets terug over een beperking van het maximum aantal apparaten die gebruik willen maken van Internet.

Een printer die aangesloten is op het netwerk en dus geen internet nodig heeft, wordt dit ook als actief apparaat bekeken?

Vroeger was dit anders, dan had je als particulier maximum 2 computers zoals je hier kunt lezen : http://preview.aanbieders.be/internet/providers/belgacom/packs/happy-time-xl-internet-maxi-pack/kenmerken

In praktijk kwam hiervan niets terecht omdat iedereen zijn eigen ADSL router ging kopen in een computerwinkel of Vandenborre.



Ik heb zelf een BBOX 2 en even de getest gedaan: 2 laptops, 1 smartphone & 1 netwerk Harde schijf : internet werkt prima op de 2 pc's en smartphone.

Dus ik vermoed dat er geen maximum bestaat voor het aantal aan te sluiten apparaten.



Een mogelijkheid die eventueel kan is

dat er geen maximum bestaat voor het aantal apparaten die draadloos internet gebruiken zoals iPad, iPhone, laptop,...

maar wel een maximum van 2 apparaten aan te sluiten via de internetkabel.

Je kan proberen

aan ander wifi kanaal, is namelijk een gekend probleem op mac: http://community.belgacom.be/posts/55b6c2eb0e

de bbox eens enkele seconden zonder stroom zetten. Dit is dus niet hetzelfde als de on/off knop.

op de mac: wifi uitschakelen, internetkabel van bbox connecteren en de andere internetkabel eruit

op de mac: internetkabel eruit, wifi aanschakelen



BGC heeft nog geen beperkingen opgelegd op het aantal apparaten.
Wel het aantal PPPoE die je maakt maar als je alles aan dde bbox aansluit zonder bijkomende routers die nog meer pppoe maken

dan mag je geen problemen ondervinden met het aantal apparaten.


groetjes, Elsa

Reageer