Vraag

Auto-Fon weigert forwarding

  • 3 November 2017
  • 16 reacties
  • 227 Bekeken

Hallo, weet er soms iemand wat gedaan als een Proximus Smart-Wifi netwerk geen connectie met internet maakt. Ik ken Apache als webserverclient op Debian of Ubuntu dus ik versta uit de error (zie screenshot) dat er correct verbonden is maar dat de portaalsite van fon geen internetverbinding tot stand kan brengen.
Ik heb mijn toestel opnieuw geconfigureerd én mijn fon-credentials succesvol gewijzigd maar krijg nog steeds dezelfde melding.
Als er iemand tips heeft? Thx.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Krijg je deze melding als je met de Wi-Fi hotspot bij je thuis probeert te verbinden of op een andere lokatie?
Krijg je deze melding als je met de Wi-Fi hotspot bij je thuis probeert te verbinden of op een andere lokatie?
Dit is thuis maar ik gebruik het netwerk als draadloos alternatief voor het vast. Ik heb het dus wel nodig. Ik probeer al een week een oplossing te vinden en in de Proximus-shop raadde men mij aan de vraag hier te stellen. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +3
Thuis kan je beter geen gebruik maken van FON maar van de gewone Wifi dat heeft een hogere snelheid. En het aantal toegelaten gelijktijdige verbindingen is hoger
Krijg je deze melding als je met de Wi-Fi hotspot bij je thuis probeert te verbinden of op een andere lokatie?
Dit is thuis maar ik gebruik het netwerk als draadloos alternatief voor het vast. Ik heb het dus wel nodig. Ik probeer al een week een oplossing te vinden en in de Proximus-shop raadde men mij aan de vraag hier te stellen. Bedankt.


Is er dan een bepaalde reden dat je uw bbox fon wifi gebruikt ipv het AP van de bbox op wifi-2.4 of wifi-5.0 te gebruiken!
Reputatie 7
Badge +4
Heb je al geprobeerd om manueel te verbinden? Kan je dan je logingegevens ingeven, of krijg je direct die error? Heb je hetzelfde op andere locaties?
Reputatie 7
Badge +1
Heb je al geprobeerd om manueel te verbinden? Kan je dan je logingegevens ingeven, of krijg je direct die error? Heb je hetzelfde op andere locaties?
PX fon werkt voor geen meter. Was vandaag in Wenduine. Mijn Smartphone gaf de fon aan maar kon niet verbinden. Met TN homespot geen probleem. Al vaker aangegeven maar er wordt gewoon niets aan gedaan.
Reputatie 6
Badge +3
Fon werkt inderdaad niet op Android
hoe fon werkt niet op android? ik heb een samsung S4 smartphone en dit geeft toch geen probleem bij mij, uiteraard als de ontvangst voldoende is.
Reputatie 7
Badge +1
hoe fon werkt niet op android? ik heb een samsung S4 smartphone en dit geeft toch geen probleem bij mij, uiteraard als de ontvangst voldoende is.
Ja Martin, zowel Android als mijn iPhone werkt fon voor geen meter. Was vandaag in Brugge en weer niet. Had zowel signaal van de Fon als TN homespot. Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem. Je kunt het promoten wat je wil maar PX fon werkt voor geen meter.
Het is geen kwestie van promoten hé Antoon, want daar heb ik trouwens geen eurocent meer mee, maar ik kan toch moeilijk zeggen dat het niet werkt als het bij mij op mijn S4 wel werkt en die draait toch op android.
Ik ga het voor alle zekerheid direct nog eens proberen.
Reputatie 4
Badge +1
"Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem."

Hola !!, dat wil zeggen dat je dus een Telenet klant bent !! als Px klant kan je namelijk geen gebruik maken van de TN hotspots, net zoals je als TN klant geen gebruik kanmaken van de proximus hotspots (vermits je moet inloggen met, hetzij je SIM kaart, hetzij de configuratie met je gebruiksnaam en paswoord .(ik heb dit al talloze keren geprobeerd bij mij in de buurt waar er meer TN hotspots zijn den Px hotspots)
Als je dus kan inloggen bij TN,; ben je dus een TN klant (of heb je een abonnement bij zowel telenet als bij proximus ??
hoe fon werkt niet op android? ik heb een samsung S4 smartphone en dit geeft toch geen probleem bij mij, uiteraard als de ontvangst voldoende is.
Ja Martin, zowel Android als mijn iPhone werkt fon voor geen meter. Was vandaag in Brugge en weer niet. Had zowel signaal van de Fon als TN homespot. Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem. Je kunt het promoten wat je wil maar PX fon werkt voor geen meter.

Antoon, eerst een vraag om duidelijkheid te scheppen want we zijn hier altijd bezig over proximus fon dat je beweert die niet werkt en ik die dan beweer dat het op mijn samsung wel werkt, maar jij werkt mss nog altijd met het proximus_fon wifi signaal terwijl ik altijd werk met het proximus_auto_fon wifi signaal werk en dit gebruik ik zowel op mijn smartphone alsook op mijn laptop.
Misschien is het om die reden dat we naast elkaar aan het praten zijn, tenzij jij toch ook met proximus fon ook het proximus fon wifi signaal met SSID: proximus_auto_fon bedoelt.
Reputatie 4
Badge +1
HALOOOOO,
Lighningfast KAN WEL INLOGGEN OP TN-hotspot, wat betekent dat hij (zij) klant is bij TELENET
die kunnen dus geen gebruik maken van Proximus hotspots (FON / Autofon) tenzij een abbo bijn TN én bij Px , en voor de Px fon moet die dan de inloggegevens van PX gebruiken, niet die van TN
Dat weten we wel, staat trouwens ook duidelijk op de proximus site (ik veronderstel toch dat het er nog altijd opstaat;-) wat je hier boven uitgelegd hebt, maar het gaat hier nu over de andere discussie dat proximus fon niet zou werken op android.

NB: daarom ook dat ik aan "Lighningfast" de volgende vraag gesteld heb :
"Is er dan een bepaalde reden dat je uw bbox fon wifi gebruikt ipv het AP van de bbox op wifi-2.4 of wifi-5.0 te gebruiken! "

Fon werkt inderdaad niet op Android

hoe fon werkt niet op android? ik heb een samsung S4 smartphone en dit geeft toch geen probleem bij mij, uiteraard als de ontvangst voldoende is.
Ja Martin, zowel Android als mijn iPhone werkt fon voor geen meter. Was vandaag in Brugge en weer niet. Had zowel signaal van de Fon als TN homespot. Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem. Je kunt het promoten wat je wil maar PX fon werkt voor geen meter.
Reputatie 7
Badge +1
"Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem."

Hola !!, dat wil zeggen dat je dus een Telenet klant bent !! als Px klant kan je namelijk geen gebruik maken van de TN hotspots, net zoals je als TN klant geen gebruik kanmaken van de proximus hotspots (vermits je moet inloggen met, hetzij je SIM kaart, hetzij de configuratie met je gebruiksnaam en paswoord .(ik heb dit al talloze keren geprobeerd bij mij in de buurt waar er meer TN hotspots zijn den Px hotspots)
Als je dus kan inloggen bij TN,; ben je dus een TN klant (of heb je een abonnement bij zowel telenet als bij proximus ??

Ben PX klant maar heb ook een inlogcode van TN via de familie. En het blijkt dat TN veel beter werkt dan PX.
Reputatie 7
Badge +1
hoe fon werkt niet op android? ik heb een samsung S4 smartphone en dit geeft toch geen probleem bij mij, uiteraard als de ontvangst voldoende is.
Ja Martin, zowel Android als mijn iPhone werkt fon voor geen meter. Was vandaag in Brugge en weer niet. Had zowel signaal van de Fon als TN homespot. Kon gewoon geen verbinding maken met PX fon maar met TN homespot geen probleem. Je kunt het promoten wat je wil maar PX fon werkt voor geen meter.

Antoon, eerst een vraag om duidelijkheid te scheppen want we zijn hier altijd bezig over proximus fon dat je beweert die niet werkt en ik die dan beweer dat het op mijn samsung wel werkt, maar jij werkt mss nog altijd met het proximus_fon wifi signaal terwijl ik altijd werk met het proximus_auto_fon wifi signaal werk en dit gebruik ik zowel op mijn smartphone alsook op mijn laptop.
Misschien is het om die reden dat we naast elkaar aan het praten zijn, tenzij jij toch ook met proximus fon ook het proximus fon wifi signaal met SSID: proximus_auto_fon bedoelt.

Ja, heb het over PX autofon. Bij mijn thuis werkt het, net geprobeerd, maar eenmaal buiten niet. Heb het gisteren weer mee gemaakt in Brugge. Autofon en TN homespot signaal. Autofon geen verbinding terwijl Ik met de TN homespot wel verbinding kon maken.

Reageer