Hallo,
Vanavond wou ik een programma bekijken, maar eerst wou ik nog iets anders doen. Ik heb de decoder op pauze gezet. Wanneer ik terug op play drukte, kwam er enkel ruis uit de speakers. Wanneer ik de speakers op hoog volume plaats, hoor ik nog wat er gezegd wordt. Af en toe komt er ook een soort plof uit de speakers. De connectie hier is SCART.
Via de audiouitgang, hoor ik niks meer van het binnenkomende audiosignaal. Zelfs niet wanneer de boxen vrij luid staan, enkel ruis en ploffen.
Als decoder heb ik een Scientific Atlanta
Softwareversie: rel4.reno.myrioi--16
Hardwareversie: IPTV.CISCO.SACIS5020
Moederbordversie: 2117
Ik vermoed dat er ergens een bug in een softwareupdate is ingeslopen, maar dit ben ik niet zeker. Ik heb al enkele keren de decoder herstart en ik heb ook al een harde reset uitgevoerd.
Verder kan ik besluiten door opnames te bekijken dat het geen probleem is met het inkomend signaal van het internet, want ook de opnames die vroeger geen probleem hadden, hebben die audioproblemen.
Kan ik nog zaken proberen?
Met vriendelijke groeten
wiced
Bladzijde 1 / 1
1. decoder herstarten door stekker uit te trekken
2. decoder resetten (stekker uittrekken en tijdens het opstarten op Power + Menu + OK drukken totdat FACr op het display verschijnt)
3. bellen naar 0800 22 700
2. decoder resetten (stekker uittrekken en tijdens het opstarten op Power + Menu + OK drukken totdat FACr op het display verschijnt)
3. bellen naar 0800 22 700
Punt 1 en 2 al uitgevoerd.
Ik zal dan maar eens bellen zeker.
Ik zal dan maar eens bellen zeker.
Beste wiced,
Dit is (tot nu toe) geen gekend probleem. Doet het probleem zich enkel voor bij opnames? Of heb je nu helemaal geen geluid meer?
Indien je totaal geen geluid meer hebt dan denk ik eerder aan een technische storing op de decoder of scart kabel. Eens een andere scart kabel testen of een andere scart poort op je tv proberen is dan geen slecht idee.
Indien het zich enkel voordoet bij opnames en niet bij live tv dan kan het inderdaad een software bug zijn maar dit zou moeten opgelost zijn na reset van de decoder.
Ik vrees dus eerder een technisch probleem op decoder of aansluiting. In dit geval even bellen naar de collega's van de technische dienst om een aantal extra testen te doen. Normaal zouden zij snel tot de oorzaak van het probleem moeten komen.
Technische dienst te bereiken via gratis nummer 0800 22 700 (7u-22u).
MVG,
Eva van Belgacom
Nog enkele bemerkingen.
Dit probleem is zowel live als opnamen.
Vanavond had ik weer goed geluid via SCART en zeer stil geluid op de geluidsuitgang zonder iets te wijzigen sedert gisterenavond.
Daarna heb ik de SCART verwijderd en enkel geluid geprobeerd. Dit gaf geen verbetering.
Uiteindelijk heb ik de SCART teruggeplaatst en had ik terug hetzelfde probleem als gisterenavond.
Dus vermoed ik dat het een probleem is met het ontsluiten van de audiopoorten.
Kan ik als Scarlet-klant ook bellen naar de Belgacom technische dienst of moet alles via Scarlet gebeuren?
Met vriendelijke groeten,
Dit probleem is zowel live als opnamen.
Vanavond had ik weer goed geluid via SCART en zeer stil geluid op de geluidsuitgang zonder iets te wijzigen sedert gisterenavond.
Daarna heb ik de SCART verwijderd en enkel geluid geprobeerd. Dit gaf geen verbetering.
Uiteindelijk heb ik de SCART teruggeplaatst en had ik terug hetzelfde probleem als gisterenavond.
Dus vermoed ik dat het een probleem is met het ontsluiten van de audiopoorten.
Kan ik als Scarlet-klant ook bellen naar de Belgacom technische dienst of moet alles via Scarlet gebeuren?
Dient allemaal via Scarlet te verlopen.
Beste wiced,
Dan zal je inderdaad contact moeten opnemen met de technische dienst van Scarlet.
Eva.
Dan zal je inderdaad contact moeten opnemen met de technische dienst van Scarlet.
Eva.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.