B-Box2 valt geregeld uit

  • 14 May 2011
  • 5 reacties
  • 1529 Bekeken

Beste, de b-box2 valt geregeld uit. Dan brandt enkel nog het lampje om de b-box2 aan of uit te zetten. Na een aantal minuten beginnen de andere lampjes (dsl, wifi,...) één voor één op te lichten waarna er terug internet en tv is. Dit komt soms 3 tot 4 keer op een week voor en meestal op de meest vervelende momenten. Is de b-box2 aan vervanging toe, want zo kan dit niet verder !? Groeten.

5 reacties

Als je de bbox2 al gereset hebt (stekker uit stopcontact, even wachten en terug steken).
en het gebeurt nog steeds, dan is je BBOX2 aan vervanging toe.

Als je dit meldt aan technische dienst Belgacom 0800 22 700 dan zullen ze je een ticket nummer geven om hem in een BGC winkel te gaan vervangen.

Maar je moet zeker eerst de bbox gereset hebben want dit zullen ze je ook eerst vragen.
Reputatie 7
Badge +1
Je klunt hem ook eens resetten naar de "factory default configuration". Ofwel onderaan op de b-box met een puntig voorwerp op het resetknopje drukken gedurende een 5-tal seconden. Ofwel via de configuratiesite van de modem onder "advanced settings/maintenance"

http://192.168.1.1/
hoeft niet persé de b box2 zijn, kan ook iets met de lijn zijn

sowiezo moet je contact nemen met de technische dienst, zij kunnen zien wat er gaande is en zullen je verder helpen door ticket voor andere modem of door interventie van een technieker

mvg
Badge +1
ik heb hetzelfde probleem. kheb al meermalen een nieuwe modem gehad en dit probleem blijft. ik heb ook al meermalen voor dit probleem gebeld naar belgacom maar dit probleem blijft maar aanhouden.
Beste MarcVdW,

Zoals door de anderen aangegeven ligt het probleem waarschijnlijk op de modem zelf en is hij inderdaad aan vervanging toe. Aangezien ik op dit moment niks kan testen moet ook ik hier gokken.

Beste en snelste oplossing is hier toch even contact opnemen met technische helpdesk op 0800.22.700. Daar kunnen ze onmiddellijk de lijn testen en eventueel alles in gang zetten om u zo snel mogelijk een nieuwe modem te bezorgen.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer