Beantwoord

Audio out nieuwe decoder

  • 16 April 2016
  • 10 reacties
  • 7942 Bekeken

Beste, hoe kan ik op de nieuwe decoder mijn hifi aansluiten? Dit is vooral om naar de radiozenders te luisteren.
Op de vorige decoder had je audio out, maar op de nieuwe niet meer.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Elsa 16 April 2016, 08:39

Bekijk origineel

10 reacties

Ja via een kabeltje mini Din naar RCA en dit kabeltje is gratis te verkrijgen in een Proximus center die je kunt aansluiten op je V5-compact decoder
surf naar -> Decoder-V5-mini-doosinhoud waar het ook beschreven staat

Edit: 'k zal hier maar kopiëren wat daar te lezen staat:
Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten aan versterker of home cinema:
1) via de optische aansluiting SPDIF
2) indien deze HDMI-RCA ondersteunt, via HDMI Audio Return Channel
om geluid via HDMI door te sturen.
3) via een Mini Din naar RCA kabel (1,5m) (RCA ook wel tulp of cinch stekker genoemd)
Dit wordt bij Proximus verwacht februari 2016.
Update:28/02/16 is reeds ter beschikking (gratis).
Reputatie 2
Badge
De audioaansluiting wordt nog vaker gebruikt dan men algemeen denkt.
Waarom niet direct meeleveren met het toestel ?
Spaart heel wat om en weer geloop ?
Er zit wel een scartkabel bij (belangrijk om analoog tv-zenders op te nemen of een oude beeldbuis tv aan te sluiten)
Mocht het toevallig in P-Aalst zijn dat je dit kabeltje gaat afhalen, doe ze daar eens de groeten 😃
Uit besparing denk ik want niet iedereen gebruikt dit kabeltje, ik ook niet trouwens, maar natuurlijk zou je ook kunnen de vraag stellen of er nog veel zijn die deze mini din scart naar scart gebruiken !!! ???
Reputatie 2
Badge
Stel je voor dat je zowel de scart als het audiokabeltje wilt gebruiken ?
Het is het 1 of het andere met slechrs 1 mini-din aansluiting.
Eigenlijk als ze echt willen besparen zouden ze in het Prox centers ook kunnen vragen of je bepaalde aansluitingen nodig hebt bij je v5-c dan meegeven in geval je die nodig hebt, zelfde geval eigenlijk als je het via proximus helpdesk de v5-c langs daar besteld en bv via kiala laat opsturen dan kunnen ze ook de vraag stellen wat je nodig hebt en zo dan bijvoegen om op te sturen, enfin en een ander zal het dan weer anders zien zeker :-)))
Reputatie 2
Badge
Bij hun installatiegids vermelden dat beide kabeltjes verkrijgbaar zijn.
Kost niets !
Elsa, misschien moeten wij eens een Prox Center openen ?
Alvast bedankt voor de antantwoorden
Iedereen dank voor de informatie. Van het proximus centrum bericht ontvangen, dat mini Din kabeltje gratis bij hen te verkrijgen is. Hoop bij afhalen dan op een wat gedetailleerde uitleg over de nieuwe decoder en de diverse uitgangen, bv voor videorecoder en dvd speler. Voelde me door Proximus wel enigszins voor het blok gezet en verkreeg van de helpdesk niet de juiste info, alsof de medewerkers niet goed gebriefd zijn over dit probleem van audio-uitgang.
inderdaad gratis staat ook hier vermeld : http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoder-V5-mini-doosinhoud
op de site van proximus vind je ook wel de installatiegids voor bbox en decoder maar die zit ook bij de doosinhoud.
ook vind je de linken onder : http://bgctv.skynetblogs.be/#v5decoderspecificaties
Reputatie 7
Badge +6
Ach, er is natuurlijk ook enorm veel om te weten, brachel en daarvoor dient dus het forum:om o.a. tips & tricks door te geven over misschien niet zo gekende problemen en hun oplossing.
Veel succes met het kabeltje en de audio!

Reageer