bakje synchroniseren met een Q.Media Tv

  • 17 April 2011
  • 10 reacties
  • 5202 Bekeken

Badge
Hoe(als het überhaupt al mogelijk is) kan ik mij BelgacomTV-Afstandsbediening synchroniseren met een TV van het

merk Q.Media( http://www.q-media.be/functions/content.asp?Pag=1&pnav=;1;&lang=en ).

Het staat niet in de vookeuze lijst en met automatisch zoeken word ie ook niet gevonden(een half uur lang geprobeerd geen resultaat).

Als ik erop Google blijkt dat er nog mensen met dat probleem zitten en, voor zover ze erin slagen om Q.Media te bereiken, krijgen ze alleen als antwoord dat Q.Media niet verplicht is zijn frequenties op te stellen.

Kan Belgacom dit legaal afdwingen/ontcijferen en in een update steken of niet,

of is het tocht nog mogelijk via een specifieke code(ik ga niet alle codes manueel proberen en automatisch vind ie hem niet).

Voor de slechte verstaander: hetgaan op pagina 45-47 va de Belgacom TV handleiding staat(automatisch afstandsbediening instellen werkt om de een of andere reden NIET met een Q.Media TV)

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Wellicht omdat Q-media zijn code niet vrijgeeft ? Best aan de leverancier vragen denk ik.
Badge
Winkel verwijst mij door naar Website.

Ikzelf heb een mail verstuurd, geen reactie,

Op een andere (franstalig) fourm ( http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=61126 ) als antwoord gekregen:"nous ne sommes pas obligés à vous donner des informations sur la fréquence de cette télécommande", qua klantenservice dus al een dikke nul.

Desandanks hoop ik dat er toch nog een of andere manier is, want ik 2 bakjes zijn lastig(vooral voor geluid), en om speciaal daarvoor een nieuwe TV te kopen is een beetje te duur.

Nu in elk geval is dit mijn eerste en laatste aankoop van dat bedrijf, en als anderen dit lezen, laat dit een waarschuwing zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Je hebt gelijk. Je hebt toch het recht je een universele afstandsbediening te kopen en die voor al je toestellen te gebruiken....zelfs als het geen afstandsbediening is van je digitale decoder. Dat zijn toch geen "bedrijfsgeheimen"....dan zouden de grote bedrijven/producenten wel gek moeten zijn als die al hun codes zomaar te grabbel gooien....die staan trouwens meestal zelfs in hun gebruiksaanwijzingen.
Reputatie 2
Badge +1
In de handleiding van BGCTV staat beschreven hoe je de afstandsbediening functies kan leren... werkt ALTIJD!
Inderdaad, op wat slaat dit eigelijk? Als Sony/LG/Samsung/Pioneer/Etc... dit allemaal doen waarom zou een prutsbedrijf als Qmedia dit dan niet doen? Verstomd Heb zelf ook wat voor je liggen zoeken, maar kom ook steeds op hetzelfde probleem uit. Moest ik wat vinden laat ik het je meteen weten. Intussen blijf nog even verder zoeken & probeer misschien persoon nogmaals contact op te nemen met Qmedia.
Reputatie 2
Badge
Ik lees dat Qmedia's benelux hoofdkwartier in Belgie is.

Klant belt gratis lokaal helpdesknummer
- 00800-34448378 (Belgie)

Probeer voor de grap dit nummer eens te bellen, ik ben benieuwd.

(Ik vrees dat de Qmedia producten "made in china" zijn en dat Qmedia zelf niet al te best weten wat ze verkopen. Vandaar het "wij zijn niet verplicht onze frekwenties vrij te geven"-nonsens.)
Reputatie 2
Badge +1
Allen... lees nog eens de handleiding! Je kan aan alle toetsen een functie aanleren... dit lost meteen het compatibiliteitsprobleem op...
Beste Kerry,


de codes die in de handleiding van de decoder staan, zijn inderdaad codes die wij krijgen van de TV-leveranciers zelf. Om uw afstandsbediening universeel te maken met uw tv, ga je als volgt tewerk : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/kw/afstandsbediening.

Een code die voor uw tv-toestel zou kunnen werken is 0006.

Indien dit niet werkt, ga je best eens informeren bij de leverancier van uw tv. Zij zouden je deze code toch moeten kunnen bezorgen.


Mvg

Eva van Belgacom
Badge
@axs bedankt dit was de oplossing waar ik naar op zoek, het heeft wel bloed, zweet & tranen gekost om toets per toets te herprogrammeren, maar het is gelukt. (Alleen had je het beter toetsen herprogrammeren genoemd, want nu zat ik te zoeken naar functies leren in die handleiding zonder iets te vinden).

@eva: in mijn openingspost had ik duidelijk gezegd dat dat niet werkte, en dat ik reeds contact met de leverancier had genomen
Reputatie 7
Badge +1
Proficiat voor je geduld ! als het maar opgelost is ;)

Reageer