Skip to main content

B-Box 2 en Netgear switch GS105


Sinds ik een Netgear GS105 switch achter mijn B-Box2 hebt geplaast valt mijn internet minstens 1x per dag weg. Zowel wifi als bedraad.

Als het internet is weg gevallen moet ik de modem zonder stroom zetten voor dat ik terug internet heb.

Mijn modem is al geswapped, alle kabels ook en volgens de klantendienst is er geen storing op de lijn.

Nu heb ik als test in plaats van de stroom te onderbreken gewoon de switch er tussenuit gehaald en dit leek te werken.

De fout die ik krijg heeft iets te maken met de DNS-server.


Iemand die hier de oorzaak en oplossing voor weet?


Mvg,


Ken
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Elsa
  • 137 reacties
  • 28 juli 2012
ben je zeker dat het de switch is die de oorzaak is !
als je equipementen die aan je switch hangen één voor één aan je modem bbox hangt krijg je dan ook die disconnects niet?

Elsa

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 29 juli 2012
100% zeker ben ik niet, maar als ik gisteren een disconnect had, en ik mijn pc uit de switch trok en in de bbox stak, had ik direct internet verbinding, stak ik het terug in de switch, was deze weer weg.


Het rare is enkel dat ik altijd mijn NAS kost openen via mijn pc (had ik ook verbonden met de switch).

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 155 reacties
  • 29 juli 2012
Wij hebben er niets achter staan. En het vervelende internet valt meerdere keren per dag uit.

Groet Frwi

Elsa
  • 137 reacties
  • 29 juli 2012
Wat is het ip adres heeft je switch