Beantwoord

av input

  • 18 October 2011
  • 4 reacties
  • 842 Bekeken

sedert we een nieuwe decoder hebben moet ik elke keer ik de tv aanzet met het bakje van de tv op input-av drukken voor ik beeld heb. De technische dienst zegde mij dat de tv "vergeet" op welk kanaal hij stond voor Belgacom tv elke keer ik hem aanzet. Het zou te maken hebben met de hdmi kabel waarmee de decoder is aangesloten op de tv. De vorige decoder was nog met een scart-kabel en toen hadden we dat niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door axs 18 October 2011, 11:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dit is een instelling op je TV zelf.
Je dient hier de 'default source' in te stellen op de HDMI ingang.

Hoe dit dient te gebeuren hangt af van TV tot TV.
Reputatie 7
Badge +1
Ik kreeg van Eva in een privébericht eens volgend antwoord:

Beste Sinjoor71,

Indien u een apparaat start dat met een scart verbonden is geeft dit apparaat een signaal aan de tv waardoor u tv reageert en deze op de AV post zet. HDMI heeft deze functie niet. De voorrang van de scart kunnen we hier dus niet vermijden aangezien er geen mogelijkheid is deze functie uit te schakelen.

Vriendelijke groet,
Eva
beste

dit zal inderdaad van uw type tv afhangen....

ik heb dezelfde set up, maar mijn tv start op waar ik hem afgesloten had, ik moet dus niet telkens de hdmi1 ingang selecteren

mogelijks kan je ook een default setup configuren zoals hierboven gezegd, maar op mijn tv lijkt dat niet meteen mogelijk...

bij inpluggen van scart kabel schakelt hij blijkbaar automatisch over? wellicht omdat hij spanning op die poort krijgt, bij hdmi werkt dat systeem blijkbaar niet

mvg
Reputatie 2
Badge
Hier de handleiding voor Panasonic tv:

Reageer