b-box 2 versus b-box 3

  • 14 September 2014
  • 12 reacties
  • 6176 Bekeken

Twee maanden geleden moest ik i.v.m. een storing mijn b-box2, en mijn decoders vervangen, hetgeen ik dan ook gedaan heb. Eén probleem, wij hebben Italk in ons abonnement zitten en willen daar niet van af. Resultaat, ik moest terug een b-box2 nemen i.p.v. een b-box3 omdat de b-box3 niet compatibel zou zijn met Italk??? Goed, geen discussie. Nu vrijdag 12-09-2014 neem ik voor de 2de maal contact op met Belgacom, daar de telefonist en de business dienst mij verzekerd hadden dat deze b-box3 ondertussen technisch compatibel zou zijn met Italk! Natuurlijk wil ik overschakelen naar de b-box3, maar de expert van de technische dienst verzekerde mij dat deze 'ALLEEN' voor bedrijven beschikbaar is??? Niet voor particulieren!!! De persoon van de business dienst had mij op 11-09-2014 verzekerd dat de b-box3 technisch compatibel is met Italk en beschikbaar is, mits een speciale aanvraag, voor alsook particulieren??? Het eerste wat ik maandag 15-09-2014 ga doen is contact opnemen met Test Aankoop om te bekijken of zoiets wel kan? Eventueel stappen ondernemen, en eventueel overstappen naar Telenet. Ondertussen heeft laatstgenoemde ook een formule zoals de Italk van Belgacom + dat hun internet een pak sneller is dan dat van Belgacom! Dit noemen ze nou een soort van racisme en de bluts met de buil nemen. Wordt vervolgd!!!

12 reacties

als je surft naar ► bbox3 modem specificaties


zie ik inderdaad staan :



BBOX3 versies :


* BBOX3 voor de professionele markt met 2 FXS poorten, dit is de volledige versie


-De professionele


  • [list]
  • Bbox3 heeft wel VoIP aan boord, en heeft 2 FSX poorten,

[/list]
  • [list]
  • waarop analoge toestellen kunnen aangesloten worden

[/list]
  • [list]
  • In deze Bbox3 moet je dus inderdaad de VoIP settings

[/list]


  • invoeren/beheren op de BBox3 (vb i-Talk, snow ...)

* BBOX3 voor de residentiële markt, dit is dezelfde als hierboven, maar heeft geen FX poorten-De residentiële


  • [list]
  • Bbox3 heeft géén VoIP aan boord,

[/list]
  • [list]
  • waar niets geblokkeerd wordt en het dus perfect mogelijk is om hierachter

[/list]
  • een eigen VoIP oplossing te runnen (IP telefoons, VoIP ATA's, etc


Maar of ze die aan residentiele klanten leveren weet ik echter niet


Best een een privé bericht aan Eva van Belgacom om dit te weten te komen



Privé bericht aan Eva doorsturen ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'

Badge
Ik ben particulier en hebben gisteren een BBox3 gekregen. Want het was onze 3de bbox2 al.


eigenlijk maakt het weinig uit of je een bbox2 of een bbox3 gebruikt met beiden moet je kunnen Tv kijken en surfen zonder problemen het grote verschil zit hem in de wifi snelheid die bij de bbox2 wifi-g (max 23Mbps) zeker 7 maal lager ligt dan de bbox3 met zijn wifi-n techniek maar als je problemen hebt met TV of bij het surfen met een bbox2 zal je die ook hebben met een bbox3.


de bbox3 heeft dan weer de beide wifi banden 2,4 GHz en de 5 GHz maar voor meer specificaties kan je surfen naar ►hier
Hallo, ik heb vdsl2 via de bbox-2. Mijn probleem is dat mijn wifi verbinding max. 20 Mbps is vlakbij de modem. Vijf meter verder (aan mijn bureau) haal ik nog max. 12 Mbps.Via de lan kabel krijg ik +50 Mbps. Ik dacht er dus aan om mijn B-BOX2 om te ruilen met een B-BOX3. Maar als ik dat hier allemaal lees denk ik dat ik veel problemen ga krijgen. Of heb ik het mis ?
Er zijn nog wel enkele bugs op de Bbox3 maar voor normaal gebruik zal je daar geen last van ondervinden.


Dat je met de bbox2 maar 20Mbps haalt over wifi is normaal want die werkt met wifi-g en de bbox3 werkt met wifi-n waar je wel een 7 maal hogere snelheid zou kunnen halen maar ook afhankelijk van je afstand en obstakels tot aan de bbox natuurlijk. Met de bbox3 zou je dan als je er dicht bij staat je 50 kunnen halen

(surfen naar ►http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3modemspecificaties" rel="nofollow voor bbox3 specificaties)


NB:ik dacht uit een ander post dat je al een bbox3 had of ben ik verkeerd !!!?
Reputatie 5
Is het ondertussen al mogelijk om i-talk te gebruiken met een b-box3 ? (als gewone klant)


mvg
Die vraag stel je best aan de medewerkers van Proximus zodat je tenminste een officieel antwoord hebt want hier op het forum is niemand anders officieel van Proximus, en anders de vraag kan je ook stellen aan de klantendienst 0800 22 800 of via e-mail form:


- privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


- 0800 22 800 klantendienst


- via ➽ mail ons


@Jamo,


Ik geef je hier toch al het antwoord van Proximus ivm I-talk:


Het kan met de Bbox3v (bbox3 voip)

Echter raden ze tegenwoordig de klanten aan om over te stappen naar

PSTN/AGW of Ipbox
@Elsa,


Waarom raden ze tegenwoordig de klanten aan om over te stappen naar PSTN/AGW of Ipbox?


Wat zijn hier de voor - en of nadelen van? Dient de klant dan te veranderen van abonnement of veranderd er dan iets?


Graag wat meer uitleg over PSTN/AGW of Ipbox?


Dank bij voorbaat!
zo'n specifieke vragen stel je best aan specialisten met ervaring en ook met inside info die je zeker vindt op ▬► http://userbase.be/forum" target="_blank


Ik heb er tenslotte niet genoeg ervaring mee en heb ik alleen ter info het antwoord van Proximus hier gepost


(AGW: Acess Gatewway; VOIP tot aan ROP verder analoog tot aan de gebruiker)


IpBox zal ook je I-talk (voip) omzetten naar IP via de BBOX


Mvg,


Elsa
Op termijn verdwijnt het ganse traditionele 'switched-voice network' (PSTN/ISDN) en gaat alles over op IP (ims platform).

Maar dat gebeurt niet bij de klant, maar in de ROP (PES = PSTN Emulation Service):

de VoIP signalen worden in de ROP omgezet naar een analoog telefoonsignaal,

zodat er voor de klant eigenlijk niets verandert, de klanten zijn deze overgang zelfs niet gewaar..


Eigenlijk ben ik hier nog vergeten de eenvoudigste weg te vermelden, dat is via de klantendienst 0800 22 800 uitleg te vragen, dit is altijd zonder verplichtingen, dus heb je er niks bij te verliezen.

Reageer