b-box 2 en belgacom tv

  • 8 August 2011
  • 47 reacties
  • 5296 Bekeken

sinds enkele weken hadden wij problemen met de b-box . regelmatig herstarts op de meest ongelukkige uren enz ...

na tweemaal contact te hebben met eva an een interventie van een technieker en een nieuwe modem hebben we geen problemen meer gehad tot gisteren avond iets na 20.00 uur 4 herstarts op een rij !!!!! nu vandaag kom ik thuis en men vrouwtje zegt dat er weer problemen geweest zijn namelijk een error code op het scherm van de tv namelijk error 300 en error 100 en de boodschap bij aanhoudelijk probleem belgacom the contacteren .

iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

een ander probleem dat we ondekt hebben is dat programmas opgenomen voor de nieuwe modem niet meer te bekijken zijn is dit normaal ?

47 reacties

heb nu hetzelfde gedaan maar de lijn naar de living losgekoppeld daarna de test met de tool gedaan en dit is het resultaat


************************ * VDSL2 modem tool 1.6 * ************************

download upload line: 21628 kbps 2860 kbps payload: 16536 kbps 2056 kbps max line: 63404 kbps max payload: 51528 kbps bands used: 2 2 bandplan: 8D training: 25.1 dB loop length: 283 m near end: 279 m far end: 297 m avg. length: 286 m snr margin: 24.7 dB attenuation: 10.8 dB avg. margin: 25.1 dB avg. snr: 39.7 dB forecast max line: 112950 kbps forecast max payload: 91615 kbps
Reputatie 2
Badge +1
Is je BBOX dan nu rechtstreeks aangesloten op de intro... staat deze dus ook fysiek naast de intro en gebruik gemaakt van de blauwe BGC kabel?
Dit ziet er al beter uit

wil je deze nog eens doorspelen:
http://192.168.1.1/" rel="nofollow

● Advanced Settings
→ Statistics



PS: Je gelooft het nooit maar mijn bbox is daarjuist ook zonder reden heropgestart !!
@axs ik veronderstel dat het juist dat is wat hij gedaan heeft.
bbox rechstreeks aangesloten op de intro met de stekker dus niet op het blauwe blokje en de kabel op het blauwe blokje afgekoppeld

maar als dit de oplossing is moet ik toch eens bekijken hoe ik dit ga oplossen met de kabels naar mijn pc en naar de decoder.







































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 25.1 dB
Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
TX total power -24.1 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 4.4 ms
Het is in eerste instantie om zeker te zijn dat het niet aan je bekabeling ligt maar daarvoor moet je nog even wachten en nu zien of de bbox er nu nog zo frequent uitvalt

De resultaten LIVING versus INTRO zijn in orde gebleven.












































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME SHOWTIME
Downstream Training Margin : 25.1 dB : 25.1 dB
Downstream line rate 16536 kbps 16536 kbps
Upstream line rate 2056 kbps 2056 kbps
TX total power -24.1 dbm -24.1 dbm
Downstream delay 14.4 ms 14.4 ms
Upstream delay 4.4 ms 4.4 ms

mvg
ja ik zal het nu een paar dagen bekijken daarna laat ik wel iets weten .


nogmaals bedankt voor de hulpKnipogen
probleem met het uitvallen van de bbox is nog steeds aanwezig .

eerst error 303 daarna error 5 nu weet ik het ook niet meer ?

en nog altijd geen reactie op het prive-mailbericht dat ik naar eva heb gestuurd ivm een lijntest ..
Als je het probleem uitlegt aan de technische dienst 0800 22 700 dan kan je melden dat je rechtstreeks op de intro ntp2007 zit en de modem nog altijd uitvalt en dan zullen ze wel een technieker sturen en kunnen ze ook niets aanrekenen want het zit niet meer in je binnenhuisbekabeling want je zit rechtstreeks op de bgc intro ntp2007. Eventueel eens vragen of ze je op een andere poort aansluiten van de DSLAM (technieker kan dit doen).

PS: bij mij was het ook opgelost als ze mij op een andere poort gezet hebben.

Ook nog dit:
Als er verschillende interventie geweest zijn en er komt geen oplossing dan kan je ook nog een RRI technieker (repeated repair intervention) vragen.
Voor mij is er een gebrek in de technische concept. Ik begrijp niet waarom dit is so gedaan worden. De technici hebben de kritische DSL-lijn uitgebreid in plaats van het TF-2700 naar de plek te monteren waar het zinvol is: in den woonkamer, waar de telefoon was eerder aangesloten. De 2-draads lijn in het huis naar de woonkamer is niet kritisch - de DSL-lijn tussen de splitter en de BBox 2 wel. Daarom TF-2700 en BBox2 dicht samen monteeren. Dan is de "vreemd" doos aan de rechterkant ook niet meer nodig


Als ik naar de twee fotos kijk, het kruipt me. Niet netjes gewerkt - geen wonder dat er probleemen zijn.
gisteren 23 augustus rond 4uur in de namiddag contact genomen met de technische dienst op het nummer 0800 22 700 eerst bijns 30 minuten een muziekje moeten aanhoren voor ik iemand aan de lijn had daarna mijn uitleg gedaan en de goede man kon mij alleen melden dat het onmogelijk de verbinding kon zijn van mijn probleem want zij hij als de verbinding weg calt gaat enkel het adsl lampje pinken en start de modem niet opnieuw op . op de vraag wat het wel kon zijn dacht hij aan updates van de modem waarop ik zij iedere dag is een beetje veel van het goede denk je niet ?dan zegt hij wacht ik leg het voor aan de experten van belgacom en ik bel u binnen een uurtje terug meneer !!!

WE ZIJN NU EEN VOLLE DAG VERDER EN NOG STEEDS GEEN ANTWOORD !!!!!

dank u belgacom voor de goede service
Je kan mss ook nog eens een persoonllijk bericht sturen aan Eva van Belgacom.
Je modem is al vervangen geweest en aangezien het ook voorvalt als je rechtstreeks met de modem op de intro in de garage hangt en de rest naar de living toe losgekoppeld was, kan het niet veel anders meer zijn dan dat het ergens hogerop naar BGC toe verkeeerd loopt.
persoonlijk bericht naar eva haalt volgens mij ook niet veel uit aangezien ze nog altijd niet op het vorige bericht heeft gereageerd .

het probleem is, ik weet niet of de technische dienst iets verranderd heeft of niet . als men mij zegt dat ze binnen het uur terugbellen moeten ze het maar doen ook .

Reputatie 7
Badge +3
@ Gunther

Anders kan je naar dit nummer eens bellen 080022702 is het nummer van de technische support voor lopende zaken en opgeloste zaken. Daar kan je dit probleem nog eens aankaarten.


mvg,

Patrick
Wij zitten ook met zo'n probleem , het is begonnen met onze verhuis op 15/06 dit jaar krijgen b-box2 omdat wij dan een beter beeld zoude krijgen en de mogelijkheid om draadloos 2 tv aan te sluiten , met als gevolg vanaf de 15/06 dan storingen op tv of geen ontvangst op pc , naar belgacom weet niet hoe dikwijls gebeld en wanneer je dan iemand aan de lijn krijgt duurt soms tot een half uur , om een 2de tv aan te sluiten moeten wij een 2de decoder hebben , hebben deze van donderdag maar om geen kabels door het huis te hebben zeide ze dat wij draadloze ontvangers moeten halen kostprijs 75euro en 6euro per maand voor de decoder en vandaag gebeld omdat de 2de tv niet gaat krijgen wij te horen dat waar wij wonen geen goede ontvangst is voor 2decoders en tv , kortweg ; wat voor mensen zitten daar aan de telefoon , ze checken nog niet eens of men hier ontvangst genoeg hebt , wat zijn wij nu met wat wij aangekocht hebben , vind dat belgacom zeker die aan de telefoon zitten alles doen om maar de verkopen maar qua service een dikke nul zijn ,
Reputatie 6
Badge +3
Een andere mogelijk oorzaak van herstart van een modem/router zijn teveel connecties tegelijkertijd. Indien huisgenoten gebruik maken van bittorent of andere downloadprogramma's en het aantal gelijktijdige verbindingen te hoog instellen. Dan bezwijken de routers/modem hieronder en gaan zichzelf heropstarten. Er bestaan wel speciale router/modems die veel connecties tegelijkertijd aan kunnen maar deze kosten heel wat. Een oplossing is het aantal gelijktijdige verbindingen beperken in de download programma's.
hier eindelijk een update

zaterdag 27 september technieker geweest lijnen nagekeken alles in orde moet de modem zijn (heeft de modem vervangen )als dat het probleem niet is zij hij , zijn het de poorten die moeten verranderd worden .

het probleem was niet opgelost terug contact gehad met de technische dienst om de poorten te laten aanpassen , vandaag is dat gebeurd zou 10 min tot 45 min duren volgens technieker dus geen tv of internet in de tussen tijd (heeft maar 5 min geduurd )

maar een goede 15 min geleden heeft de modem zijn kuur terug gekregen dus een volledige herstart van de modem .

nu ga ik nog wachten tot de technieker mij maandag contacteerd als men mij dan geen oplossing geeft dan zie ik geen andere optie dan een andere provider te zoeken want zo kan het niet meer .
Je bent ook zeker zoals familievandesype aangehaald heeft dat er niet te veel connectirs opgzet worden via een pc/laptop die aan je bbox hangt.
De resets vallen frequent voor dacht ik dus als je eens moest kunnen de pc's uitzetten gedurende een zekere tijd dan zou je zeker zijn dat het daar niets mee te maken heeft,

mvg
te veel connecties ? denk het niet er is maar 1 pc die aangesloten is + de bgc decoder als dit het probleem zou zijn is er volgens mij een probleem met de kwaliteit van het bgc materiaal .
Het zijn de connecties die op pc/laptop worden gemaakt door torrent download programma's bijvoorbeeld die eventueel ook op de achtergrond kunnen draaien.Het heeft dus niks te zien met het aantal geconnecteerde pc's of decoder. Daarom om dit uit te sluiten dat zo'n programma zou kunnen draaien op je pc stelde ik voor van die eens een tijd uit te zetten ('t is maar een voorstel hoor).
sorry verkeerd begrepen .

bij mijn weten heb ik geen torrent download programma's meer op de pc staan althans niet meer actief (geen automatische opstart bij opstarten pc ) ook al maanden niet meer in gebruik , alleen legale downloads via i-tunes en een game downloader .

en ja ik heb er ook al aan gedacht dat het via de pc kon zijn dat de uitval gebeurd maar het gebeurd ook als er geen pc aanstaat .
Reputatie 6
Badge +3
Dag Gunther

Check de computers/laptops van andere huisgenoten. Vooral jongeren hebben meestal zo'n programma geïnstalleerd.Het is makkelijker om te achterhalen of er al dan niet p2p/torrent programma's actief zijn, om een lijst te krijgen van geïnstalleerde software. Dit kan je makkelijk met belarc software advisor doen. Post dan het resultaat hier. Zo kunnen we zien of je geen p2p of torrent programma over het hoofd ziet.


Heb je nog andere netwerkapparaten aangesloten? Denk aan een netwerk media streamer wanneer deze HD signaal uitzenden. Of maak je gebruik van een multimedia schijf annex server.


Ook warmte kan een probleem geven. Is het warm in de ruimte waar de b-box 2 staat?


Ik zie dat je een game downloader gebruikt. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Probeer eens te voorkomen dat deze automatisch met windows opstart. Verlaag ook de downloadsnelheid eens en het aantal gelijktijdige connecties.


Groeten

familievandesype

Reageer