B-Box3 Wifi-luidpreker Medion P69055(MD83867)

  • 3 January 2015
  • 6 reacties
  • 251 Bekeken

Ik kocht een draadloze wifi-luidspreker inde Aldi. Nu lukt het me niet om deze in mijn netwerk te koppelen aan mijn b-Box3


iemand ervaring met deze luidspreker? Help! http://aldi.medion.com/md83867/be_nl/?refPage=aldi" target="_blank


ontevreden

6 reacties

Ik ken die wifi luidspreker niet maar heeft die een WPS knopje om de wifi instellingen van de bbox3 (met WPS knop ) over te nemen
ook eens het volgende controleren:


DLNA moet aangevinkt staan in de bbox3.
Elsa,


Het lukt niet met wps knopje . Wat bedoel je met DLNA moet aangevinkt zijn?


In de handleiding staat er ook nog een verbinding met webinterface maar die site bestaat niet. (ik raak er alleszins niet op)


Breng via de computer een verbinding met het netwerk tot stand.


 Open de webbrowser en voer het adres 172.19.42.1 in op de adresregel van


de browser en bevestig met ENTER.


De webinterface van de WLAN-luidspreker verschijnt:


DLNA staat op. Heb ik ondertussen gevonden.

op router moet een DHCP-serverfunctie hebben zodat automatisch een IP-adres kan worden toegewezen aan het apparaat.



Kijk anders eens of je een vast IP adres kunt geven bvb 192.168.1.200



• De mediavrijgave voor UPNP moet in de router geconfigureerd zijn.



Nu weet ik niet zeker of UPNP goed werkt op de bbox3 !!? al denk ik dat dit een probleem was in het begin en nu opgelost is!


Want ik krijg van verschillende bronnen te horen dat er nog altijd bugs en zelf in de laatste software update nog andere bugs naar boven gekomen zijn.

Die bbox3 heeft al in ieder geval voor veel kopzorgen gezorgd :-((


In de handleiding staat het toch tamelijk duidelijk uitgelegd hoe je WLAN kunt handmatig instellen, als je deze volgt en het lukt niet vrees ik dat je weer met een of ander bbox3 bugje af te reken zou kunnen hebben!!


Maar probeer in ieder geval deze procedure te volgen en SSID en passphrase enz van de wifi bbox3 invoeren en ook zeker eens proberen met handmatig , vast, IP adres bv 192.168.1.200 te werken (omdat er al verschillende problemen ondervonden hebben met DHCP van d bbox3)

Reageer